<حاشيه اي کوتاه بر شرح سعدالدين تفتازاني (۷۹۳ق) بر "عقايد النفسيه" نجم الدين عمر بن محمد نسفي (۵۳۷ق) که بصورت "قال- اقول" نوشته و در اواخر رمضان ۸۶۲ق موافق با جمله "حل سود لشرح العقائد" پايان يافته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشف الظنون>:ج.۲. ص.۱۱۴۵
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>: ج.۱. ص.۱۰۴
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۲۵۲۸ (برگ۱۳۸- ۱۶۴)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين وخطوط شنگرف ، حواشي عبدالحکيم سيالکوتي و يوسف در هامش صفحات. نسخه يوسف مردوخي مدرس استکتاب شده است
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيه اي کوتاه بر شرح سعدالدين تفتازاني (۷۹۳ق) بر "عقايد النفسيه" نجم الدين عمر بن محمد نسفي (۵۳۷ق) که بصورت "قال- اقول" نوشته و در اواخر رمضان ۸۶۲ق موافق با جمله "حل سود لشرح العقائد" پايان يافته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشف الظنون>:ج.۲. ص.۱۱۴۵
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>: ج.۱. ص.۱۰۴
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۲۵۲۸ (برگ۱۳۸- ۱۶۴)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين وخطوط شنگرف ، حواشي عبدالحکيم سيالکوتي و يوسف در هامش صفحات. نسخه يوسف مردوخي مدرس استکتاب شده است
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي مفصل در اثبات ولايت علي (ع) و حقانيت شيعه که در ديدار و مناظره با قاضي زاده ماوراءالنهري در محضر شاه عباس مطرح شده است، اين رساله در يک مقدمه و يک قاعده و يک قاعده و يک خاتمه تنظيم شده است:مقدمه؛ در بيان مقصود از لفظ امام و نياز موجود او قاعده؛ در چند منهج. خاتمه ؛ در رجعت و معاد
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي مفصل در اثبات ولايت علي (ع) و حقانيت شيعه که در ديدار و مناظره با قاضي زاده ماوراءالنهري در محضر شاه عباس مطرح شده است، اين رساله در يک مقدمه و يک قاعده و يک قاعده و يک خاتمه تنظيم شده است:مقدمه؛ در بيان مقصود از لفظ امام و نياز موجود او قاعده؛ در چند منهج. خاتمه ؛ در رجعت و معاد
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه و معروف در اثبات واجب تعالي بر روش حکمي از طريق ابطال دور و تسلسل و براهين حکمي ديگر که مورد توجه بزرگان واقع و حواشي متعددي بدان نگاشته شده است، اين کتاب که پيش از دو "اثبات الواجب" ديگر دواني تاليف شده به اثبات الواجب قديم مشهور است و نگارش آن باسم سلطان ابوالفتح بايزيد خان بن مراد خان (۸۸۶ق) صورت گرفته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<مرعش>:ج.۶. ص.۳۰۸
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>:ج.۱. ص.۱۰۶
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>: ج.۱. ص.۳۲
(يادداشتهاي نسخه)
<کشف الظنون>: ج.۱. ص.۸۴۲
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۲۴۸۵ (۱۲۸- ۱۶۴)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و نشانيها شنگرف ، با امضاي محشين قبلي تحشيه نويسي شده است
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه و معروف در اثبات واجب تعالي بر روش حکمي از طريق ابطال دور و تسلسل و براهين حکمي ديگر که مورد توجه بزرگان واقع و حواشي متعددي بدان نگاشته شده است، اين کتاب که پيش از دو "اثبات الواجب" ديگر دواني تاليف شده به اثبات الواجب قديم مشهور است و نگارش آن باسم سلطان ابوالفتح بايزيد خان بن مراد خان (۸۸۶ق) صورت گرفته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<مرعش>:ج.۶. ص.۳۰۸
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>:ج.۱. ص.۱۰۶
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>: ج.۱. ص.۳۲
(يادداشتهاي نسخه)
<کشف الظنون>: ج.۱. ص.۸۴۲
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۲۴۸۵ (۱۲۸- ۱۶۴)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و نشانيها شنگرف ، با امضاي محشين قبلي تحشيه نويسي شده است
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه درباره افتقار ممکن الوجود به موثر موجود و اثبات اين نکته که اگر موثري موجود نبود ممکن ايجاد نمي شد که در نتيجه اين تحقيق اولويت ذاتي نفي شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه درباره افتقار ممکن الوجود به موثر موجود و اثبات اين نکته که اگر موثري موجود نبود ممکن ايجاد نمي شد که در نتيجه اين تحقيق اولويت ذاتي نفي شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<کتاب "الشيخيات" تاليف عبدالصاب الدوابي که در پاسخ سوالات شيخ عبدالرحيم و بيان مسائل مهم کلامي و اعتقادي شيخيه نگاشته شده است ،مترجم رساله حاضر را در ترجمه آن براي استفاده فارسي زبانان نگاشت و روز شانزدهم جمادي الاول ۱۲۶۹ق بپايان رسانيد>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
در تمام صفحات خط خوردگي و قلم زدگي ديده مي شود
(يادداشتهاي نسخه)
<کتاب "الشيخيات" تاليف عبدالصاب الدوابي که در پاسخ سوالات شيخ عبدالرحيم و بيان مسائل مهم کلامي و اعتقادي شيخيه نگاشته شده است ،مترجم رساله حاضر را در ترجمه آن براي استفاده فارسي زبانان نگاشت و روز شانزدهم جمادي الاول ۱۲۶۹ق بپايان رسانيد>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
در تمام صفحات خط خوردگي و قلم زدگي ديده مي شود
(يادداشتهاي نسخه)
مولف که در سال ۱۲۳۵ق به شهر کرمان رفته بود در مدرسه اي که شاهزاده محمد ابراهيم خان احداث کرده بود اقامت نمود و بخواهش مومنين رساله اي در شش فصل و يک خاتمه در اصول دين نگاشت: ۱.اثبات صانع.۲.توحيد.۳.صفات ثبوتيه و سلبيه.۴.در نبوت و امامت.۵.عدل خدا.۶.معاد. خاتمه ؛ در بهشت و جهنم و ميزان و صراط و حوض کوثر
(يادداشتهاي نسخه)
مولف که در سال ۱۲۳۵ق به شهر کرمان رفته بود در مدرسه اي که شاهزاده محمد ابراهيم خان احداث کرده بود اقامت نمود و بخواهش مومنين رساله اي در شش فصل و يک خاتمه در اصول دين نگاشت: ۱.اثبات صانع.۲.توحيد.۳.صفات ثبوتيه و سلبيه.۴.در نبوت و امامت.۵.عدل خدا.۶.معاد. خاتمه ؛ در بهشت و جهنم و ميزان و صراط و حوض کوثر
(يادداشتهاي نسخه)