نصیرالدین طوسی، محمد بن محمد، 597 - 672ق. فصول فی علم الاصول
(1)
کلام--شیعه امامیه -- متون قدیمی تا قرن 14
(1)
خمینی، روحالله، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، 1279- 1368 ، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،--نظریه درباره عرفان-- مقاله ها و خطابه ها
(1)
علی بن ابی طالب (ع)،امام اول،23 قبل از هجرت -40ق.نهج البلاغه--مقاله ها و خطابه ها
(1)
قرآن -- متشابهات و محکمات--مقاله ها و خطابه ها
(1)
معجزه (اسلام)--مقاله ها و خطابه ها
(1)
عقل گرایی (اسلام)
(1)
محل نشر
(35)
قم
(75)
تهران
(40)
بیروت
(10)
[قم]
(7)
[تهران]
(7)
اصفهان
(5)
قاهره
(3)
مشهد
(3)
[قاهره]
(3)
بغداد
(2)
طهران
(2)
[بی جا]
(2)
دارالسلطنه اصفهان
(2)
الجزایر
(1)
نیویورک
(1)
دارالخلافه طهران
(1)
اردبیل
(1)
تبریز
(1)
قزوین
(1)
گیلان
(1)
مصر
(1)
لندن
(1)
نجف اشرف
(1)
تهران؛ قم
(1)
[بیروت]
(1)
[کربلا]
(1)
دمشق؛ بیروت
(1)
مشهد رضوی
(1)
طرق مشهد
(1)
مدرسه شهیدیه ماردین
(1)
کربلای معلی
(1)
در بلده مبارکه کلکنده (کلکته)
(1)
مشهد مقدس مدرسه میرزا جعفر
(1)
در بلده قاسان
(1)
مشهد غروی(نجف اشرف)
(1)
نوع محتوا
(3)
نسخه خطی اسلامی-ایرانی
(317)
کتاب
(145)
پایاننامه / رساله
(9)
محل نگهداری
(12)
مخزن
(436)
سالن خواهران
(19)
سالن محققین
(18)
سالن عمومی
(12)
کتابخانه مدرسه آیت الله بروجردی (نجف)
(11)
کتابخانه دانشگاه ادیان
(5)
کتابخانه مدرسه فیضیه
(4)
مخزن 2
(3)
کتابخانه شخصی آیت الله بروجردی (ره)
(3)
مدرسه محمدابراهيم خوانساري (اراک)
(3)
مدرسه اميرالمومنين شهرستان آران و بيدگل
(2)
کتابخانه مدرسه آیت الله بروجردی (کرمانشاه)
(1)
زبان اثر
(4)
عربی
(262)
فارسی
(212)
انگلیسی
(6)
نسخ
(1)
تاریخ انتشار
(103)
1386
( تاریخ انتشار )
(8)
1390
( تاریخ انتشار )
(8)
1391
( تاریخ انتشار )
(5)
1395
( تاریخ انتشار )
(5)
1389
( تاریخ انتشار )
(4)
1378
( تاریخ انتشار )
(4)
1387
( تاریخ انتشار )
(4)
1388
( تاریخ انتشار )
(4)
1393
( تاریخ انتشار )
(4)
1392
( تاریخ انتشار )
(3)
1380
( تاریخ انتشار )
(3)
1384
( تاریخ انتشار )
(3)
1396
( تاریخ انتشار )
(3)
1400
( تاریخ انتشار )
(3)
-[13]
( تاریخ انتشار )
(2)
-1371
( تاریخ انتشار )
(2)
[1358]
( تاریخ انتشار )
(2)
1343 = .م1964
( تاریخ انتشار )
(2)
1376
( تاریخ انتشار )
(2)
1382
( تاریخ انتشار )
(2)
1385
( تاریخ انتشار )
(2)
1397
( تاریخ انتشار )
(2)
1399
( تاریخ انتشار )
(2)
-1383
( تاریخ انتشار )
(1)
-1381=.ق1423
( تاریخ انتشار )
(1)
-[13--]
( تاریخ انتشار )
(1)
1361 - [1358]
( تاریخ انتشار )
(1)
1377
( تاریخ انتشار )
(1)
(تهران :چاپ رنگين )1328
( تاریخ انتشار )
(1)
(تهران:چاپ سينا)1329
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1397
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1386
( تاریخ انتشار )
(1)
- [13]
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1377 = .م1998
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1387
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1390
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1391
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1395 = .م2016 = .ق1437
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1396 =.م2018 = .ق1439
( تاریخ انتشار )
(1)
-[13= .م19= .ق14]
( تاریخ انتشار )
(1)
-1350 = .م1971
( تاریخ انتشار )
(1)
1387 = .م2008
( تاریخ انتشار )
(1)
-1367
( تاریخ انتشار )
(1)
-1380
( تاریخ انتشار )
(1)
-1388
( تاریخ انتشار )
(1)
-1388= .ق 1430
( تاریخ انتشار )
(1)
-1393
( تاریخ انتشار )
(1)
-1399
( تاریخ انتشار )
(1)
1340 = .م1961
( تاریخ انتشار )
(1)
1342 = .م1963
( تاریخ انتشار )
(1)
1390= .ق1432
( تاریخ انتشار )
(1)
1428 ق.
