نصیرالدین طوسی، محمد بن محمد، 597 - 672ق. فصول فی علم الاصول
(1)
کلام--شیعه امامیه -- متون قدیمی تا قرن 14
(1)
خمینی، روحالله، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، 1279- 1368 ، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،--نظریه درباره عرفان-- مقاله ها و خطابه ها
(1)
علی بن ابی طالب (ع)،امام اول،23 قبل از هجرت -40ق.نهج البلاغه--مقاله ها و خطابه ها
(1)
قرآن -- متشابهات و محکمات--مقاله ها و خطابه ها
(1)
معجزه (اسلام)--مقاله ها و خطابه ها
(1)
عقل گرایی (اسلام)
(1)
محل نشر
(35)
قم
(75)
تهران
(40)
بیروت
(10)
[قم]
(7)
[تهران]
(7)
اصفهان
(5)
قاهره
(3)
مشهد
(3)
[قاهره]
(3)
بغداد
(2)
طهران
(2)
[بی جا]
(2)
دارالسلطنه اصفهان
(2)
الجزایر
(1)
نیویورک
(1)
دارالخلافه طهران
(1)
اردبیل
(1)
تبریز
(1)
قزوین
(1)
گیلان
(1)
مصر
(1)
لندن
(1)
نجف اشرف
(1)
تهران؛ قم
(1)
[بیروت]
(1)
[کربلا]
(1)
دمشق؛ بیروت
(1)
مشهد رضوی
(1)
طرق مشهد
(1)
مدرسه شهیدیه ماردین
(1)
کربلای معلی
(1)
در بلده مبارکه کلکنده (کلکته)
(1)
مشهد مقدس مدرسه میرزا جعفر
(1)
در بلده قاسان
(1)
مشهد غروی(نجف اشرف)
(1)
نوع محتوا
(3)
نسخه خطی اسلامی-ایرانی
(317)
کتاب
(145)
پایاننامه / رساله
(9)
محل نگهداری
(12)
مخزن
(436)
سالن خواهران
(19)
سالن محققین
(18)
سالن عمومی
(12)
کتابخانه مدرسه آیت الله بروجردی (نجف)
(11)
کتابخانه دانشگاه ادیان
(5)
کتابخانه مدرسه فیضیه
(4)
مخزن 2
(3)
کتابخانه شخصی آیت الله بروجردی (ره)
(3)
مدرسه محمدابراهيم خوانساري (اراک)
(3)
مدرسه اميرالمومنين شهرستان آران و بيدگل
(2)
کتابخانه مدرسه آیت الله بروجردی (کرمانشاه)
(1)
زبان اثر
(4)
عربی
(262)
فارسی
(212)
انگلیسی
(6)
نسخ
(1)
تاریخ انتشار
(103)
1386
( تاریخ انتشار )
(8)
1390
( تاریخ انتشار )
(8)
1391
( تاریخ انتشار )
(5)
1395
( تاریخ انتشار )
(5)
1389
( تاریخ انتشار )
(4)
1378
( تاریخ انتشار )
(4)
1387
( تاریخ انتشار )
(4)
1388
( تاریخ انتشار )
(4)
1393
( تاریخ انتشار )
(4)
1392
( تاریخ انتشار )
(3)
1380
( تاریخ انتشار )
(3)
1384
( تاریخ انتشار )
(3)
1396
( تاریخ انتشار )
(3)
1400
( تاریخ انتشار )
(3)
-[13]
( تاریخ انتشار )
(2)
-1371
( تاریخ انتشار )
(2)
[1358]
( تاریخ انتشار )
(2)
1343 = .م1964
( تاریخ انتشار )
(2)
1376
( تاریخ انتشار )
(2)
1382
( تاریخ انتشار )
(2)
1385
( تاریخ انتشار )
(2)
1397
( تاریخ انتشار )
(2)
1399
( تاریخ انتشار )
(2)
-1383
( تاریخ انتشار )
(1)
-1381=.ق1423
( تاریخ انتشار )
(1)
-[13--]
( تاریخ انتشار )
(1)
1361 - [1358]
( تاریخ انتشار )
(1)
1377
( تاریخ انتشار )
(1)
(تهران :چاپ رنگين )1328
( تاریخ انتشار )
(1)
(تهران:چاپ سينا)1329
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1397
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1386
( تاریخ انتشار )
(1)
- [13]
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1377 = .م1998
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1387
