نصیرالدین طوسی، محمد بن محمد، 597 - 672ق. فصول فی علم الاصول
(1)
کلام--شیعه امامیه -- متون قدیمی تا قرن 14
(1)
خمینی، روحالله، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، 1279- 1368 ، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،--نظریه درباره عرفان-- مقاله ها و خطابه ها
(1)
علی بن ابی طالب (ع)،امام اول،23 قبل از هجرت -40ق.نهج البلاغه--مقاله ها و خطابه ها
(1)
قرآن -- متشابهات و محکمات--مقاله ها و خطابه ها
(1)
معجزه (اسلام)--مقاله ها و خطابه ها
(1)
عقل گرایی (اسلام)
(1)
محل نشر
(35)
قم
(75)
تهران
(40)
بیروت
(10)
[قم]
(7)
[تهران]
(7)
اصفهان
(5)
قاهره
(3)
مشهد
(3)
[قاهره]
(3)
بغداد
(2)
طهران
(2)
[بی جا]
(2)
دارالسلطنه اصفهان
(2)
الجزایر
(1)
نیویورک
(1)
دارالخلافه طهران
(1)
اردبیل
(1)
تبریز
(1)
قزوین
(1)
گیلان
(1)
مصر
(1)
لندن
(1)
نجف اشرف
(1)
تهران؛ قم
(1)
[بیروت]
(1)
[کربلا]
(1)
دمشق؛ بیروت
(1)
مشهد رضوی
(1)
طرق مشهد
(1)
مدرسه شهیدیه ماردین
(1)
کربلای معلی
(1)
در بلده مبارکه کلکنده (کلکته)
(1)
مشهد مقدس مدرسه میرزا جعفر
(1)
در بلده قاسان
(1)
مشهد غروی(نجف اشرف)
(1)
نوع محتوا
(3)
نسخه خطی اسلامی-ایرانی
(317)
کتاب
(145)
پایاننامه / رساله
(9)
محل نگهداری
(12)
مخزن
(436)
سالن خواهران
(19)
سالن محققین
(18)
سالن عمومی
(12)
کتابخانه مدرسه آیت الله بروجردی (نجف)
(11)
کتابخانه دانشگاه ادیان
(5)
کتابخانه مدرسه فیضیه
(4)
مخزن 2
(3)
کتابخانه شخصی آیت الله بروجردی (ره)
(3)
مدرسه محمدابراهيم خوانساري (اراک)
(3)
مدرسه اميرالمومنين شهرستان آران و بيدگل
(2)
کتابخانه مدرسه آیت الله بروجردی (کرمانشاه)
(1)
زبان اثر
(4)
عربی
(262)
فارسی
(212)
انگلیسی
(6)
نسخ
(1)
تاریخ انتشار
(103)
1386
( تاریخ انتشار )
(8)
1390
( تاریخ انتشار )
(8)
1391
( تاریخ انتشار )
(5)
1395
( تاریخ انتشار )
(5)
1389
( تاریخ انتشار )
(4)
1378
( تاریخ انتشار )
(4)
1387
( تاریخ انتشار )
(4)
1388
( تاریخ انتشار )
(4)
1393
( تاریخ انتشار )
(4)
1392
( تاریخ انتشار )
(3)
1380
( تاریخ انتشار )
(3)
1384
( تاریخ انتشار )
(3)
1396
( تاریخ انتشار )
(3)
1400
( تاریخ انتشار )
(3)
-[13]
( تاریخ انتشار )
(2)
-1371
( تاریخ انتشار )
(2)
[1358]
( تاریخ انتشار )
(2)
1343 = .م1964
( تاریخ انتشار )
(2)
1376
( تاریخ انتشار )
(2)
1382
( تاریخ انتشار )
(2)
1385
( تاریخ انتشار )
(2)
1397
( تاریخ انتشار )
(2)
1399
( تاریخ انتشار )
(2)
-1383
( تاریخ انتشار )
(1)
-1381=.ق1423
( تاریخ انتشار )
(1)
-[13--]
( تاریخ انتشار )
(1)
1361 - [1358]
( تاریخ انتشار )
(1)
1377
( تاریخ انتشار )
(1)
(تهران :چاپ رنگين )1328
( تاریخ انتشار )
(1)
(تهران:چاپ سينا)1329
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1397
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1386
( تاریخ انتشار )
(1)
- [13]
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1377 = .م1998