( تاریخ انتشار )
(1)
[1329=.ق1369=.م1950]
( تاریخ انتشار )
(1)
[؟1326]
( تاریخ انتشار )
(1)
[13 =.ق14 ]
( تاریخ انتشار )
(1)
[13 =.ق14 ]
( تاریخ انتشار )
(1)
[1334 :صحيح] 1134 = .ق 1375
( تاریخ انتشار )
(1)
[1338 =.ق1378 =.م1959]
( تاریخ انتشار )
(1)
[1381]
( تاریخ انتشار )
(1)
1280 =.ق1319
( تاریخ انتشار )
(1)
1339
( تاریخ انتشار )
(1)
1339 - 1337 = .ق1379 - 1377
( تاریخ انتشار )
(1)
1341
( تاریخ انتشار )
(1)
1359 = .ق1400
( تاریخ انتشار )
(1)
1360
( تاریخ انتشار )
(1)
1361
( تاریخ انتشار )
(1)
1361=.ق1402
( تاریخ انتشار )
(1)
1362
( تاریخ انتشار )
(1)
1362 = .ق1403
( تاریخ انتشار )
(1)
1362 =.ق1404
( تاریخ انتشار )
(1)
1364
( تاریخ انتشار )
(1)
1370
( تاریخ انتشار )
(1)
1372
( تاریخ انتشار )
(1)
1372= .م1993
( تاریخ انتشار )
(1)
1374
( تاریخ انتشار )
(1)
1375
( تاریخ انتشار )
(1)
1375 =.ق1417
( تاریخ انتشار )
(1)
1376 = .م1997
( تاریخ انتشار )
(1)
1379
( تاریخ انتشار )
(1)
1380 = .م2001 = .ق1421
( تاریخ انتشار )
(1)
1381
( تاریخ انتشار )
(1)
1381 = .ق 1423
( تاریخ انتشار )
(1)
1383
( تاریخ انتشار )
(1)
1383 = .ق1426
( تاریخ انتشار )
(1)
1385 = .ق1427
( تاریخ انتشار )
(1)
1385 = .م2006 = .ق1427
( تاریخ انتشار )
(1)
1386 = .م2006 = .ق1427
( تاریخ انتشار )
(1)
1386 = .م2007 = .ق1428
( تاریخ انتشار )
(1)
1386 =.م2007 = .ق1428
( تاریخ انتشار )
(1)
1387 = .م2008 = .ق1429
( تاریخ انتشار )
(1)
1387-1379
( تاریخ انتشار )
(1)
1388 =.م2009 =.ق1430
( تاریخ انتشار )
(1)
1388= .م 2009
( تاریخ انتشار )
(1)
1389 = .م2010 = .ق1431
( تاریخ انتشار )
(1)
1389=.م2010=.ق1431
( تاریخ انتشار )
(1)
1390 = .م2011
( تاریخ انتشار )
(1)
1391 = .ق1434
( تاریخ انتشار )
(1)
1393 = .م2014 = .ق1435
( تاریخ انتشار )
(1)
1394
( تاریخ انتشار )
(1)
1394 = .م2015 = .ق1436
( تاریخ انتشار )
(1)
1395 = .م2016 = .ق1438
( تاریخ انتشار )
(1)
1396= .م 2017
( تاریخ انتشار )
(1)
1401
( تاریخ انتشار )
(1)
فیلترها
کل نتایج:
471 مورد
پدیدآورنده
(200)
قوشچی، علی بن محمد، 879ق-
( پدیدآورنده )
(20)
علامه حلی، حسن بن یوسف، 648- 726ق
( پدیدآورنده )
(16)
نصیرالدین طوسی، محمد بن محمد، 597 - 672ق. فصول فی علم الاصول
(1)
کلام--شیعه امامیه -- متون قدیمی تا قرن 14
(1)
خمینی، روحالله، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، 1279- 1368 ، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،--نظریه درباره عرفان-- مقاله ها و خطابه ها
(1)
علی بن ابی طالب (ع)،امام اول،23 قبل از هجرت -40ق.نهج البلاغه--مقاله ها و خطابه ها
(1)
قرآن -- متشابهات و محکمات--مقاله ها و خطابه ها
(1)
<ترجمه دقيق و بدون دخل و تصرف کتاب اول (سفر تکوين ) از کتابهاي پنجگانه تورات است اين ترجمه از اصل لاتيني آن به اشاره فاضل هندي در زمان شاه سلطان حسين صفوي انجام گرفته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۲. ص. ۲۸۹
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبائي آستان قدس>: ص.۳۱۵
(يادداشتهاي نسخه)
عنوانها و خطوط شنگرف ، صفحات مجدول به خطوط زرين ، سياه و شنگرف- لوح مزدوج شنگرف و زرين و لاجرودي (مرصع و مذهب)
