بعد از تقديم وظايف ثناي حضرت واجبالوجود عم جوده که لب لباب معنوي را که مرات الحضرتين است بشرف انتخاب از مثنوي عالمين غيب و عين مشرف گردانيد.
(آغاز)
تا قيامت تازه و پرنور دار/ دست دزدان را ز ميوهاش دور دار/ پوست جنبانرا از اين لب و لباب/ ديدهها بر دوز تا روز حساب/ عشق بازان را از اين ماء معين فيض ده.
(انجام)
خط:
نسخ
(نوع خط متن)
صفحهبندی:
۱۸۹برگ؛ ۱۷
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج قهوه ای
(نوع جلد)
توصیف:
<کاشفي اول مثنوي ملاي رومي را به نام "لباب معنوي" انتخاب کرده>< و پس از آن دوباره به خواهش مسيب نامي انتخاب کرده است. اين کتاب در سه عين تنظيم شده است>< عين اول جامع اطوار شريعت، عين دوم مخزن اسرار حقيقت،>< عين سوم مطلع انوار طريقت >و هر يک از اين سه عين شامل نهرهايي متضمن رشحات و در آغاز هر رشحه مطالبي عرفاني به نثر- پايان کتاب به سال ۸۷۵ بوده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۸. ص.۲۸۸
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۲. ص.۱۱۷
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>: ص.۴۸۲
(يادداشتهاي نسخه)
خطوط و عناوين شنگرف
(يادداشتهاي نسخه)
شناسگر:
31340C6D-1FA2-48DC-8B4F-F83344268EB5
(Guide)
مواد سازنده:
تیماج قهوه ای
(نوع جلد)
توصیف:
<کاشفي اول مثنوي ملاي رومي را به نام "لباب معنوي" انتخاب کرده>< و پس از آن دوباره به خواهش مسيب نامي انتخاب کرده است. اين کتاب در سه عين تنظيم شده است>< عين اول جامع اطوار شريعت، عين دوم مخزن اسرار حقيقت،>< عين سوم مطلع انوار طريقت >و هر يک از اين سه عين شامل نهرهايي متضمن رشحات و در آغاز هر رشحه مطالبي عرفاني به نثر- پايان کتاب به سال ۸۷۵ بوده است
(يادداشتهاي نسخه)