اثر حاضر صرف و نحو منظوم در يک مقدمه و دو مقاله و يک خاتمه نوشته شده و به سبک ص الفيه ابنمالک همهي قوانين صرف و نحو عربي را به نظم در اين کتاب آورده است. که بخش دوم اثر در سايت بياض با شماره ۴۳۲۶۵ و در کتابخانه ملي نسخه خطي آن با عنوان "ال<مرجان و الياقوت>" معرفي شده است
(يادداشتهاي نسخه)
اثر حاضر صرف و نحو منظوم در يک مقدمه و دو مقاله و يک خاتمه نوشته شده و به سبک ص الفيه ابنمالک همهي قوانين صرف و نحو عربي را به نظم در اين کتاب آورده است. که بخش دوم اثر در سايت بياض با شماره ۴۳۲۶۵ و در کتابخانه ملي نسخه خطي آن با عنوان "ال<مرجان و الياقوت>" معرفي شده است
(يادداشتهاي نسخه)
<مترجم و شارح که خود از اکابر عرفان ذهبيه است اصل دعا را از روي نسخه خط کوفي در سال۱۱۳۰ق که در نزد امير ابراهيم قزويني يوده با نسخه ديگري در سال ۱۱۵۹ق تصحيح کرده و ترجمه تمت اللفظي منثور و منظوم در پي هر فقره آورده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<مرعشي>: ج.۱۱. ص.۱۰۹
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۱۳. ص.۲۵۵
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۳۴۰۱ (برگ۱- ۱۰)
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر فاقد ديباچه است
(يادداشتهاي نسخه)
تصحيحات هامش و ترجمه لابلاي سطور شنگرف، تصحيح در هامش صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
<مترجم و شارح که خود از اکابر عرفان ذهبيه است اصل دعا را از روي نسخه خط کوفي در سال۱۱۳۰ق که در نزد امير ابراهيم قزويني يوده با نسخه ديگري در سال ۱۱۵۹ق تصحيح کرده و ترجمه تمت اللفظي منثور و منظوم در پي هر فقره آورده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<مرعشي>: ج.۱۱. ص.۱۰۹
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۱۳. ص.۲۵۵
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۳۴۰۱ (برگ۱- ۱۰)
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر فاقد ديباچه است
(يادداشتهاي نسخه)
تصحيحات هامش و ترجمه لابلاي سطور شنگرف، تصحيح در هامش صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
مولف که در عصر صفوي ميزيسته، وضعيت ظاهري کشور چون مريض احوال و آشوب زده و مختل مي ديد با توجه به آيات قرآني و روايات ائمه هدي بويژه عهدنامه مالک اشتر به تشخيص اعتلال و اختلال و علامات آن و نيز روش معالجات آنها پرداخته و بزرگان را به انتخاب يکي از بزرگان صفوي بحکم قرعه و تن دادن و تمکين کردن به احکام او توصيه کرده است
(يادداشتهاي نسخه)
مولف که در عصر صفوي ميزيسته، وضعيت ظاهري کشور چون مريض احوال و آشوب زده و مختل مي ديد با توجه به آيات قرآني و روايات ائمه هدي بويژه عهدنامه مالک اشتر به تشخيص اعتلال و اختلال و علامات آن و نيز روش معالجات آنها پرداخته و بزرگان را به انتخاب يکي از بزرگان صفوي بحکم قرعه و تن دادن و تمکين کردن به احکام او توصيه کرده است
(يادداشتهاي نسخه)
منظومه تاليه در معارف و توحيد و نبوت و ولايت بهمراه فصلي منثور که بگفته علامه طهراني نامهاي مختلف در نسخه ها آمده که دو نام فوق مشهور است، اين رساله در سيزده"تحميد"تنظيم شده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۱۶.ص.۲۲۹
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>:ص.۴۲۹
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>:ج.۱۱.ص.۲۵۳ و ۳۶۶
(يادداشتهاي نسخه)
منظومه تاليه در معارف و توحيد و نبوت و ولايت بهمراه فصلي منثور که بگفته علامه طهراني نامهاي مختلف در نسخه ها آمده که دو نام فوق مشهور است، اين رساله در سيزده"تحميد"تنظيم شده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۱۶.ص.۲۲۹
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>:ص.۴۲۹
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>:ج.۱۱.ص.۲۵۳ و ۳۶۶
(يادداشتهاي نسخه)
منظومه اي مفصل در اثبات ولايت و حقانيت امير المومنين(ع) که در سه مقصد تنظيم شده است، در ادامه با توجه به خطبه امير المومنين"الحمدلله الذي لايبلغ مدحته القائلون" و حديث عمران صابي به اثبات توحيد در چند اشراق پرداخته است: المقصد الاعلي؛ في مناقبه (۱۲منقبت). المقصد الاوفي؛ مناقبه في امامته (۱۲ برهان). المقصد الاقصي؛ مناقبه في ولده
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۲۲۶۴ (برگ۱-۱۰۱)
(يادداشتهاي نسخه)
برخي عناوين شنگرف، برخي ابيات در هامش توسط پسر ناظم <ميرسيد علي>تصحيح شده است
(يادداشتهاي نسخه)
منظومه اي مفصل در اثبات ولايت و حقانيت امير المومنين(ع) که در سه مقصد تنظيم شده است، در ادامه با توجه به خطبه امير المومنين"الحمدلله الذي لايبلغ مدحته القائلون" و حديث عمران صابي به اثبات توحيد در چند اشراق پرداخته است: المقصد الاعلي؛ في مناقبه (۱۲منقبت). المقصد الاوفي؛ مناقبه في امامته (۱۲ برهان). المقصد الاقصي؛ مناقبه في ولده
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۲۲۶۴ (برگ۱-۱۰۱)
(يادداشتهاي نسخه)
برخي عناوين شنگرف، برخي ابيات در هامش توسط پسر ناظم <ميرسيد علي>تصحيح شده است
(يادداشتهاي نسخه)