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1387
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1390
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1391
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1395 = .م2016 = .ق1437
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1396 =.م2018 = .ق1439
( تاریخ انتشار )
(1)
-[13= .م19= .ق14]
( تاریخ انتشار )
(1)
-1350 = .م1971
( تاریخ انتشار )
(1)
1387 = .م2008
( تاریخ انتشار )
(1)
-1367
( تاریخ انتشار )
(1)
-1380
( تاریخ انتشار )
(1)
-1388
( تاریخ انتشار )
(1)
-1388= .ق 1430
( تاریخ انتشار )
(1)
-1393
( تاریخ انتشار )
(1)
-1399
( تاریخ انتشار )
(1)
1340 = .م1961
( تاریخ انتشار )
(1)
1342 = .م1963
( تاریخ انتشار )
(1)
1390= .ق1432
( تاریخ انتشار )
(1)
1428 ق.
( تاریخ انتشار )
(1)
[1329=.ق1369=.م1950]
( تاریخ انتشار )
(1)
[؟1326]
( تاریخ انتشار )
(1)
[13 =.ق14 ]
( تاریخ انتشار )
(1)
[13 =.ق14 ]
( تاریخ انتشار )
(1)
[1334 :صحيح] 1134 = .ق 1375
( تاریخ انتشار )
(1)
[1338 =.ق1378 =.م1959]
( تاریخ انتشار )
(1)
[1381]
( تاریخ انتشار )
(1)
1280 =.ق1319
( تاریخ انتشار )
(1)
1339
( تاریخ انتشار )
(1)
1339 - 1337 = .ق1379 - 1377
( تاریخ انتشار )
(1)
1341
( تاریخ انتشار )
(1)
1359 = .ق1400
( تاریخ انتشار )
(1)
1360
( تاریخ انتشار )
(1)
1361
( تاریخ انتشار )
(1)
1361=.ق1402
( تاریخ انتشار )
(1)
1362
( تاریخ انتشار )
(1)
1362 = .ق1403
( تاریخ انتشار )
(1)
1362 =.ق1404
( تاریخ انتشار )
(1)
1364
( تاریخ انتشار )
(1)
1370
( تاریخ انتشار )
(1)
1372
( تاریخ انتشار )
(1)
1372= .م1993
( تاریخ انتشار )
(1)
1374
( تاریخ انتشار )
(1)
1375
( تاریخ انتشار )
(1)
1375 =.ق1417
( تاریخ انتشار )
(1)
1376 = .م1997
( تاریخ انتشار )
(1)
1379
( تاریخ انتشار )
(1)
1380 = .م2001 = .ق1421
( تاریخ انتشار )
(1)
1381
( تاریخ انتشار )
(1)
1381 = .ق 1423
( تاریخ انتشار )
(1)
1383
( تاریخ انتشار )
(1)
1383 = .ق1426
( تاریخ انتشار )
(1)
1385 = .ق1427
( تاریخ انتشار )
(1)
1385 = .م2006 = .ق1427
( تاریخ انتشار )
(1)
1386 = .م2006 = .ق1427
( تاریخ انتشار )
(1)
1386 = .م2007 = .ق1428
( تاریخ انتشار )
(1)
1386 =.م2007 = .ق1428
( تاریخ انتشار )
(1)
1387 = .م2008 = .ق1429
( تاریخ انتشار )
(1)
1387-1379
( تاریخ انتشار )
(1)
1388 =.م2009 =.ق1430
( تاریخ انتشار )
(1)
1388= .م 2009
( تاریخ انتشار )
(1)
1389 = .م2010 = .ق1431
( تاریخ انتشار )
(1)
1389=.م2010=.ق1431
( تاریخ انتشار )
(1)
1390 = .م2011
( تاریخ انتشار )
(1)
1391 = .ق1434
( تاریخ انتشار )
(1)
1393 = .م2014 = .ق1435
( تاریخ انتشار )
(1)
1394
( تاریخ انتشار )
(1)
1394 = .م2015 = .ق1436
( تاریخ انتشار )
(1)
1395 = .م2016 = .ق1438
( تاریخ انتشار )
(1)
1396= .م 2017
( تاریخ انتشار )
(1)
