نصیرالدین طوسی، محمد بن محمد، 597 - 672ق. فصول فی علم الاصول
(1)
کلام--شیعه امامیه -- متون قدیمی تا قرن 14
(1)
خمینی، روحالله، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، 1279- 1368 ، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،--نظریه درباره عرفان-- مقاله ها و خطابه ها
(1)
علی بن ابی طالب (ع)،امام اول،23 قبل از هجرت -40ق.نهج البلاغه--مقاله ها و خطابه ها
(1)
قرآن -- متشابهات و محکمات--مقاله ها و خطابه ها
(1)
معجزه (اسلام)--مقاله ها و خطابه ها
(1)
عقل گرایی (اسلام)
(1)
محل نشر
(35)
قم
(75)
تهران
(40)
بیروت
(10)
[قم]
(7)
[تهران]
(7)
اصفهان
(5)
قاهره
(3)
مشهد
(3)
[قاهره]
(3)
بغداد
(2)
طهران
(2)
[بی جا]
(2)
دارالسلطنه اصفهان
(2)
الجزایر
(1)
نیویورک
(1)
دارالخلافه طهران
(1)
اردبیل
(1)
تبریز
(1)
قزوین
(1)
گیلان
(1)
مصر
(1)
لندن
(1)
نجف اشرف
(1)
تهران؛ قم
(1)
[بیروت]
(1)
[کربلا]
(1)
دمشق؛ بیروت
(1)
مشهد رضوی
(1)
طرق مشهد
(1)
مدرسه شهیدیه ماردین
(1)
کربلای معلی
(1)
در بلده مبارکه کلکنده (کلکته)
(1)
مشهد مقدس مدرسه میرزا جعفر
(1)
در بلده قاسان
(1)
مشهد غروی(نجف اشرف)
(1)
نوع محتوا
(3)
نسخه خطی اسلامی-ایرانی
(317)
کتاب
(145)
پایاننامه / رساله
(9)
محل نگهداری
(12)
مخزن
(436)
سالن خواهران
(19)
سالن محققین
(18)
سالن عمومی
(12)
کتابخانه مدرسه آیت الله بروجردی (نجف)
(11)
کتابخانه دانشگاه ادیان
(5)
کتابخانه مدرسه فیضیه
(4)
مخزن 2
(3)
کتابخانه شخصی آیت الله بروجردی (ره)
(3)
مدرسه محمدابراهيم خوانساري (اراک)
(3)
مدرسه اميرالمومنين شهرستان آران و بيدگل
(2)
کتابخانه مدرسه آیت الله بروجردی (کرمانشاه)
(1)
زبان اثر
(4)
عربی
(262)
فارسی
(212)
انگلیسی
(6)
نسخ
(1)
تاریخ انتشار
(103)
1386
( تاریخ انتشار )
(8)
1390
( تاریخ انتشار )
(8)
1391
( تاریخ انتشار )
(5)
1395
( تاریخ انتشار )
(5)
1389
( تاریخ انتشار )
(4)
1378
( تاریخ انتشار )
(4)
1387
( تاریخ انتشار )
(4)
1388
( تاریخ انتشار )
(4)
1393
( تاریخ انتشار )
(4)
1392
( تاریخ انتشار )
(3)
1380
( تاریخ انتشار )
(3)
1384
( تاریخ انتشار )
(3)
1396
( تاریخ انتشار )
(3)
1400
( تاریخ انتشار )
(3)
-[13]
( تاریخ انتشار )
(2)
-1371
( تاریخ انتشار )
(2)
[1358]
( تاریخ انتشار )
(2)
1343 = .م1964
( تاریخ انتشار )
(2)
1376
( تاریخ انتشار )
(2)
1382
( تاریخ انتشار )
(2)
1385
( تاریخ انتشار )
(2)
1397
( تاریخ انتشار )
(2)
1399
( تاریخ انتشار )
(2)
-1383
( تاریخ انتشار )
(1)
-1381=.ق1423
( تاریخ انتشار )
(1)
-[13--]
( تاریخ انتشار )
(1)
1361 - [1358]
( تاریخ انتشار )
(1)
1377
( تاریخ انتشار )
(1)
(تهران :چاپ رنگين )1328
( تاریخ انتشار )
(1)
(تهران:چاپ سينا)1329
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1397
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1386
( تاریخ انتشار )
(1)
- [13]
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1377 = .م1998
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1387
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1390
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1391
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1395 = .م2016 = .ق1437
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1396 =.م2018 = .ق1439
( تاریخ انتشار )
(1)
-[13= .م19= .ق14]
( تاریخ انتشار )
(1)
-1350 = .م1971
( تاریخ انتشار )
(1)
1387 = .م2008
( تاریخ انتشار )
(1)
-1367
( تاریخ انتشار )
(1)
-1380
( تاریخ انتشار )
(1)
-1388
( تاریخ انتشار )
(1)
-1388= .ق 1430
( تاریخ انتشار )
(1)
-1393
( تاریخ انتشار )
(1)
-1399
( تاریخ انتشار )
(1)
1340 = .م1961
( تاریخ انتشار )
(1)
1342 = .م1963
( تاریخ انتشار )
(1)
1390= .ق1432
( تاریخ انتشار )
(1)
1428 ق.
