""الهي تاهت اوهام المتوهمين و قصرت طوف الطارفين و تلاشت اوصاف الواصفين و اضمحلت اقاويل المبطلين لم نيزهک ... انه قد وجد في هذا الزمان اقوام استهواهم الشيطان...
(آغاز)
"... و لذا زاد غيظي عليهم فطويت کسحي عنهم و اعتزلت منهم و کتبت في ردهم رسائل مقدمه و کتبنا متکثره ليردعهم عما يعملون لم ليله لم الق بعد عشائها الا الغلس و شرعت في تاليف..."
(انجام)
خط:
نسخ
(نوع خط متن)
صفحهبندی:
۵۶برگ ؛۱۹
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
بی جلد
(نوع جلد)
توصیف:
<مولف که از مخالفين سر سخت شيخيه بوده و از کتاب آنها به عبارت صحيفه مسلعونه نام برده به رساله اي از سوال و جوابهاي شيخ احمد احسايي دست يافته و پس از مطالعه آن اين رساله را در رد آنها نگاشته است، مولف در صفحه (۳۸ر) از رساله ديگرش در کلام بنام "شفاءالقلوب" و استادش درفقه و اصول همانند شيخ جعفر کاشف الغطاء به فرزندش شيخ موسيکاشف الغطاء نام برده است، مولف بجهت تنظيم و تکريم و تمجيد بزرگان و فقهاي موزه نجف از شيخ احمد احسايي با اقرام نام مي برد ولي در نهايت نظرات مي را رد و نقد مي کند ، اين رساله که شروع آن در تبريز بوده در تهران در اول شعبان ۱۲۵۶ق بپايان رسيده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
عناوين و خطوط سياه وشنگرف، تحشيه مولف با امضاي "منه عفي عنه" در هامش صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
صفحهبندی:
۵۶برگ ؛۱۹
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
بی جلد
(نوع جلد)
توصیف:
<مولف که از مخالفين سر سخت شيخيه بوده و از کتاب آنها به عبارت صحيفه مسلعونه نام برده به رساله اي از سوال و جوابهاي شيخ احمد احسايي دست يافته و پس از مطالعه آن اين رساله را در رد آنها نگاشته است، مولف در صفحه (۳۸ر) از رساله ديگرش در کلام بنام "شفاءالقلوب" و استادش درفقه و اصول همانند شيخ جعفر کاشف الغطاء به فرزندش شيخ موسيکاشف الغطاء نام برده است، مولف بجهت تنظيم و تکريم و تمجيد بزرگان و فقهاي موزه نجف از شيخ احمد احسايي با اقرام نام مي برد ولي در نهايت نظرات مي را رد و نقد مي کند ، اين رساله که شروع آن در تبريز بوده در تهران در اول شعبان ۱۲۵۶ق بپايان رسيده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
عناوين و خطوط سياه وشنگرف، تحشيه مولف با امضاي "منه عفي عنه" در هامش صفحات
(يادداشتهاي نسخه)