1401
( تاریخ انتشار )
(1)
فیلترها
کل نتایج:
471 مورد
پدیدآورنده
(200)
قوشچی، علی بن محمد، 879ق-
( پدیدآورنده )
(20)
علامه حلی، حسن بن یوسف، 648- 726ق
( پدیدآورنده )
(16)
نصیرالدین طوسی، محمد بن محمد، 597 - 672ق. فصول فی علم الاصول
(1)
کلام--شیعه امامیه -- متون قدیمی تا قرن 14
(1)
خمینی، روحالله، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، 1279- 1368 ، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،--نظریه درباره عرفان-- مقاله ها و خطابه ها
(1)
علی بن ابی طالب (ع)،امام اول،23 قبل از هجرت -40ق.نهج البلاغه--مقاله ها و خطابه ها
(1)
قرآن -- متشابهات و محکمات--مقاله ها و خطابه ها
(1)
رساله اي متوسط در اصول و معارف ديني که بر مشرب شيعه اماميه نگاشته و در يک مقدمه و شش باب و يک خاتمه تنظيم شده است: مقدمه؛ در بيان معني <تولا و تبرا>باب اول؛ در بيان تحقيق مساله وجود و مراتب آن. باب دويم؛ در بيان توحيد و دفع شبهه وارده برآن. باب سيم؛ در وجوب ارسال رسل و تنزيل کتب بر خداوند و معني ختم نبوت و ولايت. باب چهارم؛ در بيان معني عصمت و وجوب ان در داب انبياء علت ايجاد لوح و قلم. باب پنجم؛ در بيان جبرو اختيار و ابطال اول و اثبات ثاني.باب ششم؛ در تحقيق معاد و اثبات معاد جسماني. خاتمه؛ در بيان معني اظهار ذنوب و استغفار پيامبر (ص) و ائمه طاهرين(ع)
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الفبايي آستان قدس>ص.۱۱۳
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>:ج.۱۱.ص.۳۴۵
(يادداشتهاي نسخه)
مباحث نسخه حاضر تا اواخر باب چهارم ادامه يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
در بالاي برگ اول لوح مزوج زر و ارغواني و شنگرف بسيار زيبا با صفحات مجدول شنگرف و زر و سبز و سياه مزين به گل و بوته زر و ميان سطور دندان موشي، ديگر صفحات مجدول شنگرف و سبز و آبي. جاي عناوين سفيد مانده است
(يادداشتهاي نسخه)
رساله اي متوسط در اصول و معارف ديني که بر مشرب شيعه اماميه نگاشته و در يک مقدمه و شش باب و يک خاتمه تنظيم شده است: مقدمه؛ در بيان معني <تولا و تبرا>باب اول؛ در بيان تحقيق مساله وجود و مراتب آن. باب دويم؛ در بيان توحيد و دفع شبهه وارده برآن. باب سيم؛ در وجوب ارسال رسل و تنزيل کتب بر خداوند و معني ختم نبوت و ولايت. باب چهارم؛ در بيان معني عصمت و وجوب ان در داب انبياء علت ايجاد لوح و قلم. باب پنجم؛ در بيان جبرو اختيار و ابطال اول و اثبات ثاني.باب ششم؛ در تحقيق معاد و اثبات معاد جسماني. خاتمه؛ در بيان معني اظهار ذنوب و استغفار پيامبر (ص) و ائمه طاهرين(ع)
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الفبايي آستان قدس>ص.۱۱۳
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>:ج.۱۱.ص.۳۴۵
(يادداشتهاي نسخه)
مباحث نسخه حاضر تا اواخر باب چهارم ادامه يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
