Menu

اخبار کتابخانه

شنبه 09 دی 1402
تعداد بازدید: 188
تعداد نظرات: 0

انتشار «فهرست کتابهای درسی کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی»

کتاب «فهرست کتابهای درسی کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی(مسجد اعظم)» که به کوشش جناب آقای مجید غلامی جلیسه و با همکاری سرکار خانم معصومه امید در دو جلد و در آذرماه 1402 توسط انتشارات وراقان منتشر شده است؛ خبر خوبی برای پژوهشگران و محققین در حوزه تاریخ نشر، آموزش و پرورش و موضوعاتی از این دست می باشد.

کتابخانه حضرت آیت الله العظمی بروجردی (ره) دارای مجموعه‌ای غنی از کتابهای مکتب‌خانه‌ای و درسی جدید منتشره در دوره قاجار و پهلوی است که با تکنیکهای مختلفی اعم از سربی، سنگی، گراور و افست به چاپ رسیده است.

بخش اعظمی از این مجموعه متعلق به گنجینه مرحوم محمد رمضانی (صاحب انتشارات کلاله خاور) است که به این کتابخانه اهدا نموده است.

کتاب حاضر فهرستی از کتابهای درسی موجود دراین کتابخانه است که به شکلی مستند و دقیق همراه با 10 نمایه تفصیلی به ضمیمه برگزیده ای از تصاویر، آشنایی و شناخت این کتابها را برای خوانندگان و پژوهشگران فراهم می نماید.

اثر پیش رو پس از انتشار، جهت طی مراحل آماده سازی و فهرستنویسی به بخش سازماندهی فرستاده می شود تا اطلاعات کتابشناختی آن از طریق وبسایت کتابخانه به آدرس blib.ir در اختیار محققین و پژوهشگران قرار گیرد.

تصاویر
  • انتشار «فهرست کتابهای درسی کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی»