<مطالب اين رساله در دفاع از نظريه هاي ابن عربي درباره وجود است که مؤلف آنها را از"فتوحات" نقل کرده سپس به شرح و توجه آنها پرداخته است. مؤلف تسلط کامل به تاليفات و مباني ابن عربي دارد. از شرح تجليات شيخ تجليات شيخ شرف الدين اسماعيل ، کتاب الهواء ابن عربي و کتاب المعرفه ابن عربي نقل کرده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۱۰۴۸ (برگ ۷۶- ۷۸)
(يادداشتهاي نسخه)
خطوط شنگرف ، در حاشيه برگ اول اين عنوان آمده "وجود الحق هو الحق تعالي شأنه و تقدست اسمائه کمال قال الشيخ الشبستري في الفارسيه: من و تو عارض ذات وجوديم شبکهاي مرات وجوديم. لمحرره و ابن النوري عفي عنه".
(يادداشتهاي نسخه)
<مطالب اين رساله در دفاع از نظريه هاي ابن عربي درباره وجود است که مؤلف آنها را از"فتوحات" نقل کرده سپس به شرح و توجه آنها پرداخته است. مؤلف تسلط کامل به تاليفات و مباني ابن عربي دارد. از شرح تجليات شيخ تجليات شيخ شرف الدين اسماعيل ، کتاب الهواء ابن عربي و کتاب المعرفه ابن عربي نقل کرده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۱۰۴۸ (برگ ۷۶- ۷۸)
(يادداشتهاي نسخه)
خطوط شنگرف ، در حاشيه برگ اول اين عنوان آمده "وجود الحق هو الحق تعالي شأنه و تقدست اسمائه کمال قال الشيخ الشبستري في الفارسيه: من و تو عارض ذات وجوديم شبکهاي مرات وجوديم. لمحرره و ابن النوري عفي عنه".
(يادداشتهاي نسخه)
سه مسأله است در اثبات <واجب و احوال نفس و لزوم بعث انبياء که لب لباب فلسفه و خلاصه بحثهاي دانشمندان مي باشد که به دستور امير المظفر المؤيد> تأليف شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
سه مسأله است در اثبات <واجب و احوال نفس و لزوم بعث انبياء که لب لباب فلسفه و خلاصه بحثهاي دانشمندان مي باشد که به دستور امير المظفر المؤيد> تأليف شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث فلسفي را در پنج لمعه به ترتيب 1 ـ وجود و ماهيت 2 ـ افاضة 3 ـ اثبات واجب و صفات او 4 ـ احوال نفس و منشأ آن 5 ـ نبوت>. مختصرآ بحث کرده است.
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث فلسفي را در پنج لمعه به ترتيب 1 ـ وجود و ماهيت 2 ـ افاضة 3 ـ اثبات واجب و صفات او 4 ـ احوال نفس و منشأ آن 5 ـ نبوت>. مختصرآ بحث کرده است.
(يادداشتهاي نسخه)
شرحي <فلسفي است بر کلمه طيبه لا اله الا الله>< که در دو مقام و هر مقام در دو موقف نگاشته شده است. ><مقام اول در مباحث لغوي و عقلي، مقام دوم در علوم کشفي و شهودي>. در بعضي نسخه ها اين رساله به <امير غياث الدين منصور دشتکي> (948 ق) نسبت داده شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
شرحي <فلسفي است بر کلمه طيبه لا اله الا الله>< که در دو مقام و هر مقام در دو موقف نگاشته شده است. ><مقام اول در مباحث لغوي و عقلي، مقام دوم در علوم کشفي و شهودي>. در بعضي نسخه ها اين رساله به <امير غياث الدين منصور دشتکي> (948 ق) نسبت داده شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
کلياتي است در <فلسفه و تقسيمات آن و علومي که با آن مرتبط وهستند. و .مسائل علم النفس> را با جزئيات بيشتري دنبال کرده است. مؤلف در اين رساله به <فلسفه غربي> توجه داشته است اما گاهي از <فلسفه شرقو نيز اشاراتي ميآورد.
(يادداشتهاي نسخه)
کلياتي است در <فلسفه و تقسيمات آن و علومي که با آن مرتبط وهستند. و .مسائل علم النفس> را با جزئيات بيشتري دنبال کرده است. مؤلف در اين رساله به <فلسفه غربي> توجه داشته است اما گاهي از <فلسفه شرقو نيز اشاراتي ميآورد.
(يادداشتهاي نسخه)
مطالب <عرفاني و فلسفي> را در چند باب با عناوين <بدان که - بدان که> برگزار کرده است؛ باب سوم در بيان <واجب و ممکن وممتنع> ، باب چهارم <حکمت و آفرينش>، باب پنجم در <مبدا ايجاد انسان> و باب ششم در برابر کردن <آفاق انفس> از اشعار <اعطار نيشابوري> آورده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه۷۲۱ (برگ ۱ - ۷)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف ، صفحات پس و پيش صحافي شده
(يادداشتهاي نسخه)
مطالب <عرفاني و فلسفي> را در چند باب با عناوين <بدان که - بدان که> برگزار کرده است؛ باب سوم در بيان <واجب و ممکن وممتنع> ، باب چهارم <حکمت و آفرينش>، باب پنجم در <مبدا ايجاد انسان> و باب ششم در برابر کردن <آفاق انفس> از اشعار <اعطار نيشابوري> آورده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه۷۲۱ (برگ ۱ - ۷)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف ، صفحات پس و پيش صحافي شده
(يادداشتهاي نسخه)