<رساله کوتاه در اثبات واجب الوجود بر روش کلامي و حکمي که پس از اثبات الواجب ديگري که قديمه ناميده شده نگاشته و در چهار فصل تنظيم ساخته است> (يادداشتهاي نسخه)
محتوا دیجیتال
نسخه خطی اسلامی-ایرانی
شناسگر
:
9F0076A7-03FE-4947-A813-28E13C473349 (Guide)
صفحهبندی
:
۱۹برگ ؛ ۱۷ (تعداد سطرهای متن)
قالب
:
الکترونیکی
توصیف
:
<رساله کوتاه در اثبات واجب الوجود بر روش کلامي و حکمي که پس از اثبات الواجب ديگري که قديمه ناميده شده نگاشته و در چهار فصل تنظيم ساخته است> (يادداشتهاي نسخه)
<رساله کوتاه در اثبات واجب الوجود بر روش کلامي و حکمي که پس از اثبات الواجب ديگري که قديمه ناميده شده نگاشته و در چهار فصل تنظيم ساخته است>
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس: ج.۱۱. ص.۳۲۱
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۱. ص.۱۰۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي: ج.۱۰. ص.۲۷
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۲۵۹۲ (برگ۲۴- ۴۲
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و نشانيها شنگرف، تحشيه در هامش صفحات با امضاي [ح.م مدظله العالي]
(يادداشتهاي نسخه)
اثبات الواجب (الجدیده)
شناسگر
:
9F0076A7-03FE-4947-A813-28E13C473349 (Guide)
صفحهبندی
:
۱۹برگ ؛ ۱۷ (تعداد سطرهای متن)
قالب
:
نسخه فیزیکی
توصیف
:
<رساله کوتاه در اثبات واجب الوجود بر روش کلامي و حکمي که پس از اثبات الواجب ديگري که قديمه ناميده شده نگاشته و در چهار فصل تنظيم ساخته است> (يادداشتهاي نسخه)
نسخه خطی اسلامی-ایرانی
شناسگر
:
9F0076A7-03FE-4947-A813-28E13C473349 (Guide)
صفحهبندی
:
۱۹برگ ؛ ۱۷ (تعداد سطرهای متن)
قالب
:
نسخه فیزیکی
توصیف
:
<رساله کوتاه در اثبات واجب الوجود بر روش کلامي و حکمي که پس از اثبات الواجب ديگري که قديمه ناميده شده نگاشته و در چهار فصل تنظيم ساخته است> (يادداشتهاي نسخه)
<رساله کوتاه در اثبات واجب الوجود بر روش کلامي و حکمي که پس از اثبات الواجب ديگري که قديمه ناميده شده نگاشته و در چهار فصل تنظيم ساخته است>
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس: ج.۱۱. ص.۳۲۱
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۱. ص.۱۰۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي: ج.۱۰. ص.۲۷
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۲۵۹۲ (برگ۲۴- ۴۲
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و نشانيها شنگرف، تحشيه در هامش صفحات با امضاي [ح.م مدظله العالي]
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه در خلق اعمال بندگان و جبر و اختيار که بدرخواست مولانا سعدالدين محمد استرآبادي زماني که دواني در کاشان اقامت داشته و در حاليکه کتابي در کنارش نبود در ذيحجه۸۸۴ق برشته تحرير در آورده> (يادداشتهاي نسخه)
محتوا دیجیتال
نسخه خطی اسلامی-ایرانی
شناسگر
:
DD7CD0E6-3FAF-4AAB-9C58-7F86A76FFFC9 (Guide)
صفحهبندی
:
۵برگ ؛ ۱۷ (تعداد سطرهای متن)
قالب
:
الکترونیکی
توصیف
:
<رساله اي کوتاه در خلق اعمال بندگان و جبر و اختيار که بدرخواست مولانا سعدالدين محمد استرآبادي زماني که دواني در کاشان اقامت داشته و در حاليکه کتابي در کنارش نبود در ذيحجه۸۸۴ق برشته تحرير در آورده> (يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه در خلق اعمال بندگان و جبر و اختيار که بدرخواست مولانا سعدالدين محمد استرآبادي زماني که دواني در کاشان اقامت داشته و در حاليکه کتابي در کنارش نبود در ذيحجه۸۸۴ق برشته تحرير در آورده>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه در خلق اعمال بندگان و جبر و اختيار که بدرخواست مولانا سعدالدين محمد استرآبادي زماني که دواني در کاشان اقامت داشته و در حاليکه کتابي در کنارش نبود در ذيحجه۸۸۴ق برشته تحرير در آورده> (يادداشتهاي نسخه)
