شرح مهم و تفصيلي و برهاني بر کتاب<الاشارات و التنبيهات><ابن سينا(۴۲۷ق)>که بصورت قوله - قوله تنظيم شده و در آن به بسياري از تشکيکات و ايرادات فخر الدين رازي پاسخ داده شده و نگارش آن در اواسط ماه صفر ۶۴۴ق پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۷.ص.۷۵
(يادداشتهاي نسخه)
<امام صادق قزوين>:ج.۱.ص.۱۱۳
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۳.ص.۱۰۲
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>:ج.۱۱.ص.۱۸۰
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر از اوائل نمط سوم تا پايان را در بردارد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و نشانيهاو خطوط متن و هامش شنگرف، تصحيح و تحشيه در حاشيه صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
شرح مهم و تفصيلي و برهاني بر کتاب<الاشارات و التنبيهات><ابن سينا(۴۲۷ق)>که بصورت قوله - قوله تنظيم شده و در آن به بسياري از تشکيکات و ايرادات فخر الدين رازي پاسخ داده شده و نگارش آن در اواسط ماه صفر ۶۴۴ق پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۷.ص.۷۵
(يادداشتهاي نسخه)
<امام صادق قزوين>:ج.۱.ص.۱۱۳
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۳.ص.۱۰۲
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>:ج.۱۱.ص.۱۸۰
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر از اوائل نمط سوم تا پايان را در بردارد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و نشانيهاو خطوط متن و هامش شنگرف، تصحيح و تحشيه در حاشيه صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
کسي سوال کرده که اگر کسي بگويد که "کلامي في هذا اليوم کاذب" و در آن روز هيچ کلامي بزبان نياورد درين صورت کلام وي متصف به صدق و کذب خواهد بود يعني هم صادق است و هم کاذب، مولف بر اين اشکال جواب داده است
(يادداشتهاي نسخه)
کسي سوال کرده که اگر کسي بگويد که "کلامي في هذا اليوم کاذب" و در آن روز هيچ کلامي بزبان نياورد درين صورت کلام وي متصف به صدق و کذب خواهد بود يعني هم صادق است و هم کاذب، مولف بر اين اشکال جواب داده است
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي مهم در تحشيه و تعليقه بر"شرح هدايه الحکمه"ميبدي که بصورت "قوله - قوله"تنظيم شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<کشف الظنون>:ج.۲.ص.۲۰۲۹
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>:ج.۱.ص.۱۱۱
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه۲۱۹۸ (برگ ۱۲۵-۲۰۵)
(يادداشتهاي نسخه)
<عناوين و نشانيها شنگرف، تحشيه فراواني در هامش و لابلاي سطور آمده است(عناوين ثلث آخر رساله سفيد و حاشيه اش بدون تعليقه و سفيد مانده است)صفحات وصالي شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي مهم در تحشيه و تعليقه بر"شرح هدايه الحکمه"ميبدي که بصورت "قوله - قوله"تنظيم شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<کشف الظنون>:ج.۲.ص.۲۰۲۹
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>:ج.۱.ص.۱۱۱
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه۲۱۹۸ (برگ ۱۲۵-۲۰۵)
(يادداشتهاي نسخه)
<عناوين و نشانيها شنگرف، تحشيه فراواني در هامش و لابلاي سطور آمده است(عناوين ثلث آخر رساله سفيد و حاشيه اش بدون تعليقه و سفيد مانده است)صفحات وصالي شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيه متوسطي بر بخش "الهيات" کتاب "الشفاء" بوعلي سينا (۴۲۸ق) است پس از اين حاشيه ، آقا حسين خوانساري در حاشيه اي بر شفا نظرات سبزواري را در اعتراض به ابن سينا رد کرده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيه متوسطي بر بخش "الهيات" کتاب "الشفاء" بوعلي سينا (۴۲۸ق) است پس از اين حاشيه ، آقا حسين خوانساري در حاشيه اي بر شفا نظرات سبزواري را در اعتراض به ابن سينا رد کرده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مزجي دقيق و نفيسي بر "العرشيه" صدر المتالهين شيرازي (۱۰۵۱) است، شارح که خود از اکابر شاگردان مولي علي بن جمشيد نوري (۱۲ق) است در اين شرح ايرادات و شبهات شيخ احمد احسايي پاسخ داده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مزجي دقيق و نفيسي بر "العرشيه" صدر المتالهين شيرازي (۱۰۵۱) است، شارح که خود از اکابر شاگردان مولي علي بن جمشيد نوري (۱۲ق) است در اين شرح ايرادات و شبهات شيخ احمد احسايي پاسخ داده است>
(يادداشتهاي نسخه)