در بالاي برگ اول لوح مزوج زر و ارغواني و شنگرف بسيار زيبا با صفحات مجدول شنگرف و زر و سبز و سياه مزين به گل و بوته زر و ميان سطور دندان موشي، ديگر صفحات مجدول شنگرف و سبز و آبي. جاي عناوين سفيد مانده است
(يادداشتهاي نسخه)
رساله اي مفصل در بيان عقايد و معتقدات اماميه که بدرخواست عده اي از مومنين صورت گرفته و در هشت باب تنظيم و در دوم صفر۱۲۲۷ق در شهر مراقه بپايان رسيده است:باب اول؛ در بيان <توحيد>باب دوم؛ در بيان <صفات ثبوتيه و سلبيه>باب سيم؛ در بيان <نبوت>باب چهارم؛ در بيان<معاد>و توابع آن. باب ششم؛ در بيان<امامت>باب هفتم؛ در بيان <کفر و اسلام و ايمان>باب هشتم؛ در بيان<گناه و توبه>خاتمه؛ در بيان <مذاهب متبدعه>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کاتب مولف است>
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، در هامش برخي صفحات تحشيه و تصحيح شده است
(يادداشتهاي نسخه)
رساله اي مفصل در بيان عقايد و معتقدات اماميه که بدرخواست عده اي از مومنين صورت گرفته و در هشت باب تنظيم و در دوم صفر۱۲۲۷ق در شهر مراقه بپايان رسيده است:باب اول؛ در بيان <توحيد>باب دوم؛ در بيان <صفات ثبوتيه و سلبيه>باب سيم؛ در بيان <نبوت>باب چهارم؛ در بيان<معاد>و توابع آن. باب ششم؛ در بيان<امامت>باب هفتم؛ در بيان <کفر و اسلام و ايمان>باب هشتم؛ در بيان<گناه و توبه>خاتمه؛ در بيان <مذاهب متبدعه>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کاتب مولف است>
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، در هامش برخي صفحات تحشيه و تصحيح شده است
(يادداشتهاي نسخه)
گفتگويي است در امامت که گويا بروزگار هارون الرشيد ميان يکي از دفتران شيعه بنام <حسينه>و دانشمندي سني مذهب بنام <ابراهيم سيار> معروف به نظام رخ داده است، نويسنده متن اصلي کتاب ناشناخته مانده هرچند که به ابوالفتوح رازي نيز نسبت داده شده است، مترجم در جريان سفرحج در سال۹۵۸ق در شهر دمشق نسخه عربي را يافته و بنام شاه طهماسب به فارسي ترجمه نموده است
(يادداشتهاي نسخه)
گفتگويي است در امامت که گويا بروزگار هارون الرشيد ميان يکي از دفتران شيعه بنام <حسينه>و دانشمندي سني مذهب بنام <ابراهيم سيار> معروف به نظام رخ داده است، نويسنده متن اصلي کتاب ناشناخته مانده هرچند که به ابوالفتوح رازي نيز نسبت داده شده است، مترجم در جريان سفرحج در سال۹۵۸ق در شهر دمشق نسخه عربي را يافته و بنام شاه طهماسب به فارسي ترجمه نموده است
(يادداشتهاي نسخه)
رساله اي مختصر در پاسخ مسائلي که از وي درباره کيفيت اجساد پيامبران و پوسيدن و يا نپوسيدن آنها پرسيده و طريق جمع برخي احاديث که معاني متنافي با هم دارند و در اين باره صادر شده اند را سوال نموده است
(يادداشتهاي نسخه)
رساله اي مختصر در پاسخ مسائلي که از وي درباره کيفيت اجساد پيامبران و پوسيدن و يا نپوسيدن آنها پرسيده و طريق جمع برخي احاديث که معاني متنافي با هم دارند و در اين باره صادر شده اند را سوال نموده است
