<ترجمه دقيق و بدون دخل و تصرف کتاب اول (سفر تکوين ) از کتابهاي پنجگانه تورات است اين ترجمه از اصل لاتيني آن به اشاره فاضل هندي در زمان شاه سلطان حسين صفوي انجام گرفته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۲. ص. ۲۸۹
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبائي آستان قدس>: ص.۳۱۵
(يادداشتهاي نسخه)
عنوانها و خطوط شنگرف ، صفحات مجدول به خطوط زرين ، سياه و شنگرف- لوح مزدوج شنگرف و زرين و لاجرودي (مرصع و مذهب)
(يادداشتهاي نسخه)
<ترجمه دقيق و بدون دخل و تصرف کتاب اول (سفر تکوين ) از کتابهاي پنجگانه تورات است اين ترجمه از اصل لاتيني آن به اشاره فاضل هندي در زمان شاه سلطان حسين صفوي انجام گرفته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۲. ص. ۲۸۹
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبائي آستان قدس>: ص.۳۱۵
(يادداشتهاي نسخه)
عنوانها و خطوط شنگرف ، صفحات مجدول به خطوط زرين ، سياه و شنگرف- لوح مزدوج شنگرف و زرين و لاجرودي (مرصع و مذهب)
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابي است کلامي در پنج لمعه: لمعه اولي :در اشاره به فرط ظهور نور هستي حق، لمعه ثانيه: در اثبات صفات و بيان بدون صفات کماليه عين ذات، لمعه ثالثه: در بيان احتياج به سفرا و امناي حضرت اله و اثبات نبوت جنات رسالت و ختمي پناه ، لمعه رابعه : در بيان احتياج به وجود امام براي بني نوع انسان و لمعه خامسه: در اثبات معاد>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
قطع بياض، عناوين سياه، خطوط شنگرف ، يک صفحه از اول ناقص است
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابي است کلامي در پنج لمعه: لمعه اولي :در اشاره به فرط ظهور نور هستي حق، لمعه ثانيه: در اثبات صفات و بيان بدون صفات کماليه عين ذات، لمعه ثالثه: در بيان احتياج به سفرا و امناي حضرت اله و اثبات نبوت جنات رسالت و ختمي پناه ، لمعه رابعه : در بيان احتياج به وجود امام براي بني نوع انسان و لمعه خامسه: در اثبات معاد>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
قطع بياض، عناوين سياه، خطوط شنگرف ، يک صفحه از اول ناقص است
(يادداشتهاي نسخه)
<جلال الدين دواني بر شرح تجريد قوشچي اين حاشيه ارزنده را نوشته به سلطان يعقوب بايندري آقاقوينلو يا برادر او سلطان ابوالفتح خليل بيگ ، تقديم کرده که به حاشيه قديم معروف شده سپس صدرالدين محمد دشتکي (وفات۹۰۳) حاشيه زيبايي بر آن نوشته و به سلطان ايلدرم با يزيد خان دوم(وفات۹۱۸) و مولا بن مؤيد، ارمغان داد.و در آن از دواني خرده گرفت. دواني نيز "حاشيه جديد" را در پاسخ او نوشت. بار ديگر دشتکي حاشيه دوم را تأليف کرد ودواني "حاشيهاجد" خود را در رداو نوشت. اين حاشيه ها را طبقات جلابيه و صدريه ناميده اند پس از مرگ دشتکي ، پسرش غياث الدين به ياري پدر خود برخواست مهتاب "تجريدالفواش" را در رد دواني نگاشت. >
(يادداشتهاي نسخه)
<جلال الدين دواني بر شرح تجريد قوشچي اين حاشيه ارزنده را نوشته به سلطان يعقوب بايندري آقاقوينلو يا برادر او سلطان ابوالفتح خليل بيگ ، تقديم کرده که به حاشيه قديم معروف شده سپس صدرالدين محمد دشتکي (وفات۹۰۳) حاشيه زيبايي بر آن نوشته و به سلطان ايلدرم با يزيد خان دوم(وفات۹۱۸) و مولا بن مؤيد، ارمغان داد.و در آن از دواني خرده گرفت. دواني نيز "حاشيه جديد" را در پاسخ او نوشت. بار ديگر دشتکي حاشيه دوم را تأليف کرد ودواني "حاشيهاجد" خود را در رداو نوشت. اين حاشيه ها را طبقات جلابيه و صدريه ناميده اند پس از مرگ دشتکي ، پسرش غياث الدين به ياري پدر خود برخواست مهتاب "تجريدالفواش" را در رد دواني نگاشت. >
