اعلم ان النحويين لما راوا ان معني من مثلا هو الابتداء و الابتداء اسم اشکل عليهم ان الابتداء اذا کان اسمالم يصح الحکم علي کلمه من بالحرفيه اذا الاسميه و الفعليه...
(آغاز)
... اذ لاينطبق عليها کما لا يخفي و معني العموم في الوضع ان التصور المعتبر فيه الخصوصيات عام و الا فهو من الافعال الخاصه لنفس يتصور فيه عموم
(انجام)
خط:
نسخ
(نوع خط متن)
صفحهبندی:
۲برگ؛ مختلف
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج سیاه
(نوع جلد)
توصیف:
مولف در اين رساله کوتاه به اشکالي که در معاني حرفيه پيش آمده و نحويين را دچار اشکال ساخته پاسخ داده است
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۷.ص.۱۵۴(آغاز برابر نمونه نيست)
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>:ص.۲۲۱
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه۲۲۲۸ (برگ۱۱۳-۱۱۴)
(يادداشتهاي نسخه)
خطوط بشکل چليپا
(يادداشتهاي نسخه)
صفحهبندی:
۲برگ؛ مختلف
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج سیاه
(نوع جلد)
توصیف:
مولف در اين رساله کوتاه به اشکالي که در معاني حرفيه پيش آمده و نحويين را دچار اشکال ساخته پاسخ داده است
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۷.ص.۱۵۴(آغاز برابر نمونه نيست)
(يادداشتهاي نسخه)