<رساله اي کوتاه در اثبات واجب الوجود بر روش فلسفي و عرفاني که با عناوين "تمهيد و تذکره و ..." تنظيم و نگارش آن بگفته صاحب الذريعه در نجف صورت گرفته ولي در پايان نسخه در دست تاليف آن در ۱۸جمادي الثاني ۸۷۲ق در تبريز زاويه مبارکه مظفريه پايان يافته است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه در اثبات واجب الوجود بر روش فلسفي و عرفاني که با عناوين "تمهيد و تذکره و ..." تنظيم و نگارش آن بگفته صاحب الذريعه در نجف صورت گرفته ولي در پايان نسخه در دست تاليف آن در ۱۸جمادي الثاني ۸۷۲ق در تبريز زاويه مبارکه مظفريه پايان يافته است>
(يادداشتهاي نسخه)
حاشيه متوسطي بر کتاب "الاسفار الاربعه" ملاصدرا شيرازي (۱۰۵۰ق) است که بر سه جلد از کتاب نگاشته شده و بنوشته صاحب الذريعه بسال ۱۲۷۷ پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۶. ص.۲۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۷. ص.۱۸۶
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>: ج.۱/ ص/۷۶
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>: ص.۱۸۴
(يادداشتهاي نسخه)
ظاهرا نسخه از پايان ناتمام مانده است
(يادداشتهاي نسخه)
جاي عناوين سفيد و خالي مانده است ، بخشي از رساله به اشتباه در ابتداي نسخه جاي داده شده است
(يادداشتهاي نسخه)
حاشيه متوسطي بر کتاب "الاسفار الاربعه" ملاصدرا شيرازي (۱۰۵۰ق) است که بر سه جلد از کتاب نگاشته شده و بنوشته صاحب الذريعه بسال ۱۲۷۷ پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۶. ص.۲۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۷. ص.۱۸۶
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>: ج.۱/ ص/۷۶
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>: ص.۱۸۴
(يادداشتهاي نسخه)
ظاهرا نسخه از پايان ناتمام مانده است
(يادداشتهاي نسخه)
جاي عناوين سفيد و خالي مانده است ، بخشي از رساله به اشتباه در ابتداي نسخه جاي داده شده است
(يادداشتهاي نسخه)
<ملا مظفر حسين کاشي از اعيان حکمي سده يازدهم از ميرفندرسکي سوالي درباره ذاتي و تشکيل و عدم او بر آنچه ذاتي است او را، پرسيده بود که در اينجا مير بدان آمده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<ملا مظفر حسين کاشي از اعيان حکمي سده يازدهم از ميرفندرسکي سوالي درباره ذاتي و تشکيل و عدم او بر آنچه ذاتي است او را، پرسيده بود که در اينجا مير بدان آمده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<مجموعه شش فائده و تحقيق فلسفي است که با عنوان "اعلم يا بني ارشدک الله..." آغاز شده و مباحث مهمي است که گويا استادي به شاگردي القا کرده است، در لابلاي رساله از حکمه العين مير قوام الدين محمد رازي (قرن۱۱) و ميرابوالقاسم فندرسکي (۱۰۵۰ق) نام برده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<مجموعه شش فائده و تحقيق فلسفي است که با عنوان "اعلم يا بني ارشدک الله..." آغاز شده و مباحث مهمي است که گويا استادي به شاگردي القا کرده است، در لابلاي رساله از حکمه العين مير قوام الدين محمد رازي (قرن۱۱) و ميرابوالقاسم فندرسکي (۱۰۵۰ق) نام برده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<"عين الحکمه" نگاشته مير قوام الدين محمد رازي (قرن۱۱) که از تلافده مولي رجبعلي تبريزي (۱۰۶۵ق) بوده رساله اي درحکمت و فلسفه بفارسي است ، تعليقات حاضر بر بخشهايي از آن کتاب نوشته سده و در صفحه دوم جمع آوري کننده يقرح کرده که مولانا محمد علي از کبار تلافده مير قوام الدين بوده است و از وفات وي جمع آوري شده است. تعليقات با عناوين "در بيان آنکه ..." آغاز شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<"عين