نسخه خطی اسلامی-ایرانی
شناسگر
:
DD7CD0E6-3FAF-4AAB-9C58-7F86A76FFFC9 (Guide)
صفحهبندی
:
۵برگ ؛ ۱۷ (تعداد سطرهای متن)
قالب
:
نسخه فیزیکی
توصیف
:
<رساله اي کوتاه در خلق اعمال بندگان و جبر و اختيار که بدرخواست مولانا سعدالدين محمد استرآبادي زماني که دواني در کاشان اقامت داشته و در حاليکه کتابي در کنارش نبود در ذيحجه۸۸۴ق برشته تحرير در آورده> (يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه در خلق اعمال بندگان و جبر و اختيار که بدرخواست مولانا سعدالدين محمد استرآبادي زماني که دواني در کاشان اقامت داشته و در حاليکه کتابي در کنارش نبود در ذيحجه۸۸۴ق برشته تحرير در آورده>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي مفصل در اصول عقايد و کلام بر مبناي مذهب امامي که در پنج مقصد به ترتيب اصول پنجگانه تنظيم و در روز يکشنبه هفتم ذيحجه ۱۲۶۱ق در قريه اشتهار و پايان يافته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
عناوين ونشانيها شنگرف ، درهامش صفحات تصحيح شده است، صفحات نسخه رطوبت ديده و نم کشيده است
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي مفصل در اصول عقايد و کلام بر مبناي مذهب امامي که در پنج مقصد به ترتيب اصول پنجگانه تنظيم و در روز يکشنبه هفتم ذيحجه ۱۲۶۱ق در قريه اشتهار و پايان يافته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
عناوين ونشانيها شنگرف ، درهامش صفحات تصحيح شده است، صفحات نسخه رطوبت ديده و نم کشيده است
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي در کلام و اصول عقايد شيعه که در يک مقدمه و چند باب تنظيم و نگارش آن در سال ۱۲۳۸ق صورت گرفته است، مولف اين رساله را در حاليکه از کربلا عازم مشهد مقدس بود در شهر اصفهان نگاشته و از سيد شفتي حجه الاسلام تجليل نموده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي در کلام و اصول عقايد شيعه که در يک مقدمه و چند باب تنظيم و نگارش آن در سال ۱۲۳۸ق صورت گرفته است، مولف اين رساله را در حاليکه از کربلا عازم مشهد مقدس بود در شهر اصفهان نگاشته و از سيد شفتي حجه الاسلام تجليل نموده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه در بيان عقايد و اصول اعتقادي و فقهي شيعه که بمقصد معرفي آن بصورت فشرده نگاشته شده و در آن با عنوان "يجب ان يعتقد..." اصول معتقدي اماميه بدون ذکر دليل شمرده شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه در بيان عقايد و اصول اعتقادي و فقهي شيعه که بمقصد معرفي آن بصورت فشرده نگاشته شده و در آن با عنوان "يجب ان يعتقد..." اصول معتقدي اماميه بدون ذکر دليل شمرده شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوچک و فشرده در بيان اعتقادات اماميه همراه ادله برهان بصورت مختصر که براي بيان معتقدات شيعه نگاشته شده و پس از بيان عقيده با کلمه "الدليل علي..." به تعليق آن پرداخته است و در مجموع ۲۳ عقيده با ذکر را در بر دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوچک و فشرده در بيان اعتقادات اماميه همراه ادله برهان بصورت مختصر که براي بيان معتقدات شيعه نگاشته شده و پس از بيان عقيده با کلمه "الدليل علي..." به تعليق آن پرداخته است و در مجموع ۲۳ عقيده با ذکر را در بر دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه درباره والدين رسول اکرم (ص) و وضعيت اعتقادي آنها از ديدگاه اهل تسنن است اين رساله سومين اثر سيوطي در اين باره و کوتاهترين آنها است >
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کتابت به جهت استاد احمد رودباري>
