روحانيان عبارت از آن است سلسله انبياء و رسل بر آراست و قامت زيباي اشرف افراد افضل انواع نظريه قابليت خطري و جامعيت ذاتي که خاصه اوست
(آغاز)
و بالجمله معجزات آن حضرت از وقت حمل تا زمان ولادت و زمان غيبت الي زماننا از کثرت و عدت نه به مرتبه اي است که احصاء توان کرد از براي منصف همين قدر کفايت مي کند و از براي عارف به مرتبه امامت پوشيده و پنهان نيست که معجزات و کرامات ادني پايه ايشان است و سماوات و ارضين و مافيهن در تحت تصذف ايشان بوده باذن خالق انس و جان
(انجام)بیشتر
خط
نستعلیق
(نوع خط متن)
صفحهبندی
۲۳۹برگ ؛ ۲۷
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده
مقوا
(نوع جلد)
عطف تیماج قهوه ای
(نوع جلد)
توصیف
<اعتقادات شيعه را در اصول دين به طور نسبتا مفصل در يک مقدمه و سه مقصد و يک خاتمه به نام فتحعلي شاه قاجار (۱۲۵۰ق) به سال ۱۲۲۵ بنابر يادداشتي بر روي برگ اول نسخه تنظيم کرده است. مقدمه در وجود انساني و سبب اختصاص وي به تکليف ؛ مقصد اول در معرفت مبدء تعالي شأنه؛ مقصد دوم در نبوت ؛ سوم در امامت و خاتمه در احوال معصومين هليهم السلام >
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۳. ص.۳۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۵. ص.۱۴۵
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>: ج.۸۳
(يادداشتهاي نسخه)
<نسخه هاي خطي منزوي>: ج.۲. ص.۸۹۶ (با فهرستي متفاوت)
(يادداشتهاي نسخه)
خطبه را ندارد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين نانويس
(يادداشتهاي نسخه)
شناسگر
3B01E75B-F41C-4BDA-AFC5-0491A1C65D66
(Guide)
قالب
الکترونیکی
نمایش گراف
دیگر نمودها
بحرالجواهر خاقانی و صرح اللئالی حسینی
وضعیت اثر خلاقانه:
ناقص الاول
ساختار محتوا:
روحانيان عبارت از آن است سلسله انبياء و رسل بر آراست و قامت زيباي اشرف افراد افضل انواع نظريه قابليت خطري و جامعيت ذاتي که خاصه اوست
(آغاز)
و بالجمله معجزات آن حضرت از وقت حمل تا زمان ولادت و زمان غيبت الي زماننا از کثرت و عدت نه به مرتبه اي است که احصاء توان کرد از براي منصف همين قدر کفايت مي کند و از براي عارف به مرتبه امامت پوشيده و پنهان نيست که معجزات و کرامات ادني پايه ايشان است و سماوات و ارضين و مافيهن در تحت تصذف ايشان بوده باذن خالق انس و جان
(انجام)