خواهد بود پس هر فردي که در استکمال قوه عاقله علمته و عملته گوي مردي با چوگان صبر مضمار مجاهد قواي شهويه و غضبيه ربوده باشد فرد عاقل و انسان تام کامل بوده
(آغاز)
پس معلوم شد که رستگاري در آخرت موقوف است به اين مقامات ثلاثه که صبر و مصابره و مراطبه باشد پس کسي که در هر يکي از مقامات لغزيده باشد رستگار نخواهد بود چه ... اين است آخر سوره آل عمران و مع هذا آيات بسياري در خلال آيات مذکوره مانده و الباقي علي عهده ارباب الرشاد
(انجام)
خط:
نستعلیق
(نوع خط متن)
صفحهبندی:
۱۷۳برگ ؛ ۲۲
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج قهوه ای
(نوع جلد)
ترنج وسر
(نوع جلد)
مجدول
(نوع جلد)
توصیف:
<کاتب مولف است>
(يادداشتهاي نسخه)
<بحث نسبتا مفصلي است در اثبات امامت با عناوين چون "رمز الهي ، رمز الهامي، تحقيق رشيق ، تدقيق و غير آن" که گوشه چشمي به فلسفه نيز دارد. اين کتاب در يک مقدمه و چند مقصد که هر کدام داراي فصل هايي است برگزار شده است. در الذريعه و ديگر کتب فهرست به اين کتاب اشاره نشده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
جلد اول
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف-يادداشت فرهاد ميرزا قاجار مبني بر اينکه اين نسخه به خط خود مولف است به تاريخ جمادي الاول ۱۲۹۲طهران
(يادداشتهاي نسخه)
صفحهبندی:
۱۷۳برگ ؛ ۲۲
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج قهوه ای
(نوع جلد)
ترنج وسر
(نوع جلد)
مجدول
(نوع جلد)
توصیف:
<کاتب مولف است>
(يادداشتهاي نسخه)
<بحث نسبتا مفصلي است در اثبات امامت با عناوين چون "رمز الهي ، رمز الهامي، تحقيق رشيق ، تدقيق و غير آن" که گوشه چشمي به فلسفه نيز دارد. اين کتاب در يک مقدمه و چند مقصد که هر کدام داراي فصل هايي است برگزار شده است. در الذريعه و ديگر کتب فهرست به اين کتاب اشاره نشده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
جلد اول
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف-يادداشت فرهاد ميرزا قاجار مبني بر اينکه اين نسخه به خط خود مولف است به تاريخ جمادي الاول ۱۲۹۲طهران
(يادداشتهاي نسخه)