Menu

اخبار کتابخانه

چهارشنبه 25 اسفند 1400
تعداد بازدید: 790
تعداد نظرات: 0

معرفی نسخه چاپ سنگی «سيرت امام مهدي موعود خليفه الله (ع)»

کتاب «سيرت امام مهدي موعود خليفه الله (ع) معروف به مولود حضرت امام مهدی موعود» تالیف «عبدالرحمن بن شاه نظام بندگيميال» است. این اثر به اهتمام «جمعیت مهدویت دائره زمستان‌پور مشیر آباد حیدرآباد دکن» ترجمه و توسط «دلاور عرف گوری میان مهدوی» و «اشرف مهدوی» کتابت شده است.

مولف به بیان سرگذشت حضرت مهدی (ع) می‌پردازد و خصائص آن حضرت را بازگو می‌نماید و بیان می‌دارد که تولد ایشان بسیار مشابه تولد نبی اکرم (ص) است. بسیاری از وقایعی که به هنگام تولد حضرت رسول (ص) اتفاق افتاده در هنگام تولد حضرت مهدی نیز رخ داده است. وی همچنین اذعان می‌کند که در زمان تولد امام مهدی تمامی بتان و دیوانی که در بتخانه‌ها بودند بر روی زمین افتادند و هاتف آواز داد که "جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا"

علاوه بر آن، مولف به نقل از حضرت مهدی بیان می‌کند که هنگامی که حضرت متولد شدند خداوند در همان زمان چهار کتاب تورات، انجیل، زبور و قرآن را به ایشان تعلیم داد و آن حضرت تمامی آنها را درک فرمودند زیرا که ایشان برای اشتغال به ولایت حضرت محمد آفریده شده است.

این اثر در حیدرآباد دکن و در «چاپخانه ابراهيميه مشين پرس» در سال ۱۳۶۸ قمري با 140 صفحه نوزده سطری، به خط نستعلیق و در قطع وزیری منتشر شده است. مقدمه کتاب به زبان اردو و متن در دو ستون و به دو زبان فارسی و اردو نوشته شده است.

این کتاب در کتابخانه آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) با شماره 2286 ثبت شده و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه با آدرس blib.ir یا با لینک مستقیم زیر برای عموم، بدون نیاز به نام کاربری و کلمه عبور قابل مشاهده است.

http://blib.ir/diglib/GetFile.aspx?FileGUID=9749AAAC-5936-4CBA-9562-4288E7056597&CMD=WPV

تهیه و تنظیم : حمیده روزبهانی

کارشناس کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی

تصاویر
  • معرفی نسخه چاپ سنگی «سيرت امام مهدي موعود خليفه الله (ع)»
  • معرفی نسخه چاپ سنگی «سيرت امام مهدي موعود خليفه الله (ع)»
  • معرفی نسخه چاپ سنگی «سيرت امام مهدي موعود خليفه الله (ع)»