Menu

اخبار کتابخانه

دوشنبه 07 آذر 1401
تعداد بازدید: 605
تعداد نظرات: 0

اهدای مجموعه ای از کتب و قرآنهای نفیس توسط انتشارات انصاریان به کتابخانه مسجد اعظم

در تاریخ 7 آذر 1401 مجموعه‌ای از کتب و قرآنهای نفیس توسط انتشاران انصاریان به کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی اهدا شد.

علاوه بر مجموعه 14 جلدی قرآنهایی که توسط خانواده مرحوم انصاریان خوانساری به نمایندگی آقای محمدحسین انصاریان به کتابخانه اهدا گردید، دو جلد کتاب از این انتشارات که به تازگی منتشر گردیده است به کتابخانه اهدا گردید:

  • مهدوی نامه: یادنامه استاد دکتر احمد مهدوی دامغانی به کوشش محمدتقی انصاریان خوانساری

این کتاب شامل زندگانی استاد مهدوی دامغانی، اساتید و تالیفات ایشان توسط مرحوم انصاریان در شش فصل به رشته تحریر درآورده است. این اثر در روزهای پایانی زندگی مرحوم انصاریان به نگارش درآمده است و این آخرین باری بود که ایشان قلمی به دست گرفت و کتابی تدوین کرد. به گفته فرزند ایشان، مرحوم انصاریان در روزهای پایانی عمر خود در بیمارستان و در حال بیماری گفتند که می خواهم اولین نسخه این کتاب را به آیت الله سیستانی تقدیم کنم. در روزهای آخر حیاتشان یک نسخه ابتدایی از کتاب یادنامه استاد مهدوی دامغانی چاپ شد تا ایشان بتوانند ماحصل کار خود را ببینند. محمدحسین انصاریان فرزند آن مرحوم در مقدمه کتاب، این اثر را به روح آن دو عزیز سفرکرده، استاد دکتر احمد مهدوی دامغانی و مرحوم محمدتقی انصاریان تقدیم نمودند.

  • جلوه انصار: یادنامه‌ای از نسخه ناتمام، ناشر و مروج مکتب اهل بیت(علیهم السلام) حاج محمدتقی انصاریان خوانساری (رحمت الله علیه) به کوشش محمدحسین انصاریان خوانساری

این کتاب شامل روزشمار زندگانی مرحوم حاج محمدتقی انصاریان، زندگی نامه خودنوشت و فعالیتهای انتشاراتی ایشان، برگزاری نمایشگاههای بین المللی در سراسر جهان و تالیفات شخص ایشان است. در ادامه، خاطراتی از خانواده، دوستان و آشنایان در رثای آن مرحوم روایت شده است. مقدمه این کتاب به قلم آیت الله حاج شیخ حسین انصاریان نوشته شده است.

همچنین این مجموعه اهدایی، شامل تعداد 14 قرآن نفیس از مجموعه شخصی مرحوم انصاریان بود. از این تعداد، 5 قرآن با ترجمه اردو، چاپ کراچی، بمبئی و لاهور ؛ 3 قرآن با ترجمه انگلیسی، چاپ تهران؛ یک قرآن با ترجمه روسی، از انتشارات الازهر و 5 قرآن نیز با ترجمه فارسی وجود دارد.

این مجموعه نفیس و ارزشمند پس از تحویل، جهت سازماندهی به بخش فهرستنویسی منتقل گردید تا پس از ثبت در نرم افزار کتابخانه، در مخزن جای گیرند.

گفتنی است اطلاعات و مشخصات کامل این قرآن ها و دیگر مجموعه های اهدایی بزودی از طریق وبسایت کتابخانه به نشانی blib.ir برای عموم قابل دسترس و مشاهده خواهد بود.

تصاویر
  • اهدای مجموعه ای از کتب و قرآنهای نفیس توسط انتشارات انصاریان به کتابخانه مسجد اعظم
  • اهدای مجموعه ای از کتب و قرآنهای نفیس توسط انتشارات انصاریان به کتابخانه مسجد اعظم