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي است مختصر در شرح احاديثي که به قيام و خصوصيات و نحوه زندگي و طول عمر و معجزات حضرت ولي عصر پرداخته اند که از جمله آنها حديث مفضل بن عمر از امام صادق(ع) درباره امام عصر(عج) مي باشد، اين رساله در ۲۱ربيع الاول ۱۲۳۱ق نگاشته شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي است مختصر در شرح احاديثي که به قيام و خصوصيات و نحوه زندگي و طول عمر و معجزات حضرت ولي عصر پرداخته اند که از جمله آنها حديث مفضل بن عمر از امام صادق(ع) درباره امام عصر(عج) مي باشد، اين رساله در ۲۱ربيع الاول ۱۲۳۱ق نگاشته شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
رساله اي متوسط در تحشيه <"شرح تجريد الاقتصاد" علاء الدين فاضل قوشچي(۸۷۹ق)که بصورت "قال- اقول"تنطيم شده است، اين حاشيه به بخش الهيات بمعني الخاص اختصاص دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۶.ص.۱۱۴
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط سياه، تحشيه و تصحيح درهامش صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
رساله اي متوسط در تحشيه <"شرح تجريد الاقتصاد" علاء الدين فاضل قوشچي(۸۷۹ق)که بصورت "قال- اقول"تنطيم شده است، اين حاشيه به بخش الهيات بمعني الخاص اختصاص دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۶.ص.۱۱۴
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط سياه، تحشيه و تصحيح درهامش صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح متوسط و دقيقي بر "اصل الاصول صغير"پدرش محمد جعفر استرآبادي(۱۲۶۳ق) است که بصورت "اصل-شرح" تنظيم شده است، اين رساله شب هفدهم صفر۱۲۵۸ق پايان يافته است>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح متوسط و دقيقي بر "اصل الاصول صغير"پدرش محمد جعفر استرآبادي(۱۲۶۳ق) است که بصورت "اصل-شرح" تنظيم شده است، اين رساله شب هفدهم صفر۱۲۵۸ق پايان يافته است>
(يادداشتهاي نسخه)
<مولف کتابي در اصو دين و مقتدرات اماميه بزبان عربي نگاشت و آن را "اصل الاصول"ناميد، بدنبال آن ، آن را بزبان فارسي ترجمه کرده و "شاخ نبات" ناميد، همين رساله فارسي نيز "اصل الاصول" گفته مي شود>
(يادداشتهاي نسخه)
<مولف کتابي در اصو دين و مقتدرات اماميه بزبان عربي نگاشت و آن را "اصل الاصول"ناميد، بدنبال آن ، آن را بزبان فارسي ترجمه کرده و "شاخ نبات" ناميد، همين رساله فارسي نيز "اصل الاصول" گفته مي شود>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي است کوتاه در بررسي چهار مذهب و تطبيق آنها با مذهب اماميه و اثبات حقانيت آن بروش شيعي، از اين رساله تحريرهاي مختلف و ترجمه هاي گوناگون در دست است و نسبت آن به يوحنا و اصلا وجود چنين شخصي مشکوک است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي است کوتاه در بررسي چهار مذهب و تطبيق آنها با مذهب اماميه و اثبات حقانيت آن بروش شيعي، از اين رساله تحريرهاي مختلف و ترجمه هاي گوناگون در دست است و نسبت آن به يوحنا و اصلا وجود چنين شخصي مشکوک است>
(يادداشتهاي نسخه)