Menu

اخبار کتابخانه

ﺳﻪشنبه 05 بهمن 1400
تعداد بازدید: 860
تعداد نظرات: 0

معرفی نسخه چاپ سنگی «یوسفیه»

کتاب «یوسفیه» یا «قصه حضرت یوسف (ع)» تالیف «محمدهادي بن ابوالحسن شريف نائيني» است که بر حسب خواهش «عبدالرحيم بن خداداد مشتاق اصفهاني» و «محمدجواد صحاف»، به اهتمام «ملا خداداد صحاف» و با کتابت «محمدحسن حسيني امامی بدري اصفهاني» چاپ و منتشر شده است.

مولف در شانزده مجلس سخنرانی، به بیان شرح زندگانی حضرت یوسف (ع) و تطبیق زندگی آن حضرت با حوادث کربلا و شهادت امام حسین (ع) می‌پردازد و در آخر هر مجلس درباره امام حسین (ع) و خاندانش مرثیه‌سرایی می‌کند. وی در شان نزول سوره یوسف (ع) بر پیامبر (ص) بیان می‌دارد زمانی که جبرئیل به حضرت پیامبر (ص) خبر شهادت دو نوه‌اش حضرت امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را داد، پیامبر از نحوه شهادت امام حسین (ع) و جفای امت خویش بر آن حضرت بسیار اندوهگین شدند. بنابراین، جبرئیل برای تسلی خاطر وی، سوره یوسف را بر ایشان نازل کرد. مولف در بخش‌های متفاوت کتاب با ذکر آیات قرآن، زندگانی حضرت یوسف (ع) و امام حسین (ع) را باهم مقایسه می‌کند و بر اثبات برتری شخصیت‌های واقعه کربلا، به ویژه امام حسین تاکید دارد.

در صدر صفحات کتاب چهارده بند محتشم کاشانی درباره وقایع کربلا آمده است.

این کتاب در اصفهان، سال 1343 قمری در 87 صفحه مجدول نوزده سطری با قطع رقعی و به خط نستعلیق منتشر شده است. صفحات فرد رکابه دارند و تصاویری برای درک بهتر مطالب در لابلای سطور کتاب موجود است.

این کتاب در کتابخانه آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) با شماره 3670 ثبت شده و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه با آدرس blib.ir یا با لینک مستقیم زیر برای عموم، بدون نیاز به نام کاربری و کلمه عبور قابل مشاهده است.

http://blib.ir/diglib/GetFile.aspx?FileGUID=2B918EF3-1D89-46BA-A0B9-89673C3D9398&CMD=WPV

تهیه و تنظیم: حمیده روزبهانی
کارشناس کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی

تصاویر
  • معرفی نسخه چاپ سنگی «یوسفیه»
  • معرفی نسخه چاپ سنگی «یوسفیه»
  • معرفی نسخه چاپ سنگی «یوسفیه»
  • معرفی نسخه چاپ سنگی «یوسفیه»