<رساله اي مفصل در کلام و معتقدات اماميه که بنام محمد شاه قاجار و در سال ۱۲۵۲ق تاليف و در ۵باب تنظيم شده است: ۱-در اثبات توحيد و نفي نقصان و اثبات کمال خداوند. ۲-در کيفيت قضا و قدر. ۳-درنبوت. ۴-درامامت. ۵-در معاد و احوال روز قيامت>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي مفصل در کلام و معتقدات اماميه که بنام محمد شاه قاجار و در سال ۱۲۵۲ق تاليف و در ۵باب تنظيم شده است: ۱-در اثبات توحيد و نفي نقصان و اثبات کمال خداوند. ۲-در کيفيت قضا و قدر. ۳-درنبوت. ۴-درامامت. ۵-در معاد و احوال روز قيامت>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي ايست در بيان شبهاتي که عده اي در باب سه مسأله مهم: توحيد و حدوث عالم و عصمت انبياء، اثبات ولايت ولايت علي (ع) و دوازده امام وارد کرده و مولف با براهين عقلي بدانها پاسخ داده است. استاد احمد منزوي اين رساله را به قطب الدين نيريزي نسبت داده است، در حاليکه نيريزي ابتدا سني نبوده که درباره اين و حقيقت آن تحقيق کند و بهد به مشرف تشيع نايل شود بلکه از ابتدا شيعه بوده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي ايست در بيان شبهاتي که عده اي در باب سه مسأله مهم: توحيد و حدوث عالم و عصمت انبياء، اثبات ولايت ولايت علي (ع) و دوازده امام وارد کرده و مولف با براهين عقلي بدانها پاسخ داده است. استاد احمد منزوي اين رساله را به قطب الدين نيريزي نسبت داده است، در حاليکه نيريزي ابتدا سني نبوده که درباره اين و حقيقت آن تحقيق کند و بهد به مشرف تشيع نايل شود بلکه از ابتدا شيعه بوده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي متوسط در اثبات حقانيت امام ت چهارده معصوم و ولايت آن بزرگواران که در يک مقدمه و ۱۴فصل و يک خاتمه تنظيم شده است: مقدمه ؛ در تعداد خلفاو ذکر برخي حکام بلاد و اسلام. ۱-در ذکر طريق معرفت اشياء. ۲-دربيان کيفيت استدلال. ۳- بيان سبب افتراق امت. ۴- در کيفيت افتراق امت. ۵- در تحقيق ايمان شرعي. ۶-درآنچه امامت بدان ثابت مي شود. ۷-وجوب منصب امام. ۸- توقف ايمان به اعتقاد به امامت علي(ع). ۹-اثبات امامت ائمه باقيه. ۱۰-بيان احوال آل و اصحاب. ۱۱-بيان ارتداد اصحاب. ۱۲-بيان حدوث جميع مذاهب اسلامي. ۱۳-فساد خلافت خلفاي ثلاث. ۱۴-در تحقيق کفر و ايمان شرعي. خاتمه؛ تحقيق جواز دحرمت سب و لعن.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
عناوين و خطوط سياه، تصحيح در هامش صفحات، کناره صفحات پوسيده شده است، علامت بلاغ دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي متوسط در اثبات حقانيت امام ت چهارده معصوم و ولايت آن بزرگواران که در يک مقدمه و ۱۴فصل و يک خاتمه تنظيم شده است: مقدمه ؛ در تعداد خلفاو ذکر برخي حکام بلاد و اسلام. ۱-در ذکر طريق معرفت اشياء. ۲-دربيان کيفيت استدلال. ۳- بيان سبب افتراق امت. ۴- در کيفيت افتراق امت. ۵- در تحقيق ايمان شرعي. ۶-درآنچه امامت بدان ثابت مي شود. ۷-وجوب منصب امام. ۸- توقف ايمان به اعتقاد به امامت علي(ع). ۹-اثبات امامت ائمه باقيه. ۱۰-بيان احوال آل و اصحاب. ۱۱-بيان ارتداد اصحاب. ۱۲-بيان حدوث جميع مذاهب اسلامي. ۱۳-فساد خلافت خلفاي ثلاث. ۱۴-در تحقيق کفر و ايمان شرعي. خاتمه؛ تحقيق جواز دحرمت سب و لعن.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
عناوين و خطوط سياه، تصحيح در هامش صفحات، کناره صفحات پوسيده شده است، علامت بلاغ دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابي مفصل و معروف در کلام و عقايد دين با مذاق فلسفي و حکمي که براي شاه عباس دوم (۱۰۵۲- ۱۰۷۷ق) نوشته و در يک مقدمه در رتبت انسان و شرافت الهي وي و سه مقاله در امهات مسايل الهي و حکمي و يک خاتمه در مباحث اخلاقي تنظيم شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابي مفصل و معروف در کلام و عقايد دين با مذاق فلسفي و حکمي که براي شاه عباس دوم (۱۰۵۲- ۱۰۷۷ق) نوشته و در يک مقدمه در رتبت انسان و شرافت الهي وي و سه مقاله در امهات مسايل الهي و حکمي و يک خاتمه در مباحث اخلاقي تنظيم شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابت حسب الفرمايش ميرزا محمد جعفر مستوفي و سر رشته دار وظايف کل آذربايجان>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي متوسط در کلام و عقايد شيعي که بنام شاه عباس دوم (۱۰۵۲- ۱۰۷۷ق) و بروش پرسش و پاسخ (اگر پرسند که ... پس بگو که ...) تاليف شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابت حسب الفرمايش ميرزا محمد جعفر مستوفي و سر رشته دار وظايف کل آذربايجان>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي متوسط در کلام و عقايد شيعي که بنام شاه عباس دوم (۱۰۵۲- ۱۰۷۷ق) و بروش پرسش و پاسخ (اگر پرسند که ... پس بگو که ...) تاليف شده است>
(يادداشتهاي نسخه)