صدور کلام ارباب التجريد و ختم مقال اصحاب التوحيد حمد احد منه الابتداء و اليه الانتهاء و مشارکته الامثال و الاکفال ثم الصلوه ... قد کنبت اولا علي الشرح الجديد...
(آغاز)
الفعل هناک يخرجما هو موجود فيه بالقوه الي الفعل في العقل و فهنا انما مدح ما ليس بموجود فيه بالقوه اصلا و الفرق بينهما مطلقا و انما يسمي الاول.
(انجام)
خط:
نستعلیق
(نوع خط متن)
صفحهبندی:
۲۳۳برگ ؛ ۳۵
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج مشکی با سر طبل
(نوع جلد)
توصیف:
<دشتکي حاشيه اي بر شرح جديد تجريد قوشچي نوشته بود ولي چون ديد يکي از بزرگان(محقق دواني) در حاشيه خود دچار اشتباهات فراواني شده است، براي مرتبه دوم اين حاشيه را نوشت و اشتباهات آن دانشمند را يادآور گرديد. اين حاشيه به نام ابوالمظفر سلمان بايزيد نوشته شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۳. ص.۱۱۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۳. ص.۲۳۸۲
(يادداشتهاي نسخه)
صفحهبندی:
۲۳۳برگ ؛ ۳۵
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج مشکی با سر طبل
(نوع جلد)
توصیف:
<دشتکي حاشيه اي بر شرح جديد تجريد قوشچي نوشته بود ولي چون ديد يکي از بزرگان(محقق دواني) در حاشيه خود دچار اشتباهات فراواني شده است، براي مرتبه دوم اين حاشيه را نوشت و اشتباهات آن دانشمند را يادآور گرديد. اين حاشيه به نام ابوالمظفر سلمان بايزيد نوشته شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)