( تاریخ انتشار )
(1)
[1329=.ق1369=.م1950]
( تاریخ انتشار )
(1)
[؟1326]
( تاریخ انتشار )
(1)
[13 =.ق14 ]
( تاریخ انتشار )
(1)
[13 =.ق14 ]
( تاریخ انتشار )
(1)
[1334 :صحيح] 1134 = .ق 1375
( تاریخ انتشار )
(1)
[1338 =.ق1378 =.م1959]
( تاریخ انتشار )
(1)
[1381]
( تاریخ انتشار )
(1)
1280 =.ق1319
( تاریخ انتشار )
(1)
1339
( تاریخ انتشار )
(1)
1339 - 1337 = .ق1379 - 1377
( تاریخ انتشار )
(1)
1341
( تاریخ انتشار )
(1)
1359 = .ق1400
( تاریخ انتشار )
(1)
1360
( تاریخ انتشار )
(1)
1361
( تاریخ انتشار )
(1)
1361=.ق1402
( تاریخ انتشار )
(1)
1362
( تاریخ انتشار )
(1)
1362 = .ق1403
( تاریخ انتشار )
(1)
1362 =.ق1404
( تاریخ انتشار )
(1)
1364
( تاریخ انتشار )
(1)
1370
( تاریخ انتشار )
(1)
1372
( تاریخ انتشار )
(1)
1372= .م1993
( تاریخ انتشار )
(1)
1374
( تاریخ انتشار )
(1)
1375
( تاریخ انتشار )
(1)
1375 =.ق1417
( تاریخ انتشار )
(1)
1376 = .م1997
( تاریخ انتشار )
(1)
1379
( تاریخ انتشار )
(1)
1380 = .م2001 = .ق1421
( تاریخ انتشار )
(1)
1381
( تاریخ انتشار )
(1)
1381 = .ق 1423
( تاریخ انتشار )
(1)
1383
( تاریخ انتشار )
(1)
1383 = .ق1426
( تاریخ انتشار )
(1)
1385 = .ق1427
( تاریخ انتشار )
(1)
1385 = .م2006 = .ق1427
( تاریخ انتشار )
(1)
1386 = .م2006 = .ق1427
( تاریخ انتشار )
(1)
1386 = .م2007 = .ق1428
( تاریخ انتشار )
(1)
1386 =.م2007 = .ق1428
( تاریخ انتشار )
(1)
1387 = .م2008 = .ق1429
( تاریخ انتشار )
(1)
1387-1379
( تاریخ انتشار )
(1)
1388 =.م2009 =.ق1430
( تاریخ انتشار )
(1)
1388= .م 2009
( تاریخ انتشار )
(1)
1389 = .م2010 = .ق1431
( تاریخ انتشار )
(1)
1389=.م2010=.ق1431
( تاریخ انتشار )
(1)
1390 = .م2011
( تاریخ انتشار )
(1)
1391 = .ق1434
( تاریخ انتشار )
(1)
1393 = .م2014 = .ق1435
( تاریخ انتشار )
(1)
1394
( تاریخ انتشار )
(1)
1394 = .م2015 = .ق1436
( تاریخ انتشار )
(1)
1395 = .م2016 = .ق1438
( تاریخ انتشار )
(1)
1396= .م 2017
( تاریخ انتشار )
(1)
1401
( تاریخ انتشار )
(1)
فیلترها
کل نتایج:
471 مورد
پدیدآورنده
(200)
قوشچی، علی بن محمد، 879ق-
( پدیدآورنده )
(20)
علامه حلی، حسن بن یوسف، 648- 726ق
( پدیدآورنده )
(16)
نصیرالدین طوسی، محمد بن محمد، 597 - 672ق. فصول فی علم الاصول
(1)
کلام--شیعه امامیه -- متون قدیمی تا قرن 14
(1)
خمینی، روحالله، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، 1279- 1368 ، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،--نظریه درباره عرفان-- مقاله ها و خطابه ها
