رساله اي متوسط در تحشيه <"شرح تجريد الاقتصاد" علاء الدين فاضل قوشچي(۸۷۹ق)که بصورت "قال- اقول"تنطيم شده است، اين حاشيه به بخش الهيات بمعني الخاص اختصاص دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۶.ص.۱۱۴
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط سياه، تحشيه و تصحيح درهامش صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
رساله اي متوسط در تحشيه <"شرح تجريد الاقتصاد" علاء الدين فاضل قوشچي(۸۷۹ق)که بصورت "قال- اقول"تنطيم شده است، اين حاشيه به بخش الهيات بمعني الخاص اختصاص دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۶.ص.۱۱۴
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط سياه، تحشيه و تصحيح درهامش صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح متوسط و دقيقي بر "اصل الاصول صغير"پدرش محمد جعفر استرآبادي(۱۲۶۳ق) است که بصورت "اصل-شرح" تنظيم شده است، اين رساله شب هفدهم صفر۱۲۵۸ق پايان يافته است>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح متوسط و دقيقي بر "اصل الاصول صغير"پدرش محمد جعفر استرآبادي(۱۲۶۳ق) است که بصورت "اصل-شرح" تنظيم شده است، اين رساله شب هفدهم صفر۱۲۵۸ق پايان يافته است>
(يادداشتهاي نسخه)
<مولف کتابي در اصو دين و مقتدرات اماميه بزبان عربي نگاشت و آن را "اصل الاصول"ناميد، بدنبال آن ، آن را بزبان فارسي ترجمه کرده و "شاخ نبات" ناميد، همين رساله فارسي نيز "اصل الاصول" گفته مي شود>
(يادداشتهاي نسخه)
<مولف کتابي در اصو دين و مقتدرات اماميه بزبان عربي نگاشت و آن را "اصل الاصول"ناميد، بدنبال آن ، آن را بزبان فارسي ترجمه کرده و "شاخ نبات" ناميد، همين رساله فارسي نيز "اصل الاصول" گفته مي شود>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي است کوتاه در بررسي چهار مذهب و تطبيق آنها با مذهب اماميه و اثبات حقانيت آن بروش شيعي، از اين رساله تحريرهاي مختلف و ترجمه هاي گوناگون در دست است و نسبت آن به يوحنا و اصلا وجود چنين شخصي مشکوک است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي است کوتاه در بررسي چهار مذهب و تطبيق آنها با مذهب اماميه و اثبات حقانيت آن بروش شيعي، از اين رساله تحريرهاي مختلف و ترجمه هاي گوناگون در دست است و نسبت آن به يوحنا و اصلا وجود چنين شخصي مشکوک است>
(يادداشتهاي نسخه)
منظومه اي مفصل در اثبات ولايت و حقانيت امير المومنين(ع) که در سه مقصد تنظيم شده است، در ادامه با توجه به خطبه امير المومنين"الحمدلله الذي لايبلغ مدحته القائلون" و حديث عمران صابي به اثبات توحيد در چند اشراق پرداخته است: المقصد الاعلي؛ في مناقبه (۱۲منقبت). المقصد الاوفي؛ مناقبه في امامته (۱۲ برهان). المقصد الاقصي؛ مناقبه في ولده
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۲۲۶۴ (برگ۱-۱۰۱)
(يادداشتهاي نسخه)
برخي عناوين شنگرف، برخي ابيات در هامش توسط پسر ناظم <ميرسيد علي>تصحيح شده است
(يادداشتهاي نسخه)
منظومه اي مفصل در اثبات ولايت و حقانيت امير المومنين(ع) که در سه مقصد تنظيم شده است، در ادامه با توجه به خطبه امير المومنين"الحمدلله الذي لايبلغ مدحته القائلون" و حديث عمران صابي به اثبات توحيد در چند اشراق پرداخته است: المقصد الاعلي؛ في مناقبه (۱۲منقبت). المقصد الاوفي؛ مناقبه في امامته (۱۲ برهان). المقصد الاقصي؛ مناقبه في ولده
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۲۲۶۴ (برگ۱-۱۰۱)
(يادداشتهاي نسخه)
برخي عناوين شنگرف، برخي ابيات در هامش توسط پسر ناظم <ميرسيد علي>تصحيح شده است
(يادداشتهاي نسخه)
مولف چون ديده بود برخي فضلا در شرح کلمات احسايي در زمينه معاد و عود ارواح به اجساد خلاف نظر وي را اراده کرده اند و معاني اصطلاحات خاص او را درنيافته اند در صدد برآمد برکلمات و اصطلاحات احسايي شرح و گزارش بنگارد ونظر او را در زمينه معاد جسماني و عقايد شيخيه تشريح نمايد، اين رساله که بصورت قال سلمه الله - اقول در شرح عقايد احسايي تنظيم شده در سلخ رمضان۱۲۴۰ق پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
مولف چون ديده بود برخي فضلا در شرح کلمات احسايي در زمينه معاد و عود ارواح به اجساد خلاف نظر وي را اراده کرده اند و معاني اصطلاحات خاص او را درنيافته اند در صدد برآمد برکلمات و اصطلاحات احسايي شرح و گزارش بنگارد ونظر او را در زمينه معاد جسماني و عقايد شيخيه تشريح نمايد، اين رساله که بصورت قال سلمه الله - اقول در شرح عقايد احسايي تنظيم شده در سلخ رمضان۱۲۴۰ق پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)