"... رکن چهارم در عصمت نبي و بعضي ديگر از شرايط بدانکه عصمت عبارتست از حالتي که بعنايت رباني در شخص متحقق مي شود که به سبب آن حالت با وجود قدرت منتفي مي گردد داعي و ميل بدي گناه ...
(آغاز)
"... وجودش مبدأ جميع موجودات و قدرتش اصل همه قدرتهاست تصرف در مخلوقات خود ازتغيير و تبديل و اجاد و ابقاء و افنا و غير اينها چرا مستبعد باشدانها امره اذا ... و اليه ترجعون الحمدلله
(انجام)
خط:
نسخ
(نوع خط متن)
صفحهبندی:
۱۲۲برگ ؛ ۲۰
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج قهوه ای مندرس
(نوع جلد)
توصیف:
< رساله اي متوسط در عقايد . کلام شيعي که در سه مقام و هر کدام در چند اصل تنظيم شده است: مقام اول؛ توحيد. مقام دوم؛ نبوت (۴رکن). مقام سيم؛ امامت(۱۲اصل). نگارش رساله در ۵شعبان ۱۲۲۵ق بپايان رسيده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۳۲۶۶ (برگ۱- ۱۲۲)
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر از مقاله سيم تا پايان را در بر دارد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين سياه و خطوط شنرف، نسخه حاضر مسوده مولف است، تصحيح در هامش صفحات مياني
(يادداشتهاي نسخه)
<کاتب مولف است>
(يادداشتهاي نسخه)
صفحهبندی:
۱۲۲برگ ؛ ۲۰
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج قهوه ای مندرس
(نوع جلد)
توصیف:
< رساله اي متوسط در عقايد . کلام شيعي که در سه مقام و هر کدام در چند اصل تنظيم شده است: مقام اول؛ توحيد. مقام دوم؛ نبوت (۴رکن). مقام سيم؛ امامت(۱۲اصل). نگارش رساله در ۵شعبان ۱۲۲۵ق بپايان رسيده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۳۲۶۶ (برگ۱- ۱۲۲)
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر از مقاله سيم تا پايان را در بر دارد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين سياه و خطوط شنرف، نسخه حاضر مسوده مولف است، تصحيح در هامش صفحات مياني
(يادداشتهاي نسخه)