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1390
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1391
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1395 = .م2016 = .ق1437
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1396 =.م2018 = .ق1439
( تاریخ انتشار )
(1)
-[13= .م19= .ق14]
( تاریخ انتشار )
(1)
-1350 = .م1971
( تاریخ انتشار )
(1)
1387 = .م2008
( تاریخ انتشار )
(1)
-1367
( تاریخ انتشار )
(1)
-1380
( تاریخ انتشار )
(1)
-1388
( تاریخ انتشار )
(1)
-1388= .ق 1430
( تاریخ انتشار )
(1)
-1393
( تاریخ انتشار )
(1)
-1399
( تاریخ انتشار )
(1)
1340 = .م1961
( تاریخ انتشار )
(1)
1342 = .م1963
( تاریخ انتشار )
(1)
1390= .ق1432
( تاریخ انتشار )
(1)
1428 ق.
( تاریخ انتشار )
(1)
[1329=.ق1369=.م1950]
( تاریخ انتشار )
(1)
[؟1326]
( تاریخ انتشار )
(1)
[13 =.ق14 ]
( تاریخ انتشار )
(1)
[13 =.ق14 ]
( تاریخ انتشار )
(1)
[1334 :صحيح] 1134 = .ق 1375
( تاریخ انتشار )
(1)
[1338 =.ق1378 =.م1959]
( تاریخ انتشار )
(1)
[1381]
( تاریخ انتشار )
(1)
1280 =.ق1319
( تاریخ انتشار )
(1)
1339
( تاریخ انتشار )
(1)
1339 - 1337 = .ق1379 - 1377
( تاریخ انتشار )
(1)
1341
( تاریخ انتشار )
(1)
1359 = .ق1400
( تاریخ انتشار )
(1)
1360
( تاریخ انتشار )
(1)
1361
( تاریخ انتشار )
(1)
1361=.ق1402
( تاریخ انتشار )
(1)
1362
( تاریخ انتشار )
(1)
1362 = .ق1403
( تاریخ انتشار )
(1)
1362 =.ق1404
( تاریخ انتشار )
(1)
1364
( تاریخ انتشار )
(1)
1370
( تاریخ انتشار )
(1)
1372
( تاریخ انتشار )
(1)
1372= .م1993
( تاریخ انتشار )
(1)
1374
( تاریخ انتشار )
(1)
1375
( تاریخ انتشار )
(1)
1375 =.ق1417
( تاریخ انتشار )
(1)
1376 = .م1997
( تاریخ انتشار )
(1)
1379
( تاریخ انتشار )
(1)
1380 = .م2001 = .ق1421
( تاریخ انتشار )
(1)
1381
( تاریخ انتشار )
(1)
1381 = .ق 1423
( تاریخ انتشار )
(1)
1383
( تاریخ انتشار )
(1)
1383 = .ق1426
( تاریخ انتشار )
(1)
1385 = .ق1427
( تاریخ انتشار )
(1)
1385 = .م2006 = .ق1427
( تاریخ انتشار )
(1)
1386 = .م2006 = .ق1427
( تاریخ انتشار )
(1)
1386 = .م2007 = .ق1428
( تاریخ انتشار )
(1)
1386 =.م2007 = .ق1428
( تاریخ انتشار )
(1)
1387 = .م2008 = .ق1429
( تاریخ انتشار )
(1)
1387-1379
( تاریخ انتشار )
(1)
1388 =.م2009 =.ق1430
( تاریخ انتشار )
(1)
1388= .م 2009
( تاریخ انتشار )
(1)
1389 = .م2010 = .ق1431
( تاریخ انتشار )
(1)
1389=.م2010=.ق1431
( تاریخ انتشار )
(1)
1390 = .م2011
( تاریخ انتشار )
(1)
1391 = .ق1434
( تاریخ انتشار )
(1)
1393 = .م2014 = .ق1435
( تاریخ انتشار )
(1)
1394
( تاریخ انتشار )
(1)
1394 = .م2015 = .ق1436
( تاریخ انتشار )
(1)
1395 = .م2016 = .ق1438
( تاریخ انتشار )
(1)
1396= .م 2017
( تاریخ انتشار )
(1)
1401
( تاریخ انتشار )
(1)
فیلترها
کل نتایج:
471 مورد
پدیدآورنده
(200)
قوشچی، علی بن محمد، 879ق-
