رساله اي در مباحث مربوط به مبدا و معاد از نگاه فلسفي و حکمي که بدرخواست عده اي از دوستان در بيست باب تاليف شده است: ۱. صفت راه آخرت و ذکر سالکانش. ۳. اشارت به هر دو جهان. ۷. صراط. ۱۰. ميزان. ۱۵. دوزخ. ۲۰. ثواب و عقاب
(يادداشتهاي نسخه)
رساله اي در مباحث مربوط به مبدا و معاد از نگاه فلسفي و حکمي که بدرخواست عده اي از دوستان در بيست باب تاليف شده است: ۱. صفت راه آخرت و ذکر سالکانش. ۳. اشارت به هر دو جهان. ۷. صراط. ۱۰. ميزان. ۱۵. دوزخ. ۲۰. ثواب و عقاب
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مفصل رساله "الفوائد الحکميه الاثني عشريه" نگارش شارح که از تاليف متني در سال۱۲۱۱ق فارغ شده و شرح را که به صورت "قال- اقول" تنظيم شده بدرخواست ملا مشهدي حسين علي شبستري درجمادي الاول ۱۲۳۷ق نگاشته شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مفصل رساله "الفوائد الحکميه الاثني عشريه" نگارش شارح که از تاليف متني در سال۱۲۱۱ق فارغ شده و شرح را که به صورت "قال- اقول" تنظيم شده بدرخواست ملا مشهدي حسين علي شبستري درجمادي الاول ۱۲۳۷ق نگاشته شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
شرح مهم و تفصيلي و برهاني بر کتاب<الاشارات و التنبيهات><ابن سينا(۴۲۷ق)>که بصورت قوله - قوله تنظيم شده و در آن به بسياري از تشکيکات و ايرادات فخر الدين رازي پاسخ داده شده و نگارش آن در اواسط ماه صفر ۶۴۴ق پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۷.ص.۷۵
(يادداشتهاي نسخه)
<امام صادق قزوين>:ج.۱.ص.۱۱۳
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۳.ص.۱۰۲
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>:ج.۱۱.ص.۱۸۰
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر از اوائل نمط سوم تا پايان را در بردارد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و نشانيهاو خطوط متن و هامش شنگرف، تصحيح و تحشيه در حاشيه صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
شرح مهم و تفصيلي و برهاني بر کتاب<الاشارات و التنبيهات><ابن سينا(۴۲۷ق)>که بصورت قوله - قوله تنظيم شده و در آن به بسياري از تشکيکات و ايرادات فخر الدين رازي پاسخ داده شده و نگارش آن در اواسط ماه صفر ۶۴۴ق پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۷.ص.۷۵
(يادداشتهاي نسخه)
<امام صادق قزوين>:ج.۱.ص.۱۱۳
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۳.ص.۱۰۲
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>:ج.۱۱.ص.۱۸۰
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر از اوائل نمط سوم تا پايان را در بردارد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و نشانيهاو خطوط متن و هامش شنگرف، تصحيح و تحشيه در حاشيه صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
کسي سوال کرده که اگر کسي بگويد که "کلامي في هذا اليوم کاذب" و در آن روز هيچ کلامي بزبان نياورد درين صورت کلام وي متصف به صدق و کذب خواهد بود يعني هم صادق است و هم کاذب، مولف بر اين اشکال جواب داده است
(يادداشتهاي نسخه)
کسي سوال کرده که اگر کسي بگويد که "کلامي في هذا اليوم کاذب" و در آن روز هيچ کلامي بزبان نياورد درين صورت کلام وي متصف به صدق و کذب خواهد بود يعني هم صادق است و هم کاذب، مولف بر اين اشکال جواب داده است
(يادداشتهاي نسخه)