< فوائد قديمه و جديده وحيد بهبهاني را به نام "ملخص الفوائد النسيه و منتخب الفرائد الحسينيه " در هشتاد فائدهتنظيم نموده ، ولي چون مطالب آن مشکل بوده لذا شرح مزجي نسبتا مختصري نوشته و فهرستي براي آن تنظيم نموده است. بنا به گفته آقا بزرگ تهراني اين شرح به سال ۱۱۲۱ق پايان يافته است ولي لين نسخه ۱۲۰۲ذکر شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۴.ص.۴۶۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۶.ص.۶۱
(يادداشتهاي نسخه)
<از موقوفات حاج محمد رمضاني >خطوط شنگرف
(يادداشتهاي نسخه)
< فوائد قديمه و جديده وحيد بهبهاني را به نام "ملخص الفوائد النسيه و منتخب الفرائد الحسينيه " در هشتاد فائدهتنظيم نموده ، ولي چون مطالب آن مشکل بوده لذا شرح مزجي نسبتا مختصري نوشته و فهرستي براي آن تنظيم نموده است. بنا به گفته آقا بزرگ تهراني اين شرح به سال ۱۱۲۱ق پايان يافته است ولي لين نسخه ۱۲۰۲ذکر شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۴.ص.۴۶۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۶.ص.۶۱
(يادداشتهاي نسخه)
<از موقوفات حاج محمد رمضاني >خطوط شنگرف
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح استدلالي مهمي است به عنوان "قال-اقول" بر کتاب "تهذيب الوصول الي علم الاصول" علامه حلي . سيد ابي عبدالله عبدالمطلب برادربزرگ سيد ضياء نيز همين" تهذيب اصول" را شرح کرده و شهيد اول بين اين شرح جمع کرده و کتابي به نام "جامع البين من فوائد الشرحين" نگاشته است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح استدلالي مهمي است به عنوان "قال-اقول" بر کتاب "تهذيب الوصول الي علم الاصول" علامه حلي . سيد ابي عبدالله عبدالمطلب برادربزرگ سيد ضياء نيز همين" تهذيب اصول" را شرح کرده و شهيد اول بين اين شرح جمع کرده و کتابي به نام "جامع البين من فوائد الشرحين" نگاشته است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<مختصر الاصول از تأليفات ابن حاجب است که يکي از شروح مشهور آن، شرح عضد الدين ايجي است واين نسخه حاشيه بر شرح ايجي است. اين حاشيه با عناوين"قوله-قوله" است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<مرعشي>:ج.۲.ص.۳۱۹
(يادداشتهاي نسخه)
<کشف الظنون>:ج.۲.ص.۱۸۵۳
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>:ص۲۰۱
(يادداشتهاي نسخه)
<حواشي از سلطان العلماء نواب، ابراهيم، حاشيه هايي به امضاء"منه" و مطلبي از الاحکام آمدي در حاشيه اين نسخه آمده است. >
(يادداشتهاي نسخه)
<مختصر الاصول از تأليفات ابن حاجب است که يکي از شروح مشهور آن، شرح عضد الدين ايجي است واين نسخه حاشيه بر شرح ايجي است. اين حاشيه با عناوين"قوله-قوله" است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<مرعشي>:ج.۲.ص.۳۱۹
(يادداشتهاي نسخه)
<کشف الظنون>:ج.۲.ص.۱۸۵۳
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>:ص۲۰۱
(يادداشتهاي نسخه)
<حواشي از سلطان العلماء نواب، ابراهيم، حاشيه هايي به امضاء"منه" و مطلبي از الاحکام آمدي در حاشيه اين نسخه آمده است. >
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيهاي است به عنوان "قوله ـ قوله" بر کتاب "فرائد الاصول" شيخ مرتضي انصاري (۱۲۸۱هـ )><. همانطور که مؤلف در اول رساله تصريح کرده اين مطالب تقريرات درس ميرزا حسن آشتياني است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۱۰۰۲ (برگ ۸۹ - ۹۵)
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث ازاول "التعادل و التراجيح" تا مقام ثاني جمله "فان الجمع عليه لاريب فيه" را دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
مطلب ناتمام و دو برگ بياض و سفيد مانده از موقوفات حاج محمد رمضاني به کتابخانه
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيهاي است به عنوان "قوله ـ قوله" بر کتاب "فرائد الاصول" شيخ مرتضي انصاري (۱۲۸۱هـ )><. همانطور که مؤلف در اول رساله تصريح کرده اين مطالب تقريرات درس ميرزا حسن آشتياني است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۱۰۰۲ (برگ ۸۹ - ۹۵)
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث ازاول "التعادل و التراجيح" تا مقام ثاني جمله "فان الجمع عليه لاريب فيه" را دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
مطلب ناتمام و دو برگ بياض و سفيد مانده از موقوفات حاج محمد رمضاني به کتابخانه
(يادداشتهاي نسخه)