( پدیدآورنده )
(20)
علامه حلی، حسن بن یوسف، 648- 726ق
( پدیدآورنده )
(16)
نصیرالدین طوسی، محمد بن محمد، 597 - 672ق. فصول فی علم الاصول
(1)
کلام--شیعه امامیه -- متون قدیمی تا قرن 14
(1)
خمینی، روحالله، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، 1279- 1368 ، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،--نظریه درباره عرفان-- مقاله ها و خطابه ها
(1)
علی بن ابی طالب (ع)،امام اول،23 قبل از هجرت -40ق.نهج البلاغه--مقاله ها و خطابه ها
(1)
قرآن -- متشابهات و محکمات--مقاله ها و خطابه ها
(1)
منظومه اي مفصل در اثبات ولايت و حقانيت امير المومنين(ع) که در سه مقصد تنظيم شده است، در ادامه با توجه به خطبه امير المومنين"الحمدلله الذي لايبلغ مدحته القائلون" و حديث عمران صابي به اثبات توحيد در چند اشراق پرداخته است: المقصد الاعلي؛ في مناقبه (۱۲منقبت). المقصد الاوفي؛ مناقبه في امامته (۱۲ برهان). المقصد الاقصي؛ مناقبه في ولده
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۲۲۶۴ (برگ۱-۱۰۱)
(يادداشتهاي نسخه)
برخي عناوين شنگرف، برخي ابيات در هامش توسط پسر ناظم <ميرسيد علي>تصحيح شده است
(يادداشتهاي نسخه)
منظومه اي مفصل در اثبات ولايت و حقانيت امير المومنين(ع) که در سه مقصد تنظيم شده است، در ادامه با توجه به خطبه امير المومنين"الحمدلله الذي لايبلغ مدحته القائلون" و حديث عمران صابي به اثبات توحيد در چند اشراق پرداخته است: المقصد الاعلي؛ في مناقبه (۱۲منقبت). المقصد الاوفي؛ مناقبه في امامته (۱۲ برهان). المقصد الاقصي؛ مناقبه في ولده
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۲۲۶۴ (برگ۱-۱۰۱)
(يادداشتهاي نسخه)
برخي عناوين شنگرف، برخي ابيات در هامش توسط پسر ناظم <ميرسيد علي>تصحيح شده است
(يادداشتهاي نسخه)
مولف چون ديده بود برخي فضلا در شرح کلمات احسايي در زمينه معاد و عود ارواح به اجساد خلاف نظر وي را اراده کرده اند و معاني اصطلاحات خاص او را درنيافته اند در صدد برآمد برکلمات و اصطلاحات احسايي شرح و گزارش بنگارد ونظر او را در زمينه معاد جسماني و عقايد شيخيه تشريح نمايد، اين رساله که بصورت قال سلمه الله - اقول در شرح عقايد احسايي تنظيم شده در سلخ رمضان۱۲۴۰ق پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
مولف چون ديده بود برخي فضلا در شرح کلمات احسايي در زمينه معاد و عود ارواح به اجساد خلاف نظر وي را اراده کرده اند و معاني اصطلاحات خاص او را درنيافته اند در صدد برآمد برکلمات و اصطلاحات احسايي شرح و گزارش بنگارد ونظر او را در زمينه معاد جسماني و عقايد شيخيه تشريح نمايد، اين رساله که بصورت قال سلمه الله - اقول در شرح عقايد احسايي تنظيم شده در سلخ رمضان۱۲۴۰ق پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
شرح متوسط بر <الفوائد الحکميه>نگاشته خود احسايي است که باعناوين"قلت - اقول"تنظيم و به درخواست ملامشهد بن ملاحسين علي شبستري در نهم شوال۱۲۳۳ق پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۱۳.ص.۳۸۶
