عناوين و خطوط شنگرف، <تصحيح شده، فائده: اشعار از محمد صادق بن علي بن محمد بن علي خراساني متخلص به اطوار در آخر کتاب آمده ، بعضي صفحات داراي حاشيه با امضاي محمد بن خراساني دارد که احتمالا همين شاعر باشد>
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، <تصحيح شده، فائده: اشعار از محمد صادق بن علي بن محمد بن علي خراساني متخلص به اطوار در آخر کتاب آمده ، بعضي صفحات داراي حاشيه با امضاي محمد بن خراساني دارد که احتمالا همين شاعر باشد>
(يادداشتهاي نسخه)
<محاکمه اي است بين شرح فخرالدين رازي و خواجه بزرگ نصيرالدين طوسي بر "الاشارات" شيخ الرئيس ابن سينا . بيشتر گفته رازي به عنوان "قال الشارح" و گفته هاي خواجه نصير به عنوان "قوله" نقل شده و در آنها رد ايراد مي شود.>
(يادداشتهاي نسخه)
<محاکمه اي است بين شرح فخرالدين رازي و خواجه بزرگ نصيرالدين طوسي بر "الاشارات" شيخ الرئيس ابن سينا . بيشتر گفته رازي به عنوان "قال الشارح" و گفته هاي خواجه نصير به عنوان "قوله" نقل شده و در آنها رد ايراد مي شود.>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مزجي متوسط مهمي است بر کتاب مشهور "حکمه الاشراق" شيخ شهابالدين سهروردي >(۵۸۷ق) . در اين شرح مباحث مهم توضيح داده شده و از رد و ايرادهاي غير لازم خودداري شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مزجي متوسط مهمي است بر کتاب مشهور "حکمه الاشراق" شيخ شهابالدين سهروردي >(۵۸۷ق) . در اين شرح مباحث مهم توضيح داده شده و از رد و ايرادهاي غير لازم خودداري شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مزجي مختصري است بر "عرشيه" ملاصدرا>< (۱۰۵۰ق) که به اشکالات شيخ احمد احسائي (۱۲۴۳ق) >پاسخ داده است وقتي هنوز احسائي در قيد حيات بوده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۳. ص.۳۶۸
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>: ص ۳۴۷
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابشناسي جامع ملاصدرا>:ص.۲۵۰
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مزجي مختصري است بر "عرشيه" ملاصدرا>< (۱۰۵۰ق) که به اشکالات شيخ احمد احسائي (۱۲۴۳ق) >پاسخ داده است وقتي هنوز احسائي در قيد حيات بوده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۳. ص.۳۶۸
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>: ص ۳۴۷
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابشناسي جامع ملاصدرا>:ص.۲۵۰
(يادداشتهاي نسخه)
<بحثهاي فلسفي راجع به شناختن واجب الوجود، صفات الهي، اصول حقايق ايمان،>< حکمت و کلام >و غيره است. در ديباچه ياد مي کند که <معرفت وجود و هستي شناسي را پايه فلسفه> خود قرار داده است و< اساس شناسايي خدا، رستاخيز، عالم مثال، اتحاد عاقل و معقول،>< جامعيت بسيط الحقيقه، اشتداد وجود> و مانند اينها را بر روي همان <هستي شناسي> ميگذارد.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۵۲۴ (برگ ۲-۲۴)
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۲۱. ص.۳۷
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابشناسي جامع ملاصدرا>: ص.۲۰۱
(يادداشتهاي نسخه)
<بحثهاي فلسفي راجع به شناختن واجب الوجود، صفات الهي، اصول حقايق ايمان،>< حکمت و کلام >و غيره است. در ديباچه ياد مي کند که <معرفت وجود و هستي شناسي را پايه فلسفه> خود قرار داده است و< اساس شناسايي خدا، رستاخيز، عالم مثال، اتحاد عاقل و معقول،>< جامعيت بسيط الحقيقه، اشتداد وجود> و مانند اينها را بر روي همان <هستي شناسي> ميگذارد.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۵۲۴ (برگ ۲-۲۴)
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۲۱. ص.۳۷
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابشناسي جامع ملاصدرا>: ص.۲۰۱
(يادداشتهاي نسخه)
<وجودات ثلاثه را به تفصيل از ديدگاه فلسفي بررسي کرده> و از آيات و روايات گرفته است. اين کتاب با عناوين <(لمعة - لمعة) >در چندين لمعه برگزار شده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۵۱۶ (برگ ۱۲۷-۲۶۹)
(يادداشتهاي نسخه)
<فهرست کتب مشايخ>: ج.۲.ص.۱۰۲ با عنوان <لوامع الحسينيه>
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث تا اول لمعه دهم را دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
<وجودات ثلاثه را به تفصيل از ديدگاه فلسفي بررسي کرده> و از آيات و روايات گرفته است. اين کتاب با عناوين <(لمعة - لمعة) >در چندين لمعه برگزار شده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۵۱۶ (برگ ۱۲۷-۲۶۹)
(يادداشتهاي نسخه)
<فهرست کتب مشايخ>: ج.۲.ص.۱۰۲ با عنوان <لوامع الحسينيه>
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث تا اول لمعه دهم را دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
مطالبي است که مولف هنگام <التجاء به حضرت عبدالعظيم به نام محمدشاه قاجار >نوشته است که <درباره حقيقت انسان از ديدگاه فلسفه> بحث کرده و از آيات و روايات استفاده نموده است
(يادداشتهاي نسخه)
مطالبي است که مولف هنگام <التجاء به حضرت عبدالعظيم به نام محمدشاه قاجار >نوشته است که <درباره حقيقت انسان از ديدگاه فلسفه> بحث کرده و از آيات و روايات استفاده نموده است
(يادداشتهاي نسخه)