<به گمان مولف تناقض گوئي هاي فلاسفه را در بحثهاي الهيات برشمرده تا پاسخي باشد بر آنان که به دستورات ديني با نظر حقارت مي نگرند و پيروي از فلاسفه و حکما مي نمايند و شانه از وظايف شرعي و عبادات خالي مي کنند. اين کتاب مشتمل بر چهار مقدمه و بيست مسأله و يک خاتمه است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشف الظنون>: ج.۱. ص.۵۰۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۷. ص.۱۲۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار، عربي>: ص.۲۲۸
(يادداشتهاي نسخه)
تمام صفحات مجدول به زرين و لاجوردي ، چند صفحه اول مجدول با لوح مزدوج ولي نانويس مانده.برگ اول داراي آسيب ديدگي است
(يادداشتهاي نسخه)
<به گمان مولف تناقض گوئي هاي فلاسفه را در بحثهاي الهيات برشمرده تا پاسخي باشد بر آنان که به دستورات ديني با نظر حقارت مي نگرند و پيروي از فلاسفه و حکما مي نمايند و شانه از وظايف شرعي و عبادات خالي مي کنند. اين کتاب مشتمل بر چهار مقدمه و بيست مسأله و يک خاتمه است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشف الظنون>: ج.۱. ص.۵۰۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۷. ص.۱۲۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار، عربي>: ص.۲۲۸
(يادداشتهاي نسخه)
تمام صفحات مجدول به زرين و لاجوردي ، چند صفحه اول مجدول با لوح مزدوج ولي نانويس مانده.برگ اول داراي آسيب ديدگي است
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابي است فلسفي که از ملاصدرا و ميرفندرسکي نام برده است و در چند فصل مي باشد:۱- تحقيق في اقسام العلوم علي المشهور ۲-في مسأله الوجود ۳-في مسأله التوحيد ۴-في اوصاف انسان الکامل ۵-في اقسام الروياء و تعبيرها... .اشعار فارسي با تخلص "ثريا" بالاي صفحات آمده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
عناوين و خطوط شنگرف ، اشعار بالاي صفحات در صحافي آسيب ديده و مقداري از آنها از بين رفته است، بعضي عناوين نانويس مانده
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابي است فلسفي که از ملاصدرا و ميرفندرسکي نام برده است و در چند فصل مي باشد:۱- تحقيق في اقسام العلوم علي المشهور ۲-في مسأله الوجود ۳-في مسأله التوحيد ۴-في اوصاف انسان الکامل ۵-في اقسام الروياء و تعبيرها... .اشعار فارسي با تخلص "ثريا" بالاي صفحات آمده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
عناوين و خطوط شنگرف ، اشعار بالاي صفحات در صحافي آسيب ديده و مقداري از آنها از بين رفته است، بعضي عناوين نانويس مانده
(يادداشتهاي نسخه)
<در سه فصل است: فصل اول: في اثبات ان جوهر النفس مغايره لجوهر البدن؛ فصل دوم في بقاء النفس بعد خراب البدن، فصل سوم : في مراتب النفوس في السعاده و الشقاوه بعد المفارقه عن البدن . خاتمه : في ذکر العوالم الثلاثه التي هي عالم العقل و عالم النفس و عالم الجسم>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۱۵۷۰ (برگ۸- ۱۴)
(يادداشتهاي نسخه)
قطع بياض، عناوين و خطوط سياه، به درخواست ميرزا سيد حسين، کاتب آن را نوشته است
(يادداشتهاي نسخه)
<در سه فصل است: فصل اول: في اثبات ان جوهر النفس مغايره لجوهر البدن؛ فصل دوم في بقاء النفس بعد خراب البدن، فصل سوم : في مراتب النفوس في السعاده و الشقاوه بعد المفارقه عن البدن . خاتمه : في ذکر العوالم الثلاثه التي هي عالم العقل و عالم النفس و عالم الجسم>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۱۵۷۰ (برگ۸- ۱۴)
(يادداشتهاي نسخه)
قطع بياض، عناوين و خطوط سياه، به درخواست ميرزا سيد حسين، کاتب آن را نوشته است
(يادداشتهاي نسخه)
قظع بياض- خطوط شنگرف و عنوانهاي سياه نسخ- <فوائدي چند در احاديث و معني زنديق و يک حکايت ، فرق شيعه ، حقيقه الرويا والنوم ، بيان مذاهب اهل تصوف شيخ بهايي ره و ختوم>
(يادداشتهاي نسخه)
قظع بياض- خطوط شنگرف و عنوانهاي سياه نسخ- <فوائدي چند در احاديث و معني زنديق و يک حکايت ، فرق شيعه ، حقيقه الرويا والنوم ، بيان مذاهب اهل تصوف شيخ بهايي ره و ختوم>
(يادداشتهاي نسخه)
<داستان فلسفي است در چگونگي آمدن روح در بدن و پيدا شدن عناصر و اجزاء و اعضا و انواع قواي نفساني و اعمال آنها و در پايان اشاره اي به عشق و عقل و اتحاد عاشق و معشوق. اين رساله به "سفرنامه روح" و "حسن وعشق" و جز ان نيز ناميده شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<داستان فلسفي است در چگونگي آمدن روح در بدن و پيدا شدن عناصر و اجزاء و اعضا و انواع قواي نفساني و اعمال آنها و در پايان اشاره اي به عشق و عقل و اتحاد عاشق و معشوق. اين رساله به "سفرنامه روح" و "حسن وعشق" و جز ان نيز ناميده شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مزجي متوسطي است بر قسمت طبيعيات بر قسمت طبيعيات و الهيات "هدايه الحکمه" اثيرالدين ابهري(۶۶۳ق) در اين شرح بنا به گفته شارح ، آراء فلاسفه به اضافه آراء خودش تلخيص شده و از آنها گفتگو مي نمايد.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۴. ص.۱۷۳
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۲۲. ص.۱۴۹
(يادداشتهاي نسخه)
<دائره المعارف بزرگ اسلامي>: ج.۱. ص.۱۵۷
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابشناسي جامع ملاصدرا>: ص.۱۷۸- ۱۹۱
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مزجي متوسطي است بر قسمت طبيعيات بر قسمت طبيعيات و الهيات "هدايه الحکمه" اثيرالدين ابهري(۶۶۳ق) در اين شرح بنا به گفته شارح ، آراء فلاسفه به اضافه آراء خودش تلخيص شده و از آنها گفتگو مي نمايد.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۴. ص.۱۷۳
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۲۲. ص.۱۴۹
(يادداشتهاي نسخه)
<دائره المعارف بزرگ اسلامي>: ج.۱. ص.۱۵۷
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابشناسي جامع ملاصدرا>: ص.۱۷۸- ۱۹۱
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مزجي مختصر معروفي است بر کتاب "هدايه الحکمه" اثير الدين ابهري(۶۶۳). از مقدمه شارح بر مي آيد که شرح را در ايام جواني نوشته ، لذا از اشتباهات احتمالي آن عذر مي خواهد.>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مزجي مختصر معروفي است بر کتاب "هدايه الحکمه" اثير الدين ابهري(۶۶۳). از مقدمه شارح بر مي آيد که شرح را در ايام جواني نوشته ، لذا از اشتباهات احتمالي آن عذر مي خواهد.>
(يادداشتهاي نسخه)