يا من علي فاستعلي وهو بالنظر الاعلي صل علي من دني فتدلي فکان قاب قوسين او ادني وعلي اله الاطهار واصحابه الکبار وبعد فنحن نقص عليک من انباء الرسل ما نثبت به فؤاد... .
(آغاز)
قوله الذين بهما يتم العبودية لان العابد لو کان کله رجاء فلم يعمل للاعتماد علي المرج و وان کان کله خوف فيئس فلم يعمل ثم نقول ان کان التکليف لبعض دون بعض فيحصل للبعض الاول غرور واعتماد علي فطرته بزعمه انه لا يمکن ان يکون من الضالين ابدا وهو مخل للعبودية .
(انجام)
خط:
نستعلیق
(نوع خط متن)
صفحهبندی:
۲۰۱ برگ؛ ۱۷
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج قهوه ای دورو
(نوع جلد)
ترنج و سر
(نوع جلد)
مجدول اسلیمی
(نوع جلد)
توصیف:
حاشيهاي است بر کتاب <عين اليقين في اصول الدين> <فيض کاشاني>؛ با عناوين <قوله ـ قوله> . مرحوم <فيض> در آن کتاب پايههاي شناخت و حکمت عملي را تبيين کرده و در کمک به <ادله عقليه> از <ادله نقليه> نيز استشهاد آورده است. از <ملاصدرا> به عنوان استادنا و مستندنا <صدر الملة والدين> ياد ميکند (شايد اين يادکرد از فيض باشد). آيت الله <مرعشي نجفي> صاحب <حاشيه> را مردي عارف مسلک و اخباري مرام دانسته است که کتاب مذکور را در هند تأليف کرده و سپس به ايران آمده است.
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين وخطوط شنگرف، تصحيح شده يادداشت تملک ، <ضياء الدين محمدبن سلطان العلماء طباطبايي>(۱۱۸۰ق)
(يادداشتهاي نسخه)
شناسگر:
05A85654-3540-4545-8849-C6C9175D2EF5
(Guide)
مواد سازنده:
تیماج قهوه ای دورو
(نوع جلد)
ترنج و سر
(نوع جلد)
مجدول اسلیمی
(نوع جلد)
توصیف:
حاشيهاي است بر کتاب <عين اليقين في اصول الدين> <فيض کاشاني>؛ با عناوين <قوله ـ قوله> . مرحوم <فيض> در آن کتاب پايههاي شناخت و حکمت عملي را تبيين کرده و در کمک به <ادله عقليه> از <ادله نقليه> نيز استشهاد آورده است. از <ملاصدرا> به عنوان استادنا و مستندنا <صدر الملة والدين> ياد ميکند (شايد اين يادکرد از فيض باشد). آيت الله <مرعشي نجفي> صاحب <حاشيه> را مردي عارف مسلک و اخباري مرام دانسته است که کتاب مذکور را در هند تأليف کرده و سپس به ايران آمده است.
(يادداشتهاي نسخه)