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مختصر توضيحي است که پس از شرح عربي "مفتاح الباب الحادي العشر" خود نگاشته و بنابر قول ذريعه در لشکرگاه سلطان در مراغه به سال۹۵۷ پايان يافته است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۳. ص.۱۲۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۳. ص.۳۶۵
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۱۴۴۸ (برگ ۱- ۳۵)
(يادداشتهاي نسخه)
خطوط سياه- عنوانه با خط نسخ است. <واقف:سيد عليرضا تقوي.>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مختصر توضيحي است که پس از شرح عربي "مفتاح الباب الحادي العشر" خود نگاشته و بنابر قول ذريعه در لشکرگاه سلطان در مراغه به سال۹۵۷ پايان يافته است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۳. ص.۱۲۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۳. ص.۳۶۵
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۱۴۴۸ (برگ ۱- ۳۵)
(يادداشتهاي نسخه)
خطوط سياه- عنوانه با خط نسخ است. <واقف:سيد عليرضا تقوي.>
(يادداشتهاي نسخه)
<باب هفتم در مسائل معاد از کتاب "معارج الفهم" علامه حلي مي باشد.علامه حلي ، اول کتاب "نظم البراهين في اصول الدين" را درهفت باب(۱-النظر، ۲-الحدوث، ۳-الصانع، ۴-العدل، ۵-النبوه، ۶-الامامه، ۷-المعاد) تأليف کرد و سپس همانطور که در مقدمه "معارج" تصريح کرده که فهم آن کتاب مشکل بود لذا مشکلات و اسرار آن را در اين کتاب شرزح داده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<باب هفتم در مسائل معاد از کتاب "معارج الفهم" علامه حلي مي باشد.علامه حلي ، اول کتاب "نظم البراهين في اصول الدين" را درهفت باب(۱-النظر، ۲-الحدوث، ۳-الصانع، ۴-العدل، ۵-النبوه، ۶-الامامه، ۷-المعاد) تأليف کرد و سپس همانطور که در مقدمه "معارج" تصريح کرده که فهم آن کتاب مشکل بود لذا مشکلات و اسرار آن را در اين کتاب شرزح داده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<مولف که از مشايخ فرقه شيخيه است در اين کتاب به پاسخ رديه ملاحسين علي تويسرکاني پرداخته است و از نسبتهايي که مردم به او مي داده اند تبري جسته است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<فهرست کتب احسائي و مشايخ شيخيه>: ج.۲. ص.۱۸۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مولف که از مشايخ فرقه شيخيه است در اين کتاب به پاسخ رديه ملاحسين علي تويسرکاني پرداخته است و از نسبتهايي که مردم به او مي داده اند تبري جسته است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<فهرست کتب احسائي و مشايخ شيخيه>: ج.۲. ص.۱۸۷
(يادداشتهاي نسخه)
<يکي از کتابهايي کلامي است که قسمتي از فصل اول تا فصل هشتم را به شرح ذيل دارد: ۱-.... ۲-فصل الثاني في ان وجود لايزيد عليه، فصل الثالث في توحيده ، فصل الرابع في ان واجب الوجود"تقبل القسمه الي الاجزاء ، الفصل الخامس في ان صفاته غير ذاته، الفصل السادس في علمه، الفصل السابع في قدرته، الفصل الثامن في ارادته.">
(يادداشتهاي نسخه)
<يکي از کتابهايي کلامي است که قسمتي از فصل اول تا فصل هشتم را به شرح ذيل دارد: ۱-.... ۲-فصل الثاني في ان وجود لايزيد عليه، فصل الثالث في توحيده ، فصل الرابع في ان واجب الوجود"تقبل القسمه الي الاجزاء ، الفصل الخامس في ان صفاته غير ذاته، الفصل السادس في علمه، الفصل السابع في قدرته، الفصل الثامن في ارادته.">
(يادداشتهاي نسخه)