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۶.ص.۱۶۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>:ج.۳۷.ص.۲۴۳
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>:ص.۳۵۰
(يادداشتهاي نسخه)
جاي عناوين سفيد مانده است، در هامش صفحات تصحيح شده است
(يادداشتهاي نسخه)
شرح متوسط بر <الفوائد الحکميه>نگاشته خود احسايي است که باعناوين"قلت - اقول"تنظيم و به درخواست ملامشهد بن ملاحسين علي شبستري در نهم شوال۱۲۳۳ق پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۱۳.ص.۳۸۶
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۶.ص.۱۶۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>:ج.۳۷.ص.۲۴۳
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>:ص.۳۵۰
(يادداشتهاي نسخه)
جاي عناوين سفيد مانده است، در هامش صفحات تصحيح شده است
(يادداشتهاي نسخه)
فائده اي کوتاه در مبحث جبر و اختيار در اعمال انسان که غير از رساله معروف <جبر و اختيار> وي است که بفارسي و در ده فصل نگاشته شده و در <کلمات المحققين> به چاپ رسيده است
(يادداشتهاي نسخه)
فائده اي کوتاه در مبحث جبر و اختيار در اعمال انسان که غير از رساله معروف <جبر و اختيار> وي است که بفارسي و در ده فصل نگاشته شده و در <کلمات المحققين> به چاپ رسيده است
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه در اثبات واجب تعالي که مطابق مذاق و مشرب اماميه نگاشته شده است و در آن بدون اينکه بداند دور و تسلسل استناد شود به اثبات حق تعالي پرداخته شده است. مولف که از اين تاليفش اثري در جايي ديده نشد احتمالا هما <قوام الدين حمزه بن تقي الدين محمد شيرازي> است در قرن يازدهم مي زيسته و نامش در طبقات اعلام الشيعه به اختصار آمده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<طبقات اعلام الشيعه>:ج.۵.ص.۱۹۰-۱۹۱
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه در اثبات واجب تعالي که مطابق مذاق و مشرب اماميه نگاشته شده است و در آن بدون اينکه بداند دور و تسلسل استناد شود به اثبات حق تعالي پرداخته شده است. مولف که از اين تاليفش اثري در جايي ديده نشد احتمالا هما <قوام الدين حمزه بن تقي الدين محمد شيرازي> است در قرن يازدهم مي زيسته و نامش در طبقات اعلام الشيعه به اختصار آمده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<طبقات اعلام الشيعه>:ج.۵.ص.۱۹۰-۱۹۱
(يادداشتهاي نسخه)
رساله اي مختصر در پاسخ به سوالات کلامي که عباس ميرزا وليعهد فتحعلي شاه به مولف فرستاده و خواهان پاسخ مجمل و کوتاه شده است، مولف سوالات را ترجمه و بمنزله متن و جوابهاي خود را بمنزله شرح آنها قرار داده است، اين رساله در هشتم ذيقعده ۱۲۷۷ق پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه۲۲۰۴ (برگ۱۳۳-۱۶۵)
(يادداشتهاي نسخه)
جاي عناوين سفيد مانده است
(يادداشتهاي نسخه)
اثر حاضر همراه پنج ضميمه به شرح ذيل مي باشد:
(يادداشتهاي نسخه)
آغاز: و مما کتب مولانا و سيدنا و ملاذنا و حجه الله علينا ... انه قال عود نفسک ان تصحيح ما رويت...
