Menu

اخبار کتابخانه

یکشنبه 02 شهریور 1399
تعداد بازدید: 886
تعداد نظرات: 0

جلسه هم اندیشی با حضور مدیر و کارکنان کتابخانه، پیرامون فعالیتهای کتابخانه آیت الله العظمی بروجری (ره)

در تاریخ دوم شهریور 1399 ساعت ده صبح جلسه ای با حضور مدیر محترم کتابخانه جناب آقای راهنورد و کارشناسان بخشهای مختلف کتابخانه پیرامون بررسی فعالیتهای صورت گرفته در چند ماه اخیر تشکیل شد.
جناب آقای راهنورد ضمن تشکر از زحمات کارکنان کتابخانه در راستای تحقق اهداف بلندمدت کتابخانه اشاره کردند، با بازگشایی بخش های خدمات فنی کتابخانه از اردیبهشت ماه سال 99 چندین فعالیت مهم و اساسی در کتابخانه انجام گرفته از جمله مجموعه سازی و سازماندهی کتاب های اهدایی حضرت آیت الله آقای نجفی تهرانی به کتابخانه و انتقال بخشی از این کتابها به کتابخانه حوزه علمیه خوانسار و بخشی دیگر به کتابخانه مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی. همچنین مجموعه سازی و فهرستنویسی کتب اهدایی دانشگاه مفید به کتابخانه از دیگر فعالیت های بخش های مجموعه سازی و سازماندهی بوده است.
ایشان همچنین افزودند: اقدام دیگری که دراین مدت انجام شد و در نوع خود بسیار سنگین و پرهزینه بود انتقال کتابهای راکد مخزن کتابخانه به مخزن شماره دو بود که با همکاری همکاران بخشهای مختلف با موفقیت به پایان رسید.
در بخش دیجیتال سازی عمده کار انجام گرفته و قسمت اعظم منابع شامل نسخ خطی، چاپ سنگی و چاپ سربی و جزوات و نشریات قدیمی دیجیتال سازی شده است و تقریبا فعالیت کتابخانه در این بخش بروز هست. اکثر اسناد فهرستنویسی شده و کارهای ورود اطلاعات توسط بخش دیجیتال سازی در حال انجام می‌باشد.

در بخش فناوری اطلاعات بدلیل کمبود بودجه و امکانات با کمبودهایی مواجه بوده و در تلاش برای به حداقل رساندن آسیب ها هستیم.

مدیر کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی ادامه دادند: از ابتدای فعالیت کتابخانه در سال 89 تا به امروز علاوه بر کارهای همیشگی که در همه کتابخانه ها به صورت معمول انجام می‌شود، کارهای بسیار مهم و تاثیرگذاری در این کتابخانه صورت گرفته که باعث گردیده نام این کتابخانه در بین کتابخانه های استان و حتی ایران برجسته تر از گذشته شود. از جمله این فعالیتها می توان به ایجاد تالار کتابخانه شخصی آیت الله العظمی بروجردی و راه اندازی پروژه پایگاه کتابشناسی حضرت آیت الله العظمی بروجردی، برپایی نشست های تخصصی و جلسات تاریخ شفاهی درباره شخصیت آیت الله العظمی بروجردی، همچنین برگزاری کارگاه های علمی  پیوسته و هفتگی دورهمی علمی کتابداران که به عنوان یک نوآوری و برای اولین بار در این کتابخانه انجام گرفته و ضبط جلسات تاریخ شفاهی کتابخانه نیز که در نوع خود کم سابقه است و همچنان در حال برگزاری است، این برنامه‌ها جز کارهای اصلی و مهم کتابخانه بوده که طی سالهای اخیر به آنها پرداخته شده است.
جناب آقای راهنورد ضمن تشکر از حمایت های تولیت معظم مسجد اعظم و مدیران و معاونین پژوهش محترم حوزه های علمیه، از مشاوره های علمی دو شخصیت تاثیرگذار در نوآوری های کتابخانه و ارتقای سطح علمی آن، جناب آقای دکتر سید مهدی طاهری و دیگری جناب آقای مجید غلامی جلیسه نام بردند که بدون هیچ گونه چشم داشتی از تمام تجربه و مهارت خود در این زمینه استفاده کردند و از هیچ کمک و مساعدتی برای همکاری دریغ ننمودند.

ایشان در پایان با اشاره به اینکه با یاری خداوند و همت همکاران خوشبختانه تقریبا به تمامی اهداف پیش بینی شده در چشم انداز پنج ساله اول و دوم جامه عمل پوشانیده شده، اظهار امیدواری کردند بتوانیم چشم انداز پنج ساله سوم در افق ۱۴۰۴ را تدوین و با همان قدرت و کیفیت به اهداف آن دست پیدا کنیم.

گزارش از بنت الهدی موحدی محب

تصاویر
  • جلسه هم اندیشی با حضور مدیر و کارکنان کتابخانه، پیرامون فعالیتهای کتابخانه آیت الله العظمی بروجری (ره)