<حاشيه اي متوسط بر "شرح العقائد" سعد الدين تفتازاني(۷۹۳ق) که آن فرد شرح بر "العقائد" نجم الدين عمر بن محمد نسفي(۵۳۷ق) است که در ميان اهل سنت اهميت بسياري دانسته و شروح و حواشي بسيار بخود ديده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<آستان قدس>:ج.۱.ص.۱۰۴
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>:ج.۱۱.ص.۱۰۹
(يادداشتهاي نسخه)
<کشف الظنون>:ج.۲.ص.۱۱۴۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث ديباچه محشي در ابتدا نيامده است>
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه۲۱۹۸ (برگ ۱-۱۲۴)
(يادداشتهاي نسخه)
<عناوين و خطوط شنگرف، تحشيه فراواني در صفحات اصلي متن (نونويس نشده)در هامش و لابلاي سطور آمده است ، برخي صفحات در ابتدا و اواسط رساله نونويسي شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيه اي متوسط بر "شرح العقائد" سعد الدين تفتازاني(۷۹۳ق) که آن فرد شرح بر "العقائد" نجم الدين عمر بن محمد نسفي(۵۳۷ق) است که در ميان اهل سنت اهميت بسياري دانسته و شروح و حواشي بسيار بخود ديده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<آستان قدس>:ج.۱.ص.۱۰۴
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>:ج.۱۱.ص.۱۰۹
(يادداشتهاي نسخه)
<کشف الظنون>:ج.۲.ص.۱۱۴۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث ديباچه محشي در ابتدا نيامده است>
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه۲۱۹۸ (برگ ۱-۱۲۴)
(يادداشتهاي نسخه)
<عناوين و خطوط شنگرف، تحشيه فراواني در صفحات اصلي متن (نونويس نشده)در هامش و لابلاي سطور آمده است ، برخي صفحات در ابتدا و اواسط رساله نونويسي شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي در اصول دين و کلام شيعي که در يک مقدمه و پنج فصل و يک خاتمه تنظيم و در شعبان ۱۲۳۷ق نگارش آن پايان يافته است><مقدمه؛ در بيان نصايح و ارشاد. فصل اول؛ در اثبات واجب الوجود. فصل دوم؛ در توحيد. فصل سيم؛ در عدل.><باب چهارم؛ در نبوت. باب پنجم؛ در امامت>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۲۵.ص.۱۸۲
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۶.ص.۳۷۲
(يادداشتهاي نسخه)
<عناوين و نشانيها شنگرف، تملک فضل الله حسيني شيرازي>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي در اصول دين و کلام شيعي که در يک مقدمه و پنج فصل و يک خاتمه تنظيم و در شعبان ۱۲۳۷ق نگارش آن پايان يافته است><مقدمه؛ در بيان نصايح و ارشاد. فصل اول؛ در اثبات واجب الوجود. فصل دوم؛ در توحيد. فصل سيم؛ در عدل.><باب چهارم؛ در نبوت. باب پنجم؛ در امامت>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۲۵.ص.۱۸۲
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۶.ص.۳۷۲
(يادداشتهاي نسخه)
<عناوين و نشانيها شنگرف، تملک فضل الله حسيني شيرازي>
(يادداشتهاي نسخه)
<پدر مولف از بزرگان دين يهود بوده با توفيق الهي به اسلام گرويده و فرزندش (مولف حاضر) را با حقيقت دين يهود و اسلام آشنا ساخت، مولف اين رساله را در يزد بنام والي آنجا محمد تقي خان بافقي(۱۱۲۹-۱۲۱۳ق) به سال ۱۲۱۱ق تاليف و در هفت باب و يک خاتمه تنظيم نمود: ۱. در ذکر آنچه خداوند به ابراهيم و فرزندان او وعده داد و مرتبه اسمعيل.۲. گفته پيامبران در باره پيامبر اسلام.>< علاماتي از کتابهاي آسماني گذشته براي ظهور پيامبر اسلام.۴.احوالات حضرت عيسي.۵.ستايش از بني اسرائيل.><۶.مذمتها از آن قوم.۷. اخبار و احوالي چند.>
(يادداشتهاي نسخه)
<عناوين و نشانيها شنگرف ، نسخه حاضر تحرير جديد و منقحي ازکتاب است که توسط محمد علي بن رجبعلي آقا جاني کاشاني و بخواهش آخوند ملا عزيز الله کتابت شده ، وي خطوط عبري را که سايرين کاتبان بجهت عدم آشنايي با خط عبري مغلوط نوشته بوده به خاطر اطلاع از زبان عبري صحيح و دقيق با تلفظ فارسي آنها در زير کلمات عبري نوشته و ترجمه و تفسير آيه هاي تورات در اثبات پيامبر و امامت امامان دوازده گانه نيز با زحمات بسيار از توراه استخراج و ذکر کرده است، مواردي را که صاحب محضر الشهود به تورات استناد کرده و عبري نياورده بود وي بجهت تسلط بدان خط عبري آورد و سپس آنها را ترجمه نموده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<پدر مولف از بزرگان دين يهود بوده با توفيق الهي به اسلام گرويده و فرزندش (مولف حاضر) را با حقيقت دين يهود و اسلام آشنا ساخت، مولف اين رساله را در يزد بنام والي آنجا محمد تقي خان بافقي(۱۱۲۹-۱۲۱۳ق) به سال ۱۲۱۱ق تاليف و در هفت باب و يک خاتمه تنظيم نمود: ۱. در ذکر آنچه خداوند به ابراهيم و فرزندان او وعده داد و مرتبه اسمعيل.