خداوندي است که بيافريد پس خداي تعالي طبع توحيد و معرفت خود در دل او پيدا کرد بي آن که کاري کرد يا کسي او را بياموخت و حکما ايدون گويند که مثل ابراهيم اندر آن وقت چنان بود
(آغاز)
چون کيخسرو از جايگاه خويش با اين لشکر بيامد آن دايه بيامد نام او سومهار و همه اهل بيت خويش را گرد کرد و پيش کيخسرو آمد و دستوري خواست که ايشان را بدان جنگ بيرون برد تا [گين] سياوش بخواهد کيخسرو آن زن
(انجام)
خط
نستعلیق
(نوع خط متن)
صفحهبندی
۱۱۱برگ ؛ ۱۹
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده
گالینگور سیاه
(نوع جلد)
مجدول اسلیمی
(نوع جلد)
توصیف
<تاريخ عمومي است از آغاز جهان تا روز نگارش. کار بلعمي با اصل کتاب تفاوتهاي بسيار دارد او زنجيره اسناد را انداخته و مطالبي درباره روزگار پيش از چيرگي اسلام بر آن افزوده استو مطالب را به گونه ديگر در "باب" و "فصل"ها مرتب کرده است. اين ترجمه به دستور منصور بن نوح ساماني (۳۶۶ق) انجام يافته است >
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين شنگرف و زرين ، تمام صفحات مجدول به خطوط سياه و سفيد، شنگرف و زرين ، لاجوردي
(يادداشتهاي نسخه)
شناسگر
3C5673DB-9454-46EB-A060-034598216DA8
(Guide)
قالب
نسخه فیزیکی
نمایش گراف
موردها
دیگر نمودها
ترجمه تاریخ طبری
وضعیت اثر خلاقانه:
ناقص
ساختار محتوا:
خداوندي است که بيافريد پس خداي تعالي طبع توحيد و معرفت خود در دل او پيدا کرد بي آن که کاري کرد يا کسي او را بياموخت و حکما ايدون گويند که مثل ابراهيم اندر آن وقت چنان بود
(آغاز)
چون کيخسرو از جايگاه خويش با اين لشکر بيامد آن دايه بيامد نام او سومهار و همه اهل بيت خويش را گرد کرد و پيش کيخسرو آمد و دستوري خواست که ايشان را بدان جنگ بيرون برد تا [گين] سياوش بخواهد کيخسرو آن زن
(انجام)