<حاشيه اي کوتاه بر "مطالع الانظار" نگاشته شمس الدين محمود بن عبدالرحمن اصفهاني (۷۴۹ق) که خود شرح "طوالع الانوار" قاضي بيضاوي بوده است، اين حاشيه بصورت "قوله- قوله" تنظيم شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۲۷۰۵ (برگ۱- ۲۶)
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر ظاهرا تا قسم ثالث (في الکيفيات المختصه بالکميات) را در بر دارد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين شنگرف ، تحشيه نويسي و تصحيح در هامش صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيه اي کوتاه بر "مطالع الانظار" نگاشته شمس الدين محمود بن عبدالرحمن اصفهاني (۷۴۹ق) که خود شرح "طوالع الانوار" قاضي بيضاوي بوده است، اين حاشيه بصورت "قوله- قوله" تنظيم شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۲۷۰۵ (برگ۱- ۲۶)
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر ظاهرا تا قسم ثالث (في الکيفيات المختصه بالکميات) را در بر دارد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين شنگرف ، تحشيه نويسي و تصحيح در هامش صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
<مولف در سفري که در عنفوان جواني به مشهدالرضا به سال ۱۰۸۳ق نموده بود بدرخواست برخي دوستان اين رساله را در اصول دين نگاشت و در يک کقدمه و هفت مطلب تنظيم ساخت>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۲۷۰۲ (برگ۱-۲۱)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و نشانيها و خطوط شنگرف ، تحشيه از مولف با امضاي "منه" در هامش صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
<مولف در سفري که در عنفوان جواني به مشهدالرضا به سال ۱۰۸۳ق نموده بود بدرخواست برخي دوستان اين رساله را در اصول دين نگاشت و در يک کقدمه و هفت مطلب تنظيم ساخت>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۲۷۰۲ (برگ۱-۲۱)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و نشانيها و خطوط شنگرف ، تحشيه از مولف با امضاي "منه" در هامش صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي متوسط در رد فلاسفه و حکماء بطريقه متکلمين که در سابق دو کتاب در اين باره بنامهاي توحيد نامه و توحيد خانه نگاشته بوده است، کتاب که به شاه حسين صفوي تقديم شده در يک مقدمه در شرف معرفت و وجوب تحصيل معرفت صحيح و چند فصل و يک خاتمه در ذکر حديث بيضه تنظيم شده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
عناوين و خطوط شنگرف، در هامش صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي متوسط در رد فلاسفه و حکماء بطريقه متکلمين که در سابق دو کتاب در اين باره بنامهاي توحيد نامه و توحيد خانه نگاشته بوده است، کتاب که به شاه حسين صفوي تقديم شده در يک مقدمه در شرف معرفت و وجوب تحصيل معرفت صحيح و چند فصل و يک خاتمه در ذکر حديث بيضه تنظيم شده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
عناوين و خطوط شنگرف، در هامش صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيه اي متوسط که بر حاشيه قديم دواني (۹۰۸ق) بر شرح جديد قوشچي (۸۷۹ق) بر تجريد الاعتقاد خواجه طوسي (۶۷۲ق) نوشته شده است ، اين کتاب بسيار قليل النسخه است. پدر مولف حاضر يعني "شاه تقي الدين نسابه شيرازي" (۱۰۱۹ق) نيز حاشيه اي بر شرح قديم تجريد نگاشته که نسخه احتمالا منحصر آن در کتابخانه عمومي مراغه شماره ۳۸ نگهداري مي شود>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
خطوط و عناوين شنگرف ، نسخه ارزشمند و پاکيزه است ، تصحيح در هامش صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيه اي متوسط که بر حاشيه قديم دواني (۹۰۸ق) بر شرح جديد قوشچي (۸۷۹ق) بر تجريد الاعتقاد خواجه طوسي (۶۷۲ق) نوشته شده است ، اين کتاب بسيار قليل النسخه است. پدر مولف حاضر يعني "شاه تقي الدين نسابه شيرازي" (۱۰۱۹ق) نيز حاشيه اي بر شرح قديم تجريد نگاشته که نسخه احتمالا منحصر آن در کتابخانه عمومي مراغه شماره ۳۸ نگهداري مي شود>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
خطوط و عناوين شنگرف ، نسخه ارزشمند و پاکيزه است ، تصحيح در هامش صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي متوسط در تحشيه "شرح العقايد النسفيه"که بصورت "قوله- قوله" تنظيم شده و بيشتر به کلمات و جملات مير سيد شريف در شرح مواقف و "حاشيه شرح التحميديه" استناد شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
در اين نسخه مباحث علت و معلول و اعراض و جواهر مطرح شده است
(يادداشتهاي نسخه)
بسياري جاها جاي عناوين سفيد و برخي مواضع شنگرف ، حواشي بسيار از مولف با امضاي "منه سلمه الله" "منه مد ظله العالي" در هامش صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي متوسط در تحشيه "شرح العقايد النسفيه"که بصورت "قوله- قوله" تنظيم شده و بيشتر به کلمات و جملات مير سيد شريف در شرح مواقف و "حاشيه شرح التحميديه" استناد شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
در اين نسخه مباحث علت و معلول و اعراض و جواهر مطرح شده است
(يادداشتهاي نسخه)
بسياري جاها جاي عناوين سفيد و برخي مواضع شنگرف ، حواشي بسيار از مولف با امضاي "منه سلمه الله" "منه مد ظله العالي" در هامش صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي متوسط در اصول دين و اقسام طاعات که در يک مقدمه و دو مقصد (هر مقصد در پنج باب) تنظيم شده است؛ نگارش اين رساله در سال ۱۰۴۲ق ژايان يافته است: المقصد الاولي ؛ في الارکان (الوحيد و النبوه و العدل و الامامه و المعاد. المقصد الثانيه؛ في الاعمال (طاعات جوارح و طاعات قلب و گناهان آنها)
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي متوسط در اصول دين و اقسام طاعات که در يک مقدمه و دو مقصد (هر مقصد در پنج باب) تنظيم شده است؛ نگارش اين رساله در سال ۱۰۴۲ق ژايان يافته است: المقصد الاولي ؛ في الارکان (الوحيد و النبوه و العدل و الامامه و المعاد. المقصد الثانيه؛ في الاعمال (طاعات جوارح و طاعات قلب و گناهان آنها)
(يادداشتهاي نسخه)