الحکمه" نگاشته مير قوام الدين محمد رازي (قرن۱۱) که از تلافده مولي رجبعلي تبريزي (۱۰۶۵ق) بوده رساله اي درحکمت و فلسفه بفارسي است ، تعليقات حاضر بر بخشهايي از آن کتاب نوشته سده و در صفحه دوم جمع آوري کننده يقرح کرده که مولانا محمد علي از کبار تلافده مير قوام الدين بوده است و از وفات وي جمع آوري شده است. تعليقات با عناوين "در بيان آنکه ..." آغاز شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي متوسط در حدوث عالم و ردو نقد نظرات فلاسفه و حکماي پيشين در اين باره که در ايک مقدمه و دوازده فصل تنظيم شده است. الفصل الاول ؛ مبحث الامکان و الوجوب. الفصل الثاني؛ القوه و الفعل. الفصل الثالث؛ الحرکه و السکون. الفصل الرابع ؛ اثبات الطبيعه في کل متحرکه........ الفصل الثامن ؛ اثبات الزمان. الفصي التاسع ؛ تقدم الزمان علي کل شئ. ........ الفصل الحادي عشر؛ ربط الحادث بالقديم. الفصل ثاني عشر؛ کيفيته وجود العقول الفعال. الخاتمه؛ اقوال الحکماء السابقه في حدوث و قدم العالم. >
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<دانشگاه تهران>: ج.۳. ص.۲۴۶
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۵. ص.۲۰۱
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>:ج.۶. ص.۲۹۵
(يادداشتهاي نسخه)
<ملي تهران>: ج.۷. ص.۱۳۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۳. ص.۱۶۹
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۲۴۸۳ (برگ ۶۱- ۱۲۷)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط و نشانيها شنگرف ، نسخه از ابتدا تا انتها با نسخه اصل مقابله و تصحيح شده است، در صفحات پاياني و ادامه آن تا رساله بعدي فوائد و لطايف حکمي و عرفاني کئتاه آمده است
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي متوسط در حدوث عالم و ردو نقد نظرات فلاسفه و حکماي پيشين در اين باره که در ايک مقدمه و دوازده فصل تنظيم شده است. الفصل الاول ؛ مبحث الامکان و الوجوب. الفصل الثاني؛ القوه و الفعل. الفصل الثالث؛ الحرکه و السکون. الفصل الرابع ؛ اثبات الطبيعه في کل متحرکه........ الفصل الثامن ؛ اثبات الزمان. الفصي التاسع ؛ تقدم الزمان علي کل شئ. ........ الفصل الحادي عشر؛ ربط الحادث بالقديم. الفصل ثاني عشر؛ کيفيته وجود العقول الفعال. الخاتمه؛ اقوال الحکماء السابقه في حدوث و قدم العالم. >
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<دانشگاه تهران>: ج.۳. ص.۲۴۶
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۵. ص.۲۰۱
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>:ج.۶. ص.۲۹۵
(يادداشتهاي نسخه)
<ملي تهران>: ج.۷. ص.۱۳۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۳. ص.۱۶۹
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۲۴۸۳ (برگ ۶۱- ۱۲۷)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط و نشانيها شنگرف ، نسخه از ابتدا تا انتها با نسخه اصل مقابله و تصحيح شده است، در صفحات پاياني و ادامه آن تا رساله بعدي فوائد و لطايف حکمي و عرفاني کئتاه آمده است
(يادداشتهاي نسخه)
<خواجه نصير الدين طوسي سه سوال مهم و مشکله را از يکي از معاصرين فاضل خود بنام شمس الدين عبدالحميد خسروشاهي (۵۸۰- ۶۵۶) ملي رسالهاي پرسش نمود ولي وي بدانها پاسخ نداد بدين جهت مولف آن سه پرسش را پاسخ گفته است>
(يادداشتهاي نسخه)
<خواجه نصير الدين طوسي سه سوال مهم و مشکله را از يکي از معاصرين فاضل خود بنام شمس الدين عبدالحميد خسروشاهي (۵۸۰- ۶۵۶) ملي رسالهاي پرسش نمود ولي وي بدانها پاسخ نداد بدين جهت مولف آن سه پرسش را پاسخ گفته است>
(يادداشتهاي نسخه)