(1)
علی بن ابی طالب (ع)،امام اول،23 قبل از هجرت -40ق.نهج البلاغه--مقاله ها و خطابه ها
(1)
قرآن -- متشابهات و محکمات--مقاله ها و خطابه ها
(1)
<شرح چند حديث اعتقادي به نقل از کتاب کافي><و توحيد شيخ صدوق><مولف در اين کتاب از کتاب مراه العقول علامه مجلسي نام برده>< و از ايشان تعبير به مولانا المحقق قدس سره نموده است><همچنين از ميرداماد و فاضل مازندراني مطالبي نقل کرده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۱۱۶۱ (برگ ۴۸ - ۱۰۸)
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث صفات خدا - مساله بداء>
(يادداشتهاي نسخه)
بعضي عناوين شنگرف. فوايدي در آخر کتاب از احاديث ذکر شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح چند حديث اعتقادي به نقل از کتاب کافي><و توحيد شيخ صدوق><مولف در اين کتاب از کتاب مراه العقول علامه مجلسي نام برده>< و از ايشان تعبير به مولانا المحقق قدس سره نموده است><همچنين از ميرداماد و فاضل مازندراني مطالبي نقل کرده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۱۱۶۱ (برگ ۴۸ - ۱۰۸)
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث صفات خدا - مساله بداء>
(يادداشتهاي نسخه)
بعضي عناوين شنگرف. فوايدي در آخر کتاب از احاديث ذکر شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيه مفصلي بر شرح قديم <شمس الدين محمود بن عبدالرحمن اصفهاني> (۷۴۹هـ.ق) بر "<تجريد الاعتقاد>" <خواجه نصير طوسي> است که به "<تشبيه القواعد في شرح تجريد العقايد>" موسوم است و <با عناوين "قوله - قوله" تنظيم شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۶. ص. ۳۲
(يادداشتهاي نسخه)
<امام صادق (ع) قزوين>: ص. ۹۰
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبائي آستان قدس>: ص. ۱۹۷
(يادداشتهاي نسخه)
خطوط و عناوين شنگرف، اين نسخه از روي خط نخجواني نوشته شده.
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيه مفصلي بر شرح قديم <شمس الدين محمود بن عبدالرحمن اصفهاني> (۷۴۹هـ.ق) بر "<تجريد الاعتقاد>" <خواجه نصير طوسي> است که به "<تشبيه القواعد في شرح تجريد العقايد>" موسوم است و <با عناوين "قوله - قوله" تنظيم شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۶. ص. ۳۲
(يادداشتهاي نسخه)
<امام صادق (ع) قزوين>: ص. ۹۰
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبائي آستان قدس>: ص. ۱۹۷
(يادداشتهاي نسخه)
خطوط و عناوين شنگرف، اين نسخه از روي خط نخجواني نوشته شده.
