Menu

اخبار کتابخانه

ﺳﻪشنبه 17 آبان 1401
تعداد بازدید: 762
تعداد نظرات: 0

جلسه هم اندیشی درباره نرم افزار سها

در این جلسه که صبح روز سه شنبه 17 آبان 1401 با حضور مهندسین نرم افزار سها و مدیران و کارشناسان کتابخانه های آیت الله العظمی حائری، تخصصی ادبیات، تاریخ اسلام و ایران و کتابخانه مسجد اعظم، در اتاق جلسات کتابخانه برگزار شد، جناب آقای مهندس جواهری به معرفی نرم افزار سها پرداختند و درباره زیرساختها و استاندارهای آن توضیحاتی ارائه نمودند.

سپس آقای راهنورد مدیر کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی با اشاره اهمیت رعایت استانداردهای کتابداری در نرم افزارهای مدیریت اطلاعات بیان کردند توجه به نیاز جامعه مخاطب و پژوهشگران و جامعه کتابداری که مسئولیت فراهم آوری، سازماندهی و اشاعه اطلاعات را برعهده دارند و همچنین توجه به دغدغه مدیران کتابخانه ها از طرف شرکتهای نرم افزاری و مهندسین آنها یک امر ضروری است. ایشان افزودند طراحی و عرضه نرم افزارهای کتابخانه ای یک کار فرهنگی است و نیاید به دید تجاری به آن نگاه کرد و جای خوشبختی دارد نرم افزار سها از بستر یک کتابخانه تخصصی و با نگاه به نیاز پژوهشگر ایجاد شده است.

در ادامه این جلسه در راستای گسترش همکاری های بین کتابخانه ای، میان دو کتابخانه تاریخ اسلام و کتابخانه تخصصی ادبیات از یک سو و کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی از سوی دیگر در خصوص تبادل منابع دیجیتال توافقاتی صورت پذیرفت.

همچنین مهندس حمید صمصامی کارشناسی کتابخانه دیجیتالیکتابخانه آیت الله العظمی بروجردی ضمن بیان اهمیت موتورهای جستجو در نرم افزارها و حرکت به سمت اخرین استانداردهای کتابداری در رابطه با قابلیت های نرم افزار کتابخانه‌ای لیبرا توضیحاتی دادند.

در ادامه خانم حاج باقریان کارشناس فهرست نویسی کتابخانه مسجداعظم نکاتی را در رابطه با سازماندهی منابع و  تنوع پایگاه های اطلاعاتی کتابخانه ارائه کردند.

در این جلسه آقای امیر باعثی مدیر کتابخانه آیت الله العظمی حائری از اضافه شدن مجموعه ارزشمند ده هزار جلدی به این کتابخانه خبر دادند و در ادامه آقای اسماعیل مهدوی راد مدیر کتابخانه تخصصی ادبیات با تاکید بر تسهیل در اشاعه اطلاعات و دسترس پذیر کردن منابع بر توسعه همکاری بین کتابخانه ای تاکید کردند.

در پایان این جلسه میهمانان از بخشهای مختلف کتابخانه و سالنهای مطالعه بازدید کردند

تصاویر
  • جلسه هم اندیشی درباره نرم افزار سها
  • جلسه هم اندیشی درباره نرم افزار سها
  • جلسه هم اندیشی درباره نرم افزار سها