(يادداشتهاي نسخه)
<ترجمه دقيق و بدون دخل و تصرف کتاب اول (سفر تکوين ) از کتابهاي پنجگانه تورات است اين ترجمه از اصل لاتيني آن به اشاره فاضل هندي در زمان شاه سلطان حسين صفوي انجام گرفته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۲. ص. ۲۸۹
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبائي آستان قدس>: ص.۳۱۵
(يادداشتهاي نسخه)
عنوانها و خطوط شنگرف ، صفحات مجدول به خطوط زرين ، سياه و شنگرف- لوح مزدوج شنگرف و زرين و لاجرودي (مرصع و مذهب)
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابي است کلامي در پنج لمعه: لمعه اولي :در اشاره به فرط ظهور نور هستي حق، لمعه ثانيه: در اثبات صفات و بيان بدون صفات کماليه عين ذات، لمعه ثالثه: در بيان احتياج به سفرا و امناي حضرت اله و اثبات نبوت جنات رسالت و ختمي پناه ، لمعه رابعه : در بيان احتياج به وجود امام براي بني نوع انسان و لمعه خامسه: در اثبات معاد>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
قطع بياض، عناوين سياه، خطوط شنگرف ، يک صفحه از اول ناقص است
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابي است کلامي در پنج لمعه: لمعه اولي :در اشاره به فرط ظهور نور هستي حق، لمعه ثانيه: در اثبات صفات و بيان بدون صفات کماليه عين ذات، لمعه ثالثه: در بيان احتياج به سفرا و امناي حضرت اله و اثبات نبوت جنات رسالت و ختمي پناه ، لمعه رابعه : در بيان احتياج به وجود امام براي بني نوع انسان و لمعه خامسه: در اثبات معاد>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
قطع بياض، عناوين سياه، خطوط شنگرف ، يک صفحه از اول ناقص است
(يادداشتهاي نسخه)
<جلال الدين دواني بر شرح تجريد قوشچي اين حاشيه ارزنده را نوشته به سلطان يعقوب بايندري آقاقوينلو يا برادر او سلطان ابوالفتح خليل بيگ ، تقديم کرده که به حاشيه قديم معروف شده سپس صدرالدين محمد دشتکي (وفات۹۰۳) حاشيه زيبايي بر آن نوشته و به سلطان ايلدرم با يزيد خان دوم(وفات۹۱۸) و مولا بن مؤيد، ارمغان داد.و در آن از دواني خرده گرفت. دواني نيز "حاشيه جديد" را در پاسخ او نوشت. بار ديگر دشتکي حاشيه دوم را تأليف کرد ودواني "حاشيهاجد" خود را در رداو نوشت. اين حاشيه ها را طبقات جلابيه و صدريه ناميده اند پس از مرگ دشتکي ، پسرش غياث الدين به ياري پدر خود برخواست مهتاب "تجريدالفواش" را در رد دواني نگاشت. >
(يادداشتهاي نسخه)
<جلال الدين دواني بر شرح تجريد قوشچي اين حاشيه ارزنده را نوشته به سلطان يعقوب بايندري آقاقوينلو يا برادر او سلطان ابوالفتح خليل بيگ ، تقديم کرده که به حاشيه قديم معروف شده سپس صدرالدين محمد دشتکي (وفات۹۰۳) حاشيه زيبايي بر آن نوشته و به سلطان ايلدرم با يزيد خان دوم(وفات۹۱۸) و مولا بن مؤيد، ارمغان داد.و در آن از دواني خرده گرفت. دواني نيز "حاشيه جديد" را در پاسخ او نوشت. بار ديگر دشتکي حاشيه دوم را تأليف کرد ودواني "حاشيهاجد" خود را در رداو نوشت. اين حاشيه ها را طبقات جلابيه و صدريه ناميده اند پس از مرگ دشتکي ، پسرش غياث الدين به ياري پدر خود برخواست مهتاب "تجريدالفواش" را در رد دواني نگاشت. >