(متن یادداشت)
<۲.فايده في عالم الذر> (برگ ۲۳-۲۵)
(يادداشتهاي نسخه)
آغاز: فائده ان عالم الذر ليس بعالم مقدم علي هذا العالم زمانا بل هو مقدم رتبه و درجه بالنسبه الي هذا العالم... .
(متن یادداشت)
<۳. خطبه> (برگ ۲۵-۲۹)
(يادداشتهاي نسخه)
آغاز: الحمدلله الذي لا من شي کان و لا من شي کون ما قد کان اعجز الاوهام ان تنال ال وجوده و ...
(متن یادداشت)
<۴. فائده، محمدکريم بن ابراهيم قاجاري کرماني> (برگ۳۲-۳۵)
(يادداشتهاي نسخه)
آغاز: اعلم ان الله سبحانه يقول قل اي شي اکبر شهاده قل الله شهيد بيني و بينکم ... فانت اذا انظرت الي هذه الاجسام المشهوره من السموات و الارض و ما بينهما تري کل شي منها مرکبا...
(متن یادداشت)
بیشتر
<۵.فائده جليله، محمدکريم بن ابراهيم قاجاري کرماني> (۳۵-۳۹)
(يادداشتهاي نسخه)
آغاز: اعلم ان ما من العالي ابدا متوحد متفرد بالنسبه الي من الداني و ما من الداني متکثر بالنسبه اليه فاذا اشرق ما من العالي متوحدا علي الداني...
(متن یادداشت)
رساله اي مختصر در پاسخ به سوالات کلامي که عباس ميرزا وليعهد فتحعلي شاه به مولف فرستاده و خواهان پاسخ مجمل و کوتاه شده است، مولف سوالات را ترجمه و بمنزله متن و جوابهاي خود را بمنزله شرح آنها قرار داده است، اين رساله در هشتم ذيقعده ۱۲۷۷ق پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه۲۲۰۴ (برگ۱۳۳-۱۶۵)
(يادداشتهاي نسخه)
جاي عناوين سفيد مانده است
(يادداشتهاي نسخه)
اثر حاضر همراه پنج ضميمه به شرح ذيل مي باشد:
(يادداشتهاي نسخه)
آغاز: و مما کتب مولانا و سيدنا و ملاذنا و حجه الله علينا ... انه قال عود نفسک ان تصحيح ما رويت...
(متن یادداشت)
<۲.فايده في عالم الذر> (برگ ۲۳-۲۵)
(يادداشتهاي نسخه)
آغاز: فائده ان عالم الذر ليس بعالم مقدم علي هذا العالم زمانا بل هو مقدم رتبه و درجه بالنسبه الي هذا العالم... .
(متن یادداشت)
<۳. خطبه> (برگ ۲۵-۲۹)
(يادداشتهاي نسخه)
آغاز: الحمدلله الذي لا من شي کان و لا من شي کون ما قد کان اعجز الاوهام ان تنال ال وجوده و ...
(متن یادداشت)
<۴. فائده، محمدکريم بن ابراهيم قاجاري کرماني> (برگ۳۲-۳۵)
(يادداشتهاي نسخه)
آغاز: اعلم ان الله سبحانه يقول قل اي شي اکبر شهاده قل الله شهيد بيني و بينکم ... فانت اذا انظرت الي هذه الاجسام المشهوره من السموات و الارض و ما بينهما تري کل شي منها مرکبا...
(متن یادداشت)
بیشتر
<۵.فائده جليله، محمدکريم بن ابراهيم قاجاري کرماني> (۳۵-۳۹)
(يادداشتهاي نسخه)
آغاز: اعلم ان ما من العالي ابدا متوحد متفرد بالنسبه الي من الداني و ما من الداني متکثر بالنسبه اليه فاذا اشرق ما من العالي متوحدا علي الداني...
(متن یادداشت)