و باجابه رجاءالموملين جديد و بعد فان العقل و النقل متطابق [...] علي ان اکرم ما ينال قوي [...] انفس ما يتنافس فيه اصل الوبر [...] المبداء والعاد و ما بينهما...
(آغاز)
... و اما ايراد القوه العاديه فسواء في الوقتين فبالضروره باخذ الرطوبه العزيزيه في الانتفاض و في عداء للحراره العزيزيه.
(انجام)
خط:
نستعلیق
(نوع خط متن)
صفحهبندی:
۲۸۹برگ ؛ ۱۵
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج قهوه ای روشن
(نوع جلد)
مجدول
(نوع جلد)
توصیف:
<به گمان مولف تناقض گوئي هاي فلاسفه را در بحثهاي الهيات برشمرده تا پاسخي باشد بر آنان که به دستورات ديني با نظر حقارت مي نگرند و پيروي از فلاسفه و حکما مي نمايند و شانه از وظايف شرعي و عبادات خالي مي کنند. اين کتاب مشتمل بر چهار مقدمه و بيست مسأله و يک خاتمه است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشف الظنون>: ج.۱. ص.۵۰۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۷. ص.۱۲۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار، عربي>: ص.۲۲۸
(يادداشتهاي نسخه)
تمام صفحات مجدول به زرين و لاجوردي ، چند صفحه اول مجدول با لوح مزدوج ولي نانويس مانده.برگ اول داراي آسيب ديدگي است
(يادداشتهاي نسخه)
صفحهبندی:
۲۸۹برگ ؛ ۱۵
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج قهوه ای روشن
(نوع جلد)
مجدول
(نوع جلد)
توصیف:
<به گمان مولف تناقض گوئي هاي فلاسفه را در بحثهاي الهيات برشمرده تا پاسخي باشد بر آنان که به دستورات ديني با نظر حقارت مي نگرند و پيروي از فلاسفه و حکما مي نمايند و شانه از وظايف شرعي و عبادات خالي مي کنند. اين کتاب مشتمل بر چهار مقدمه و بيست مسأله و يک خاتمه است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشف الظنون>: ج.۱. ص.۵۰۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۷. ص.۱۲۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار، عربي>: ص.۲۲۸
(يادداشتهاي نسخه)
تمام صفحات مجدول به زرين و لاجوردي ، چند صفحه اول مجدول با لوح مزدوج ولي نانويس مانده.برگ اول داراي آسيب ديدگي است
(يادداشتهاي نسخه)