<رساله اي مهم در تحشيه و تعليقه بر"شرح هدايه الحکمه"ميبدي که بصورت "قوله - قوله"تنظيم شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<کشف الظنون>:ج.۲.ص.۲۰۲۹
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>:ج.۱.ص.۱۱۱
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه۲۱۹۸ (برگ ۱۲۵-۲۰۵)
(يادداشتهاي نسخه)
<عناوين و نشانيها شنگرف، تحشيه فراواني در هامش و لابلاي سطور آمده است(عناوين ثلث آخر رساله سفيد و حاشيه اش بدون تعليقه و سفيد مانده است)صفحات وصالي شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي مهم در تحشيه و تعليقه بر"شرح هدايه الحکمه"ميبدي که بصورت "قوله - قوله"تنظيم شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<کشف الظنون>:ج.۲.ص.۲۰۲۹
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>:ج.۱.ص.۱۱۱
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه۲۱۹۸ (برگ ۱۲۵-۲۰۵)
(يادداشتهاي نسخه)
<عناوين و نشانيها شنگرف، تحشيه فراواني در هامش و لابلاي سطور آمده است(عناوين ثلث آخر رساله سفيد و حاشيه اش بدون تعليقه و سفيد مانده است)صفحات وصالي شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيه متوسطي بر بخش "الهيات" کتاب "الشفاء" بوعلي سينا (۴۲۸ق) است پس از اين حاشيه ، آقا حسين خوانساري در حاشيه اي بر شفا نظرات سبزواري را در اعتراض به ابن سينا رد کرده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيه متوسطي بر بخش "الهيات" کتاب "الشفاء" بوعلي سينا (۴۲۸ق) است پس از اين حاشيه ، آقا حسين خوانساري در حاشيه اي بر شفا نظرات سبزواري را در اعتراض به ابن سينا رد کرده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مزجي دقيق و نفيسي بر "العرشيه" صدر المتالهين شيرازي (۱۰۵۱) است، شارح که خود از اکابر شاگردان مولي علي بن جمشيد نوري (۱۲ق) است در اين شرح ايرادات و شبهات شيخ احمد احسايي پاسخ داده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مزجي دقيق و نفيسي بر "العرشيه" صدر المتالهين شيرازي (۱۰۵۱) است، شارح که خود از اکابر شاگردان مولي علي بن جمشيد نوري (۱۲ق) است در اين شرح ايرادات و شبهات شيخ احمد احسايي پاسخ داده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<بيست و يک دليل عميق فلسفي است براي اثبات اصول اعتقادي و حقانيت دين و مذهب،در دو مقدمه و بيست و يک "مظهر".><همچنين در لابلاي بحثها اصطلاحات فلسفي را طبق حروف تهجي که از کلمه "ازل"شروع کرده مي آورد که در واقع يک فرهنگ اصطلاحات فلسفي نيز به شمار مي آيد>
(يادداشتهاي نسخه)
<بيست و يک دليل عميق فلسفي است براي اثبات اصول اعتقادي و حقانيت دين و مذهب،در دو مقدمه و بيست و يک "مظهر".><همچنين در لابلاي بحثها اصطلاحات فلسفي را طبق حروف تهجي که از کلمه "ازل"شروع کرده مي آورد که در واقع يک فرهنگ اصطلاحات فلسفي نيز به شمار مي آيد>
(يادداشتهاي نسخه)
حاشيه اي است با عناوين " قوله ـ قوله " بر " <تقديسات " ميرداماد> که در فهرست نسخه هاي خطي کتابخانه مسجد اعظم از< محقق خوانساري، حسين بن محمد>دانسته شده ، ولي در فهارس و کتب تراجم اين نسبت را نيافتيم . محشي از گفتار ميرداماد در مجلس درس و کتابهاي وي از جمله " <الافق المبين> " نام برده است . مرحوم شيخ آقا بزرگ تهراني در ذريعه حاشيه اي از مولي عبدالغفار گيلاني بر اين کتاب را متذکر شده است .
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<تقديسات کتابي است از "ميرداماد>" که مباحث توحيد را بر پايه هاي فلسفي مطرح کرده و آن را از ديگر کتابهاي خود به اختصار آورده است و اين رساله شرحي است بر آن با عناوين "قوله - قوله" که< يکي از شاگردانش آن را نگاشته است>
(يادداشتهاي نسخه)
حاشيه اي است با عناوين " قوله ـ قوله " بر " <تقديسات " ميرداماد> که در فهرست نسخه هاي خطي کتابخانه مسجد اعظم از< محقق خوانساري، حسين بن محمد>دانسته شده ، ولي در فهارس و کتب تراجم اين نسبت را نيافتيم . محشي از گفتار ميرداماد در مجلس درس و کتابهاي وي از جمله " <الافق المبين> " نام برده است . مرحوم شيخ آقا بزرگ تهراني در ذريعه حاشيه اي از مولي عبدالغفار گيلاني بر اين کتاب را متذکر شده است .
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<تقديسات کتابي است از "ميرداماد>" که مباحث توحيد را بر پايه هاي فلسفي مطرح کرده و آن را از ديگر کتابهاي خود به اختصار آورده است و اين رساله شرحي است بر آن با عناوين "قوله - قوله" که< يکي از شاگردانش آن را نگاشته است>
(يادداشتهاي نسخه)
<داستاني فلسفي است در چگونگي آمدن روح از بدن و پيدا شدن عناصر و اجزاء و اعضا و انواع قواي نفساني و اعمال آنها با اشاره اي در پايان به عشق و عقل و اتحاد عاشق و معشوق به نام سفرنامه روح نيز ناميده شده است. اخيرا اين رساله به نام "حسن و عشق"در گنجينه بهارستان به چاپ رسيده است >
(يادداشتهاي نسخه)
<داستاني فلسفي است در چگونگي آمدن روح از بدن و پيدا شدن عناصر و اجزاء و اعضا و انواع قواي نفساني و اعمال آنها با اشاره اي در پايان به عشق و عقل و اتحاد عاشق و معشوق به نام سفرنامه روح نيز ناميده شده است. اخيرا اين رساله به نام "حسن و عشق"در گنجينه بهارستان به چاپ رسيده است >
(يادداشتهاي نسخه)