۲. گفته پيامبران در باره پيامبر اسلام.>< علاماتي از کتابهاي آسماني گذشته براي ظهور پيامبر اسلام.۴.احوالات حضرت عيسي.۵.ستايش از بني اسرائيل.><۶.مذمتها از آن قوم.۷. اخبار و احوالي چند.>
(يادداشتهاي نسخه)
<عناوين و نشانيها شنگرف ، نسخه حاضر تحرير جديد و منقحي ازکتاب است که توسط محمد علي بن رجبعلي آقا جاني کاشاني و بخواهش آخوند ملا عزيز الله کتابت شده ، وي خطوط عبري را که سايرين کاتبان بجهت عدم آشنايي با خط عبري مغلوط نوشته بوده به خاطر اطلاع از زبان عبري صحيح و دقيق با تلفظ فارسي آنها در زير کلمات عبري نوشته و ترجمه و تفسير آيه هاي تورات در اثبات پيامبر و امامت امامان دوازده گانه نيز با زحمات بسيار از توراه استخراج و ذکر کرده است، مواردي را که صاحب محضر الشهود به تورات استناد کرده و عبري نياورده بود وي بجهت تسلط بدان خط عبري آورد و سپس آنها را ترجمه نموده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اين متوسط در عقايد و اصول معتقدات اماميه که براي استفاده فارسي زبانان تاليف و در يک مقدمه و دوازده فصل و يک خاتمه تنظيم شده است: مقدمه؛ در بيان تعداد اصول دين و ذکر طرق ارشاد المومنين. فصل اول؛ در بيان ذکر معرفت است><فصل دوم؛ در بيان ذکر صفات ثبوتيه است.فصل سيم؛ در بيان ذکر صفات سلبيه است.><فصل چهارم؛ در بيان عدالت است.فصل پنجم؛ در بيان نبوت است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<نسخه حاضر از ابتدا تا اواسط فصل پنجم را در بر دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
<چهار پنجم بقيه نسخه مطالب مختلف و پراکنده در زندگي چهارده معصوم است که در برخي صفحات نيز سفيد مانده است ، تملک سيد عبدالوهاب بن محمد بن باقر رضوي مشهدي(شجره اش را تا امير المومنين نوشته است)در برگ آخر>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اين متوسط در عقايد و اصول معتقدات اماميه که براي استفاده فارسي زبانان تاليف و در يک مقدمه و دوازده فصل و يک خاتمه تنظيم شده است: مقدمه؛ در بيان تعداد اصول دين و ذکر طرق ارشاد المومنين. فصل اول؛ در بيان ذکر معرفت است><فصل دوم؛ در بيان ذکر صفات ثبوتيه است.فصل سيم؛ در بيان ذکر صفات سلبيه است.><فصل چهارم؛ در بيان عدالت است.فصل پنجم؛ در بيان نبوت است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<نسخه حاضر از ابتدا تا اواسط فصل پنجم را در بر دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
<چهار پنجم بقيه نسخه مطالب مختلف و پراکنده در زندگي چهارده معصوم است که در برخي صفحات نيز سفيد مانده است ، تملک سيد عبدالوهاب بن محمد بن باقر رضوي مشهدي(شجره اش را تا امير المومنين نوشته است)در برگ آخر>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي متوسط در بيان اصول دين و معتقدات اماميه که در سال ۱۳۰۳ ق نگارش آن آغاز يافته و در يک مقدمه و پنج باب و يک خاتمه تنظيم و به ناصر الدين شاه قاجار تقديم شده است:><مقدمه؛ در معرفه الله تعالي. باب اول؛ در توحيد>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۱۲.ص.۱۷۷
(يادداشتهاي نسخه)
<عناوين و خطوط شنگرف، فهرست تفصيلي ابواب رساله در برگ اول و دوم با خط شنگرف، نسخه بسيار پاکيزه و نفيس است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي متوسط در بيان اصول دين و معتقدات اماميه که در سال ۱۳۰۳ ق نگارش آن آغاز يافته و در يک مقدمه و پنج باب و يک خاتمه تنظيم و به ناصر الدين شاه قاجار تقديم شده است:><مقدمه؛ در معرفه الله تعالي. باب اول؛ در توحيد>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۱۲.ص.۱۷۷
(يادداشتهاي نسخه)
<عناوين و خطوط شنگرف، فهرست تفصيلي ابواب رساله در برگ اول و دوم با خط شنگرف، نسخه بسيار پاکيزه و نفيس است>
(يادداشتهاي نسخه)