<رساله اي کوتاه در بيان حکمت الهي که بنام شاه حسيني صفوي تاليف و در دو علم طبيعي و الهي و هر کدام در چند مقصد تنطيم شده است: مقدمه ؛ در تعريف حکمت و بيان اقسام او علم اول؛ علم طبيعي مقصد اول ؛در معني جسم و تحقيق بعضي از احوال او (مقدمه و ۲ مطلب) مقصد دويم؛ در تقسيم اجسام و مجملي از احوال خاصه هر يک (۱۵ فصل) فصل سيم ؛ در بيان حال اعراض(ده فصل) علم دويم ؛ علم الهي: مقصد اول؛ در امور عامه(۲ فصل). مقصد دويم؛ در اثبات واجب تعالي. مقصدسيم؛ در ثبوت صانع تعالي و صفات واجب تعالي. مقصد چهارم؛ در بيان کيفيت صدور اشياء از حق تعالي. مقصدپنجم ؛در مدل و ذکر افعال حق تعالي. مقصد ششم ؛ در نبوت (چهار فصل). مقصدهفتم؛ در امامت. مقصدهشتم؛ در معاد >
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه در بيان حکمت الهي که بنام شاه حسيني صفوي تاليف و در دو علم طبيعي و الهي و هر کدام در چند مقصد تنطيم شده است: مقدمه ؛ در تعريف حکمت و بيان اقسام او علم اول؛ علم طبيعي مقصد اول ؛در معني جسم و تحقيق بعضي از احوال او (مقدمه و ۲ مطلب) مقصد دويم؛ در تقسيم اجسام و مجملي از احوال خاصه هر يک (۱۵ فصل) فصل سيم ؛ در بيان حال اعراض(ده فصل) علم دويم ؛ علم الهي: مقصد اول؛ در امور عامه(۲ فصل). مقصد دويم؛ در اثبات واجب تعالي. مقصدسيم؛ در ثبوت صانع تعالي و صفات واجب تعالي. مقصد چهارم؛ در بيان کيفيت صدور اشياء از حق تعالي. مقصدپنجم ؛در مدل و ذکر افعال حق تعالي. مقصد ششم ؛ در نبوت (چهار فصل). مقصدهفتم؛ در امامت. مقصدهشتم؛ در معاد >
(يادداشتهاي نسخه)
رساله اي کوتاه پيرامون ماهيت و وجود و اثبات واجب الوجود و ادراکات انساني و غيره که با براهيني فلسفي اقامه و بصورت "فص- فص" تنظيم شده است
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>: ج.۱۱. ص.۲۵۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۱. ص.۳۴۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۳۸. ص.۵۶۶
(يادداشتهاي نسخه)
<نمازي خوي>: ص.۲۱۹
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۲۴۱۴ (برگ۶۴- ۷۸)
(يادداشتهاي نسخه)
بخشي از متن شنگرف ،يادداشتي از افصح المتکلمين در برگ آخر است ، در ادامه فوائد و قطعه اي از متن منطقي آمده است
(يادداشتهاي نسخه)
رساله اي کوتاه پيرامون ماهيت و وجود و اثبات واجب الوجود و ادراکات انساني و غيره که با براهيني فلسفي اقامه و بصورت "فص- فص" تنظيم شده است
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>: ج.۱۱. ص.۲۵۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۱. ص.۳۴۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۳۸. ص.۵۶۶
(يادداشتهاي نسخه)
<نمازي خوي>: ص.۲۱۹
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۲۴۱۴ (برگ۶۴- ۷۸)
(يادداشتهاي نسخه)
بخشي از متن شنگرف ،يادداشتي از افصح المتکلمين در برگ آخر است ، در ادامه فوائد و قطعه اي از متن منطقي آمده است
(يادداشتهاي نسخه)
رساله اي در مباحث مربوط به مبدا و معاد از نگاه فلسفي و حکمي که بدرخواست عده اي از دوستان در بيست باب تاليف شده است: ۱. صفت راه آخرت و ذکر سالکانش. ۳. اشارت به هر دو جهان. ۷. صراط. ۱۰. ميزان. ۱۵. دوزخ. ۲۰. ثواب و عقاب
(يادداشتهاي نسخه)
رساله اي در مباحث مربوط به مبدا و معاد از نگاه فلسفي و حکمي که بدرخواست عده اي از دوستان در بيست باب تاليف شده است: ۱. صفت راه آخرت و ذکر سالکانش. ۳. اشارت به هر دو جهان. ۷. صراط. ۱۰. ميزان. ۱۵. دوزخ. ۲۰. ثواب و عقاب
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مفصل رساله "الفوائد الحکميه الاثني عشريه" نگارش شارح که از تاليف متني در سال۱۲۱۱ق فارغ شده و شرح را که به صورت "قال- اقول" تنظيم شده بدرخواست ملا مشهدي حسين علي شبستري درجمادي الاول ۱۲۳۷ق نگاشته شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مفصل رساله "الفوائد الحکميه الاثني عشريه" نگارش شارح که از تاليف متني در سال۱۲۱۱ق فارغ شده و شرح را که به صورت "قال- اقول" تنظيم شده بدرخواست ملا مشهدي حسين علي شبستري درجمادي الاول ۱۲۳۷ق نگاشته شده است>
(يادداشتهاي نسخه)