(يادداشتهاي نسخه)
<کتاب مختصري است در اعتقادات که مولف آن را در دوازده مقاله که شصت کلمه است نگاشته است><بنا به گفته <آقابزرگ> در "<الذريعه>" جناب مولف اين کتاب را در "۱۰۸۸" به پايان برده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<کتاب مختصري است در اعتقادات که مولف آن را در دوازده مقاله که شصت کلمه است نگاشته است><بنا به گفته <آقابزرگ> در "<الذريعه>" جناب مولف اين کتاب را در "۱۰۸۸" به پايان برده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مزجي مفصلي است رب کتاب "تجريد" خواجه نصير الدين طوسي که به نام ابوسعيد کورکان(۸۷۳ق) نوشته شده است. مولف در اين شرح نظر به گفته هاي شمس الدين محمد اصفهاني و سيد شريف گرگاني دارد و در بسياري از مباحث سعي مي کند که گفته مولف و نظر هاي شيعه را رد کند.>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مزجي مفصلي است رب کتاب "تجريد" خواجه نصير الدين طوسي که به نام ابوسعيد کورکان(۸۷۳ق) نوشته شده است. مولف در اين شرح نظر به گفته هاي شمس الدين محمد اصفهاني و سيد شريف گرگاني دارد و در بسياري از مباحث سعي مي کند که گفته مولف و نظر هاي شيعه را رد کند.>
(يادداشتهاي نسخه)
<مؤلف ، ابتدا به نام "مسالک الافهام في علم الکلام" تأليف نمود پس از آن دو حاشيه بر آن نگاشته که برخي از فضلا حاشيه اول را "النور المنجي من الظلام في حاشيه مسالک الافهام ناميده است. پس ازآن مؤلف در کتاب حاضر کتاب حاضر کتاب مسالک و دو حاشيه آن را جمع آوري کرده و اصل را با عنوان "قوله" وحاشيه اول را با عنوان "الحاشيه" و حاشيه دوم را کرده و اصل را با عنوان "قوله" و حاشيه اول را با عنوان "الحاشيه" و حاشيه دوم را با عنوان "اقول" آورده است. ">
(يادداشتهاي نسخه)
<دشتکي حاشيه اي بر شرح جديد تجريد قوشچي نوشته بود ولي چون ديد يکي از بزرگان(محقق دواني) در حاشيه خود دچار اشتباهات فراواني شده است، براي مرتبه دوم اين حاشيه را نوشت و اشتباهات آن دانشمند را يادآور گرديد. اين حاشيه به نام ابوالمظفر سلمان بايزيد نوشته شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<دشتکي حاشيه اي بر شرح جديد تجريد قوشچي نوشته بود ولي چون ديد يکي از بزرگان(محقق دواني) در حاشيه خود دچار اشتباهات فراواني شده است، براي مرتبه دوم اين حاشيه را نوشت و اشتباهات آن دانشمند را يادآور گرديد. اين حاشيه به نام ابوالمظفر سلمان بايزيد نوشته شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله مختصري است که با تمسک به آيات و روايات حقانيت شيعه را ثابت کرده است . عنوان کتاب در خود رساله نيامده و با توجه به مطالب آن، اين عنوان برگزيده شد.>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله مختصري است که با تمسک به آيات و روايات حقانيت شيعه را ثابت کرده است . عنوان کتاب در خود رساله نيامده و با توجه به مطالب آن، اين عنوان برگزيده شد.>
(يادداشتهاي نسخه)
مؤلف در اين رساله با <ادله عقلي و فلسفي به اثبات معاد کالبد برزخي مي پردازد که نوعي معاد جسماني است و تفصيل آن در اسفار> وي آمده است.
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابشناسي جامع ملا صدرا>:ص.292
(يادداشتهاي نسخه)
مؤلف در اين رساله با <ادله عقلي و فلسفي به اثبات معاد کالبد برزخي مي پردازد که نوعي معاد جسماني است و تفصيل آن در اسفار> وي آمده است.
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابشناسي جامع ملا صدرا>:ص.292
(يادداشتهاي نسخه)
<رسالهاي است در اثبات واجب الوجود به روش حکما و فلاسفه از دو راه:ابطال دور>< و تسلسل، براهين فلسفي ديگر>. <رساله داراي دو مقصد است و هر مقصدي در يکي از روشهاي مذکور.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۱.ص.۱۰۶
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>:ج.۱۱.ص.۳۰۳
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۶.ص.۳۰۸
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۸۷۰(برگ۲۷ - ۵۲)
(يادداشتهاي نسخه)
تصحيح شده و با نسخه هاي مصححه در سال ۱۱۰۹ق مقابله شده است
(يادداشتهاي نسخه)
<رسالهاي است در اثبات واجب الوجود به روش حکما و فلاسفه از دو راه:ابطال دور>< و تسلسل، براهين فلسفي ديگر>. <رساله داراي دو مقصد است و هر مقصدي در يکي از روشهاي مذکور.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۱.ص.۱۰۶
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>:ج.۱۱.ص.۳۰۳
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۶.ص.۳۰۸
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۸۷۰(برگ۲۷ - ۵۲)
(يادداشتهاي نسخه)
تصحيح شده و با نسخه هاي مصححه در سال ۱۱۰۹ق مقابله شده است
(يادداشتهاي نسخه)