لا يعلمها اقتضت الاستتار فيدوم حتي تزول و م استعبد بقاؤه هذه المده الطويله فقد ابعدوا حال لحصوله في غيره فيه اولي فکيف يستعبد فيه...
(آغاز)
فيورثون الاخره مع الواحده النصف و مع الاثنتين الثلث و کذا الکلام في الاعلام مع الاخت و الاختين و يحتجون عليه بفعل عمر ذلک فانه هو ابدع هذه البدعه و جعلها سنه خلافا علي آل الرسول...
(انجام)
خط:
نسخ
(نوع خط متن)
صفحهبندی:
۱۵۸برگ ؛ ۲۳
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج سرخ با لبه های تیماج مشکی و عطف پارچه ای
(نوع جلد)
توصیف:
<مؤلف ، ابتدا به نام "مسالک الافهام في علم الکلام" تأليف نمود پس از آن دو حاشيه بر آن نگاشته که برخي از فضلا حاشيه اول را "النور المنجي من الظلام في حاشيه مسالک الافهام ناميده است. پس ازآن مؤلف در کتاب حاضر کتاب حاضر کتاب مسالک و دو حاشيه آن را جمع آوري کرده و اصل را با عنوان "قوله" وحاشيه اول را با عنوان "الحاشيه" و حاشيه دوم را کرده و اصل را با عنوان "قوله" و حاشيه اول را با عنوان "الحاشيه" و حاشيه دوم را با عنوان "اقول" آورده است. ">
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه >: ج.۲۰. ص.۱۳
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج۵. ص. ۱۲۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج۳۷. ص.۴۱۴
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين شنگرف
(يادداشتهاي نسخه)
صفحهبندی:
۱۵۸برگ ؛ ۲۳
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج سرخ با لبه های تیماج مشکی و عطف پارچه ای
(نوع جلد)
توصیف:
<مؤلف ، ابتدا به نام "مسالک الافهام في علم الکلام" تأليف نمود پس از آن دو حاشيه بر آن نگاشته که برخي از فضلا حاشيه اول را "النور المنجي من الظلام في حاشيه مسالک الافهام ناميده است. پس ازآن مؤلف در کتاب حاضر کتاب حاضر کتاب مسالک و دو حاشيه آن را جمع آوري کرده و اصل را با عنوان "قوله" وحاشيه اول را با عنوان "الحاشيه" و حاشيه دوم را کرده و اصل را با عنوان "قوله" و حاشيه اول را با عنوان "الحاشيه" و حاشيه دوم را با عنوان "اقول" آورده است. ">
(يادداشتهاي نسخه)