بسم الله الرحمن الرحيم. حمدله. سورة الرعد مکية کلها عن <ابن عباس> و عطاء و قال الکلبي و مقاتل مکية الا آخر آية منها نزلت في عبدالله بي سلام...
(آغاز)
... في صدره اذنان، اذن ينفث فيها المک و اذن نيفث فيها الوسواس الخناس فيويد الله المؤمن و هو مالک قوله سبحانه و ايدهم يروح منه تم جزء العاشر و هو آخر کتاب <مجمع البيان لعلوم القرآن>
(انجام)
خط:
نسخ
(نوع خط متن)
صفحهبندی:
۶۰۱ برگ؛ ۲۷
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج زرشکی
(نوع جلد)
عطف قهوه ای
(نوع جلد)
توصیف:
تفسير بسيار مشهور است که بيشتر از کتاب "<التبيان>" <شيخ طوسي> گرفته است اما در روشي علمي و ساده و نظمي بسيار زيبا و مرتب، پس از انتخاب قطعهاي از آيات مباحث مختلف را با عناوين "<الحجة، اللغة، الاعراب، القراءة، النزول، المعني>" ميآورد. در اول کتاب هفت فن در موضوعات متعلق به تفسير و مفسرين آورده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۲۰.ص. ۲۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۲۵.ص. ۱۸۱
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار عربي>: ص. ۷۸۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱.ص. ۳۳۹
(يادداشتهاي نسخه)
از <سوره رعد تا آخر قرآن را دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، مهر مربع، سجع "عبده <عبدالله حسيني>"، در آخر نسخه اين يادداشت آمده "<انتقل مصنف الکتاب رحمهالله من المشهد الرضوي_ علي ساکنه الصلاة و السلام و آبائه و ابنائه الکرام_ الي سبزوار سنه ۵۲۳، و انتقل بها الي دار الخلود ليله النحو سنه ۵۴۸.>"
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
صفحهبندی:
۶۰۱ برگ؛ ۲۷
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج زرشکی
(نوع جلد)
عطف قهوه ای
(نوع جلد)
توصیف:
تفسير بسيار مشهور است که بيشتر از کتاب "<التبيان>" <شيخ طوسي> گرفته است اما در روشي علمي و ساده و نظمي بسيار زيبا و مرتب، پس از انتخاب قطعهاي از آيات مباحث مختلف را با عناوين "<الحجة، اللغة، الاعراب، القراءة، النزول، المعني>" ميآورد. در اول کتاب هفت فن در موضوعات متعلق به تفسير و مفسرين آورده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۲۰.ص. ۲۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۲۵.ص. ۱۸۱
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار عربي>: ص. ۷۸۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱.ص. ۳۳۹
(يادداشتهاي نسخه)
از <سوره رعد تا آخر قرآن را دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، مهر مربع، سجع "عبده <عبدالله حسيني>"، در آخر نسخه اين يادداشت آمده "<انتقل مصنف الکتاب رحمهالله من المشهد الرضوي_ علي ساکنه الصلاة و السلام و آبائه و ابنائه الکرام_ الي سبزوار سنه ۵۲۳، و انتقل بها الي دار الخلود ليله النحو سنه ۵۴۸.>"
(يادداشتهاي نسخه)