<حکمه العين تأليف دبيران کاتبي قزويني(۶۷۵ق) شاگرد خواجه نصير طوسي است که شمس الدين محمد بن مبارک شاه معروف به"ميرک البخاري" آن را شرح نموده وملا ميرزاجان حبيب الله بر آن حاشيه زده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<مرعشي>:ج.۱۴.ص.۱۴
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>:ج.۶.ص.۱۲۲
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>:ج.۱۱.ص.۱۰۷(با نسبت به ميرزاجان باغنوي شيرازي)
(يادداشتهاي نسخه)
<حکمه العين تأليف دبيران کاتبي قزويني(۶۷۵ق) شاگرد خواجه نصير طوسي است که شمس الدين محمد بن مبارک شاه معروف به"ميرک البخاري" آن را شرح نموده وملا ميرزاجان حبيب الله بر آن حاشيه زده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<مرعشي>:ج.۱۴.ص.۱۴
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>:ج.۶.ص.۱۲۲
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>:ج.۱۱.ص.۱۰۷(با نسبت به ميرزاجان باغنوي شيرازي)
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مزجي مختصر ومعروفي است بر کتاب "هدايه الحکمه"اثير الدين ابهري(۶۶۳ه)ازمقدمه شارح بر مي آيد که شرح را در جواني نوشته ولذا از اشتباهات عذر مي خواهد.مؤلف در آخر کتاب پايان کار کتاب را در تاريخ ۸۸۰.ه ذکر کرده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مزجي مختصر ومعروفي است بر کتاب "هدايه الحکمه"اثير الدين ابهري(۶۶۳ه)ازمقدمه شارح بر مي آيد که شرح را در جواني نوشته ولذا از اشتباهات عذر مي خواهد.مؤلف در آخر کتاب پايان کار کتاب را در تاريخ ۸۸۰.ه ذکر کرده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرحي است به عنوان "قلت - اقول"><بر الفوائد الحکميه خود احسائي>< اين شرح به درخواست ملامشهد بن ملاحسين علي شبستري نوشته شده><و شب نهم شوال ۱۲۳۳هـ. به پايان رسيده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرحي است به عنوان "قلت - اقول"><بر الفوائد الحکميه خود احسائي>< اين شرح به درخواست ملامشهد بن ملاحسين علي شبستري نوشته شده><و شب نهم شوال ۱۲۳۳هـ. به پايان رسيده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<يک دوره فلسفه راجع به اثبات قديم بودن خداي متعال و مسأله دهر و حدوث دهري مي باشد. اين کتاب در چند "قبس" و هر قبسي داراي چند "و ميض" و "و مضه" است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<يک دوره فلسفه راجع به اثبات قديم بودن خداي متعال و مسأله دهر و حدوث دهري مي باشد. اين کتاب در چند "قبس" و هر قبسي داراي چند "و ميض" و "و مضه" است.>
(يادداشتهاي نسخه)
< در تحصيل اصول دين و حصول معرف الهي بر وجه يقين ، به روش حکما و فلاسفه آميخته با مطالب کلامي ، داراي يک مقدمه و سه مقاله و يک خاتمه و هر کدام مشتمل بر مطالب و ابواب و فصول که اجمال آن جنين است: مقدمه: مرتبه وجود انسان. مقاله اولي:خودشناسي. مقاله ثانيه: خداشناسي. مقاله ثالثه: فرمان خداشناسي. خاتمه : دلالت بر ساوک راه باطن. >
(يادداشتهاي نسخه)
< در تحصيل اصول دين و حصول معرف الهي بر وجه يقين ، به روش حکما و فلاسفه آميخته با مطالب کلامي ، داراي يک مقدمه و سه مقاله و يک خاتمه و هر کدام مشتمل بر مطالب و ابواب و فصول که اجمال آن جنين است: مقدمه: مرتبه وجود انسان. مقاله اولي:خودشناسي. مقاله ثانيه: خداشناسي. مقاله ثالثه: فرمان خداشناسي. خاتمه : دلالت بر ساوک راه باطن. >
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مزجي متوسطي است بر قسمت طبيعيات و الهيات"هدايه الحکمه" اثيرالدين ابهري(۶۶۳ق). در اين شرح بنا به گفته شارح آراي فلاسفه به اضافه آراي خودش تلخيص شده و از آنها گفتگو مي نمايد.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۴. ص.۱۷۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۳. ص.۳۲۵۹
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۱۰۷۲ (برگ۲- ۲۰۴)
(يادداشتهاي نسخه)
خطوط شنگرف، فايده اي از ابراهيم همداني حسيني درباره واحد حقيقي.
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مزجي متوسطي است بر قسمت طبيعيات و الهيات"هدايه الحکمه" اثيرالدين ابهري(۶۶۳ق). در اين شرح بنا به گفته شارح آراي فلاسفه به اضافه آراي خودش تلخيص شده و از آنها گفتگو مي نمايد.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۴. ص.۱۷۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۳. ص.۳۲۵۹
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۱۰۷۲ (برگ۲- ۲۰۴)
(يادداشتهاي نسخه)
خطوط شنگرف، فايده اي از ابراهيم همداني حسيني درباره واحد حقيقي.
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مزجي مختصر معروفي است بر کتاب "هدايه الحکمه " اثيرالدين ابهري(۶۶۳ق). از مقدمه شرح بر مي آيد که شرح را در ايام جواني نوشته و لذا از اشتباهات عذر خواهي کرده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مزجي مختصر معروفي است بر کتاب "هدايه الحکمه " اثيرالدين ابهري(۶۶۳ق). از مقدمه شرح بر مي آيد که شرح را در ايام جواني نوشته و لذا از اشتباهات عذر خواهي کرده است.>
(يادداشتهاي نسخه)