(يادداشتهاي نسخه)
<کشف الظنون>: ج.۱. ص.۴۲۳
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۲۵۴۲ (برگ ۹۹- ۱۰۱)
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه تصحيح و مقابله در همان حال کتابت. عناوين و خطوط شنگرف
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه درباره والدين رسول اکرم (ص) و وضعيت اعتقادي آنها از ديدگاه اهل تسنن است اين رساله سومين اثر سيوطي در اين باره و کوتاهترين آنها است >
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کتابت به جهت استاد احمد رودباري>
(يادداشتهاي نسخه)
<کشف الظنون>: ج.۱. ص.۴۲۳
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۲۵۴۲ (برگ ۹۹- ۱۰۱)
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه تصحيح و مقابله در همان حال کتابت. عناوين و خطوط شنگرف
(يادداشتهاي نسخه)
<مولف که موذن آستانه مبارکه حضرت احمد بن کاظم (ع) معروف به شاهچراغ شيراز بوده و مشرب عرفاني مطابق طائفه ذهبيه داشته رساله حاضر را پس از يک مکاشفه بصورت جذبه اي و کشفي در اثبات عقيده اماميه مبني بر عدم جبر و عدم تفويض و حقانيت راي امر بين الامرين نگاشته است، در برگ (۴ر) مولف از ديگر تاليفش بنام "مراه الوجود" در شرح بقعه اسکندريه و "حقيقه الامر" تاليف نظام الدين العلما تبريزي (۱۳۲۶ق) و قطب الدين محمد نيريزي و قصيده "ابداعيه" نام برده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
عناوين سياه، در پايان کتاب "قصيده عزيبيه" در ۳۵ بيت و "غزل معجب" در ۱۲ بيت و قصيده شهوديه در ۱۷ بيت از مولف در پايان نسخه آمده است ، در هامش برخيصفحات حاشيه اي مبني بر تحسين و تمجيد از مولف براي مطلب نوشته شده آمده با عنوان "مرحبا بک ايها الشيخ الموذن خبراک الله خيرا و طيب فاک" و خاطر نشان ساخته هرجا حاشيه اي با امضاي "جيم" آمده باشد به مجدالاشراف ميرزا جلال الدين محمد متولي باشي شاهچراغ تعلق دارد، حواشي با امضاي جيم و غيره و در حاشيه صفحات آمده است
(يادداشتهاي نسخه)
<مولف که موذن آستانه مبارکه حضرت احمد بن کاظم (ع) معروف به شاهچراغ شيراز بوده و مشرب عرفاني مطابق طائفه ذهبيه داشته رساله حاضر را پس از يک مکاشفه بصورت جذبه اي و کشفي در اثبات عقيده اماميه مبني بر عدم جبر و عدم تفويض و حقانيت راي امر بين الامرين نگاشته است، در برگ (۴ر) مولف از ديگر تاليفش بنام "مراه الوجود" در شرح بقعه اسکندريه و "حقيقه الامر" تاليف نظام الدين العلما تبريزي (۱۳۲۶ق) و قطب الدين محمد نيريزي و قصيده "ابداعيه" نام برده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
عناوين سياه، در پايان کتاب "قصيده عزيبيه" در ۳۵ بيت و "غزل معجب" در ۱۲ بيت و قصيده شهوديه در ۱۷ بيت از مولف در پايان نسخه آمده است ، در هامش برخيصفحات حاشيه اي مبني بر تحسين و تمجيد از مولف براي مطلب نوشته شده آمده با عنوان "مرحبا بک ايها الشيخ الموذن خبراک الله خيرا و طيب فاک" و خاطر نشان ساخته هرجا حاشيه اي با امضاي "جيم" آمده باشد به مجدالاشراف ميرزا جلال الدين محمد متولي باشي شاهچراغ تعلق دارد، حواشي با امضاي جيم و غيره و در حاشيه صفحات آمده است
(يادداشتهاي نسخه)
<قصيده اي در ۳۸ بيت که در آن عقايد مهم زيديه به نظم کشيده شده است ، ناظم ظاهرا از اعلام بزرگ زيديه بوده چنانکه از وي با القاب "الفقيه الورع الکامل عمده العباد الموحدين و قاهره الزهاد المتعبدين" ياد شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<قصيده اي در ۳۸ بيت که در آن عقايد مهم زيديه به نظم کشيده شده است ، ناظم ظاهرا از اعلام بزرگ زيديه بوده چنانکه از وي با القاب "الفقيه الورع الکامل عمده العباد الموحدين و قاهره الزهاد المتعبدين" ياد شده است>
(يادداشتهاي نسخه)