Menu

اخبار کتابخانه

شنبه 07 تیر 1399
تعداد بازدید: 1143
تعداد نظرات: 0

بازدید رئیس مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی از کتابخانه آیت الله بروجردی

روز یکشنبه مورخ اول تیرماه 1399 رئیس مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در سفر به قم ضمن بازدید از کتابخانه های آیت الله العظمی بروجردی(مسجداعظم)، آیت الله العظمی گلپایگانی و آیت الله العظمی حائری(فیضیه)، پیرامون تعامل با این کتابخانه ها به بحث و گفتگو پرداختند. در این دیدار که مسئول فراهم آوری و جمعی دیگر از کارشناسان کتابخانه مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، در جلسه مشترک رئیس مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با مدیران کتابخانه های مسجد اعظم، فیضیه، آستان مقدس حضرت معصومه(س)، رئیس مرکز اسناد حوزه و روحانیت، ابتدا جناب آقای راهنورد مدیر کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی ضمن معرفی بخش ها و خدمات مختلف این کتابخانه، ظرفیت های موجود در این مجموعه را تشریح و از تقویت تعاملات و همکاری ها با کتابخانه مجلس شورای اسلامی در قالب تفاهم نامه های موجود استقابال کردند.
در ادامه این جلسه، آقای علیزاده مسئول حوزه ریاست مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور و رئیس مرکز اسناد حوزه و روحانیت در سخنانی بر لزوم گردآوری اسناد حوزه و همکاری بین مرکز اسناد حوزه و مرکز اسناد مجلس تاکید کردند و در ادامه، ضرورت تشکیل این مرکز و عنایت ویژه بزرگان حوزه را در این زمینه یادآور شدند.

آقای عباسی مدیر کتابخانه آستانه مقدسه نیز که از دیگر حاضران این جلسه بودند، در سخنانی از راه اندازی کتابخانه تخصصی حضرت معصومه(س) خبر دادند.
همچنین آقای رجبیان مدیر کتابخانه فیضیه و دبیر مکتا نیز بر آمادگی مجمع کتابخانه های تخصصی جهت همکاری با مرکز اسناد مجلس تاکید و اظهار امیدواری کردند که مصوبات این جلسه راهی برای تعاملات هرچه بیشتر کتابخانه های حوزوی در کل کشور باشد.
دکتر ططری رئیس مرکز اسناد مجلس نیز ضمن ابراز خرسندی از این سفر، ظرفیت های کتابخانه های حوزوی را بسیار خوب و چشمگیر توصیف کردند و با اشاره به تاخیر ایجاد شده در این تعاملات، بر تقویت و گسترش تعاملات میان کتابخانه مجلس شورای اسلامی و کتابخانه های استان قم در ابعاد و بخش های مختلف تاکید کردند.
همچنین آقای زارع بیدکی مسئول فراهم آوری کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی نیز که از دیگر حاضران این جلسه بودند، اظهار داشتند، با وجود تفاهم نامه بین کتابخانه مجلس شورای اسلامی و مجمع کتابخانه های تخصصی استان قم (مکتا) می‌توان همکاری عملی بین دو مجموعه را هر چه زودتر آغاز و گسترش داد. ایشان همچنین از آمادگی کتابخانه مجلس برای تبادل منابع دیجیتال به ویژه نشریات و اسناد با کتابخانه آیت الله بروجردی خبر دادند. مدیر کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی نیز با استقبال از پیشنهاد مدیر فراهم آوری کتابخانه مجلس، بر آمادگی این مجموعه جهت تعاملات دوطرفه تاکید کردند. آقای زارع سالنامه ها، نشریات قدیمی، مجموعه گزارش های سازمانی و بولتن های کتابخانه مسجد اعظم را بسیار ارزشمند و مهم ارزیابی کردند و تبادل این گروه منابع میان دو مجموعه را در افزایش غنای دو مجموعه بسیار تاثیرگذار دانستند .ایشان در پایان، مجموعه کتاب های درسی ایران، مجموعه کتاب های نظامی و مجموعه جزوات کتابخانه مسجد اعظم را که به صورت کامل نسخه دیجیتال آنها تهیه شده و در دسترس کاربران این کتابخانه قرار دارد، اقدامی بسیار مهم ارزیابی کردند.

در پایان جناب آقای راهنورد مدیر کتابخانه مسجد اعظم با اشاره به آغاز دوره مدیریت جدید کتابخانه مجلس شورای اسلامی، اظهار امیدواری کردند که بیش از پیش شاهد افزایش همکاری های بین دو کتابخانه باشیم.

تصاویر
  • بازدید رئیس مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی از کتابخانه آیت الله بروجردی
  • بازدید رئیس مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی از کتابخانه آیت الله بروجردی