مولف رسالههاي در کلام به نام <العريضه المهدويه دارد که در کتاب حاضر با عناوين قوله-قوله به شرح ان پرداخته است و آن را به امام حسن مجتبي عليهالسلام هديه نموده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
تصحيح شده و در برگ پاياني يادداشت مقابله و قرائتي به سال ۱۰۴۵ از <سيد مصطفي تفرشي (صاحب نقد الرجال) در اصفهان ديده ميشود>.
(يادداشتهاي نسخه)
<روي برگ اول نام کتاب و تملک آقا ميرزا ديده مي شود.>
(يادداشتهاي نسخه)
تصحيح شده با حاشيه نويسي مختصر از مولف و با عناوين منه مد ظله العالي
(يادداشتهاي نسخه)
روي برگ اول مهر <مربع بزرگ سعيددالدوله بهادر و تملک محمد علي الطبيب در ۱۴ جمادي الثاني ۱۱۳۶ با مهر مربع لا اله الا الله الملک الحق المبين محمد علي و تملک محمد زمان که کتاب را از دار يهودان اصفهان خريده ديده ميشود.>
(يادداشتهاي نسخه)
برخي از برگها بانويسي شده و داراي حواشي است.
(يادداشتهاي نسخه)
روي برگ اول چند يادداشت متفرقه و اشعاري به فارسي و يک بيت شعر فارسي به سال ۱۲۶۷ به خط محمد بن حسن در دارالسلطنه قزوين و در برگ پاياني يادداشتي به خط محمد بن احمد انصاري به سال ۱۲۹۶ و يک بيت شعر فارسي آمده است.
(يادداشتهاي نسخه)
<روي برگ اول چند يادداشت و اشعار فارسي پراکنده و مهر بيضوي يا صالح المومنين و يا امام علي نقي و تملک ابوالقاسم بن محمد مهدي طباطبائي> به سال ۱۱۰۹ و در برگ دوم<مهر بيضوي محمد صادق بن محمد حسين الطباطبائي ديده ميشود>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
در برگ پاياني نيز چند يادداشت پراکنده نيز آمده است
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مزجي استدلالي بر "تجريد الکلام" خواجه نصير طوسياست. ارح در اين کتاب سعي کرده تا الفاظ توضيح داده شود و مطالب مهم شرح شرح و بيان شده گردد. او شرح ديگري به نام "مشارق الالهام" دارد که بنا به گفته صاحب "رياض العلماء" فقط مقصد اول در امور عامه نوشته شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مزجي استدلالي بر "تجريد الکلام" خواجه نصير طوسياست. ارح در اين کتاب سعي کرده تا الفاظ توضيح داده شود و مطالب مهم شرح شرح و بيان شده گردد. او شرح ديگري به نام "مشارق الالهام" دارد که بنا به گفته صاحب "رياض العلماء" فقط مقصد اول در امور عامه نوشته شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<مولف ابتدا مقدمه اي در ذکر اختلافاتي که در امت اسلام از صدر اسلام پديد آمده ارائه کرده و سپس مختصرا ادله هرکدام از قائلين به شقوق سه گانه مسأله جبر و تفويض و امر بين الامرين را بيان نموده و به بخش سوم معتقد شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<مولف ابتدا مقدمه اي در ذکر اختلافاتي که در امت اسلام از صدر اسلام پديد آمده ارائه کرده و سپس مختصرا ادله هرکدام از قائلين به شقوق سه گانه مسأله جبر و تفويض و امر بين الامرين را بيان نموده و به بخش سوم معتقد شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
حاشيه اي است ناتمام بر حاشيه خفري بر قسمت الهيات شرح جديد تجريد قوشچي . او ذدر اين حاشيه معترض گفته هاي معترض گفته هاي شرح قوشچي نيز مي شود و عناوين حاشيه هاي اصل "قال المصنف" و عناوين حاشيه هاي اصل "قال المصنف" و عناوين حاشيه هاي خفري "قال الشارح" مي باشد
(يادداشتهاي نسخه)
حاشيه اي است ناتمام بر حاشيه خفري بر قسمت الهيات شرح جديد تجريد قوشچي . او ذدر اين حاشيه معترض گفته هاي معترض گفته هاي شرح قوشچي نيز مي شود و عناوين حاشيه هاي اصل "قال المصنف" و عناوين حاشيه هاي اصل "قال المصنف" و عناوين حاشيه هاي خفري "قال الشارح" مي باشد
(يادداشتهاي نسخه)