Menu

اخبار کتابخانه

شنبه 13 اردیبهشت 1399
تعداد بازدید: 2158
تعداد نظرات: 0

دسترسی به متن کامل پایان نامه های حوزوی فقط در محدوده کتابخانه

با عنایت به اصل امانتداری در خصوص استفاده از پایان نامه ها در محیط کتابخانه، و با موافقت معاون پژوهش حوزه های علمیه دسترسی به متن کامل پایان نامه های حوزوی فقط در محدوده کتابخانه امکان پذیر می باشد.
لذا طبق روال گذشته فهرست مطالب و چکیده پایان نامه های دیجیتال از طریق وبسایت کتابخانه قابل مشاهده و دانلود و همچنین تا اطلاع ثانوی فقط ۱۵ صفحه اول آنها در خارج از کتابخانه و از طریق کتابخانه دیجیتال قابل مشاهده است.

پایان نامه‌های موجود در کتابخانه آیت‌الله العظمی بروجردی عمدتا در قالب «دیجیتال» و تعداد محدودی نیز به شکل «چاپی» برای کاربران قابل دسترس است.

حدود ۶۰۰۰ عنوان پایان نامه‌های حوزوی در سطح سه و چهار به دو زبان فارسی و عربی در موضوعاتی چون «قرآن و حدیث، فقه، اصول و رجال، تاریخ، اقتصاد اسلامی، خانواده و مشاوره، علوم سیاسی، علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی» به صورت دیجیتال در دسترس کاربران قرار دارد. همچنین حدود ۱۵۰۰ عنوان پایان ‌نامه دانشگاهی و ۱۰۰۰ پایان نامه عربی از سایر کشورهای اسلامی نیز در این مجموعه وجود دارد.

اطلاعات کتابشناختی و متن کامل پایان‌نامه‌‌ها از طریق نرم افزار کتابخانه برای کاربران قابل دسترس است.  کاربران در داخل کتابخانه می‌توانند از طریق شبکه داخلی اطلاعات کتابشناختی و تصاویر کل پایان نامه را مشاهده کنند و برای کاربران خارج از کتابخانه نیز مشاهده اطلاعات کتابشناختی، چکیده، فهرست مطالب و نیز حدود ۱۵ صفحه از متن کامل پایان نامه امکان پذیر است.

همچنین تعدادی از پایان‌نامه‌های قدیمی موجود در کتابخانه به دلیل دارا بودن برخی شاخص ها(تصاویر خاص موجود در پایان نامه ها، سمت استاد راهنما، استاد مشاور، داوری برخی شخصیت های برجسته علمی و سیاسی، موجود بودن پایان نامه برخی شخصیت های برجسته علمی و سیاسی کشور و غیره) ویژگی خاصی به این مجموعه بخشیده است. این منابع شامل  بیش از ۴۰۰ عنوان پایان نامه در حوزه علوم «پزشکی، دامپزشکی و حقوق» مربوط به بازه زمانی ۱۳۱۸-۱۳۴۲ می‌باشند، که غالباً در  دانشگاه تهران دفاع شده اند.

تصاویر
  • دسترسی به متن کامل پایان نامه های حوزوی فقط در محدوده کتابخانه