"... و به مضمون حديث نبوي صل الله عليه و آله که نعم الهديه و نعم العطيه الموعظه يعني خوب هديه و خوب بخششي است پند و وعظ را دخلي عظيم در..."
(آغاز)
"... زيرا که اثبات دو فرع اثبات يکي است و چون اعتراف بيکي نمود بر ما لازم نيست که اثبات يکي نماييم بلکه بر او لازم است که دويم را اثبات کند"
(انجام)
خط
نستعلیق
(نوع خط متن)
صفحهبندی
۵۵برگ ؛ ۱۲
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده
مقوا اسلیمی
(نوع جلد)
توصیف
<مولف کتابي در ترجمه "تنبي الراقدين" نگاشته خود بفارسي دارد که در آنجا به موعظه و اندرز نفس خود پرداخته است که با مضامين اين رساله بسيار تشابه دارد ما توجه بدانکه رساله ملحقه بدين رساله "مباحثه النفس" هموست محتملا همان "موعظه النفس" مي باشد>
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۲۳. ص.۲۷۲
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۲۶۴۴ (برگ۱- ۵۵)
(يادداشتهاي نسخه)
شناسگر
5CB9DD3E-A3B8-47B8-A854-446AFE6398B5
(Guide)
قالب
الکترونیکی
نمایش گراف
دیگر نمودها
موعظه النفس
وضعیت اثر خلاقانه:
ناقص الاول
ساختار محتوا:
"... و به مضمون حديث نبوي صل الله عليه و آله که نعم الهديه و نعم العطيه الموعظه يعني خوب هديه و خوب بخششي است پند و وعظ را دخلي عظيم در..."
(آغاز)
"... زيرا که اثبات دو فرع اثبات يکي است و چون اعتراف بيکي نمود بر ما لازم نيست که اثبات يکي نماييم بلکه بر او لازم است که دويم را اثبات کند"
(انجام)