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مختصر توضيحي است که پس از شرح عربي "مفتاح الباب الحادي العشر" خود نگاشته و بنابر قول ذريعه در لشکرگاه سلطان در مراغه به سال۹۵۷ پايان يافته است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۳. ص.۱۲۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۳. ص.۳۶۵
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۱۴۴۸ (برگ ۱- ۳۵)
(يادداشتهاي نسخه)
خطوط سياه- عنوانه با خط نسخ است. <واقف:سيد عليرضا تقوي.>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مختصر توضيحي است که پس از شرح عربي "مفتاح الباب الحادي العشر" خود نگاشته و بنابر قول ذريعه در لشکرگاه سلطان در مراغه به سال۹۵۷ پايان يافته است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۳. ص.۱۲۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۳. ص.۳۶۵
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۱۴۴۸ (برگ ۱- ۳۵)
(يادداشتهاي نسخه)
خطوط سياه- عنوانه با خط نسخ است. <واقف:سيد عليرضا تقوي.>
(يادداشتهاي نسخه)
<باب هفتم در مسائل معاد از کتاب "معارج الفهم" علامه حلي مي باشد.علامه حلي ، اول کتاب "نظم البراهين في اصول الدين" را درهفت باب(۱-النظر، ۲-الحدوث، ۳-الصانع، ۴-العدل، ۵-النبوه، ۶-الامامه، ۷-المعاد) تأليف کرد و سپس همانطور که در مقدمه "معارج" تصريح کرده که فهم آن کتاب مشکل بود لذا مشکلات و اسرار آن را در اين کتاب شرزح داده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<باب هفتم در مسائل معاد از کتاب "معارج الفهم" علامه حلي مي باشد.علامه حلي ، اول کتاب "نظم البراهين في اصول الدين" را درهفت باب(۱-النظر، ۲-الحدوث، ۳-الصانع، ۴-العدل، ۵-النبوه، ۶-الامامه، ۷-المعاد) تأليف کرد و سپس همانطور که در مقدمه "معارج" تصريح کرده که فهم آن کتاب مشکل بود لذا مشکلات و اسرار آن را در اين کتاب شرزح داده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<مولف که از مشايخ فرقه شيخيه است در اين کتاب به پاسخ رديه ملاحسين علي تويسرکاني پرداخته است و از نسبتهايي که مردم به او مي داده اند تبري جسته است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<فهرست کتب احسائي و مشايخ شيخيه>: ج.۲. ص.۱۸۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مولف که از مشايخ فرقه شيخيه است در اين کتاب به پاسخ رديه ملاحسين علي تويسرکاني پرداخته است و از نسبتهايي که مردم به او مي داده اند تبري جسته است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<فهرست کتب احسائي و مشايخ شيخيه>: ج.۲. ص.۱۸۷
(يادداشتهاي نسخه)
<يکي از کتابهايي کلامي است که قسمتي از فصل اول تا فصل هشتم را به شرح ذيل دارد: ۱-.... ۲-فصل الثاني في ان وجود لايزيد عليه، فصل الثالث في توحيده ، فصل الرابع في ان واجب الوجود"تقبل القسمه الي الاجزاء ، الفصل الخامس في ان صفاته غير ذاته، الفصل السادس في علمه، الفصل السابع في قدرته، الفصل الثامن في ارادته.">
(يادداشتهاي نسخه)
<يکي از کتابهايي کلامي است که قسمتي از فصل اول تا فصل هشتم را به شرح ذيل دارد: ۱-.... ۲-فصل الثاني في ان وجود لايزيد عليه، فصل الثالث في توحيده ، فصل الرابع في ان واجب الوجود"تقبل القسمه الي الاجزاء ، الفصل الخامس في ان صفاته غير ذاته، الفصل السادس في علمه، الفصل السابع في قدرته، الفصل الثامن في ارادته.">
(يادداشتهاي نسخه)