Menu

اخبار کتابخانه

چهارشنبه 08 تیر 1401
تعداد بازدید: 855
تعداد نظرات: 0

هشتم تیرماه سالگرد آیت الله شیخ ابوالقاسم دانش آشتیانی (ره)

آیت الله ابوالقاسم دانش آشتیانی (۱۲۹۰ - ۱۳۸۰ ش)، از علمای معاصر و از شاگردان آیات عظام حائری یزدی و بروجردی قدس سرهما  بود. این عالم ربانی مورد عنایت و اعتماد اکثر مراجع زمان خود بود و از جانب برخی از آنان وکالت داشت. ایشان سال های متمادی مسئولیت کتابخانه مسجد اعظم و امامت جمعه  شهر آشتیان، را برعهده داشت.

آیت الله دانش را باید از مصادیق مردان علم و عمل و تعهد و دیانت دانست، به طوری که در حوزه علمیه قم  و نزد مردم به وارستگی، امانتداری و درستکاری شهره بود.

آیت الله دانش آشتیانی، پس از حضور در درس آیت الله العظمی بروجردی، مورد توجه ایشان قرار گرفت. پس از تأسیس کتابخانه مسجد اعظم ، اداره این کتابخانه از سوی معظم له به آیت الله دانش واگذار شد. آیت الله دانش قریب به ۴۰ سال مسئولیت این نهاد علمی و فرهنگی را به خوبی اداره کرد و تعداد کتب چاپی و خطی آن را به سطح یکی از بزرگترین کتابخانه‌های قم ارتقا داد.

مرحوم آیت الله دانش آشتیانی، سرانجام روز جمعه هشتم تیر ۱۳۸۰ شمسی (۱۴۲۲ ق)، در ۹۳ سالگی دار فانی را وداع گفت. پیکر پاکش پس از اقامه نماز به وسیله مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، در جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه  سلام الله علیها در مسجد طباطبایی به خاک سپرده شد.

تصاویر
  • هشتم تیرماه سالگرد آیت الله شیخ ابوالقاسم دانش آشتیانی (ره)