<رساله اي مفصل در تبيين و تشريح کلمات مشکله و توجيه مباحث کلامي که مشايخ شيخيه مطرح و باعث اشتباه و التباس شده است، اين رسالهدر عصر پنجشنبه دوازدهم رمضان ۱۲۷۸ق پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
جاي عناوين سفيد ، در هامش صفحات تصحيح ، علامت بلاغ و مقاله دارد
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي مفصل در تبيين و تشريح کلمات مشکله و توجيه مباحث کلامي که مشايخ شيخيه مطرح و باعث اشتباه و التباس شده است، اين رسالهدر عصر پنجشنبه دوازدهم رمضان ۱۲۷۸ق پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
جاي عناوين سفيد ، در هامش صفحات تصحيح ، علامت بلاغ و مقاله دارد
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي متوسط و فشرده در اثبات عقايد و اصول ديني اماميه که در سه باب و يک خاتمه تنظيم شده است:باب اول؛ در توحيد (سه فصل) باب دوم؛ در نبوت باب سيم؛ در امامت (۱۲فصل) خاتمه؛ در معاد(در سه مطلب)>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
يکي دو برگ از ابتدا و چند برگ از انتها افتاده و تا اواخر مطلب سوم خاتمه را در بر دارد
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي متوسط و فشرده در اثبات عقايد و اصول ديني اماميه که در سه باب و يک خاتمه تنظيم شده است:باب اول؛ در توحيد (سه فصل) باب دوم؛ در نبوت باب سيم؛ در امامت (۱۲فصل) خاتمه؛ در معاد(در سه مطلب)>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
يکي دو برگ از ابتدا و چند برگ از انتها افتاده و تا اواخر مطلب سوم خاتمه را در بر دارد
(يادداشتهاي نسخه)
<مولف که از مخالفين سر سخت شيخيه بوده و از کتاب آنها به عبارت صحيفه مسلعونه نام برده به رساله اي از سوال و جوابهاي شيخ احمد احسايي دست يافته و پس از مطالعه آن اين رساله را در رد آنها نگاشته است، مولف در صفحه (۳۸ر) از رساله ديگرش در کلام بنام "شفاءالقلوب" و استادش درفقه و اصول همانند شيخ جعفر کاشف الغطاء به فرزندش شيخ موسيکاشف الغطاء نام برده است، مولف بجهت تنظيم و تکريم و تمجيد بزرگان و فقهاي موزه نجف از شيخ احمد احسايي با اقرام نام مي برد ولي در نهايت نظرات مي را رد و نقد مي کند ، اين رساله که شروع آن در تبريز بوده در تهران در اول شعبان ۱۲۵۶ق بپايان رسيده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
عناوين و خطوط سياه وشنگرف، تحشيه مولف با امضاي "منه عفي عنه" در هامش صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
<مولف که از مخالفين سر سخت شيخيه بوده و از کتاب آنها به عبارت صحيفه مسلعونه نام برده به رساله اي از سوال و جوابهاي شيخ احمد احسايي دست يافته و پس از مطالعه آن اين رساله را در رد آنها نگاشته است، مولف در صفحه (۳۸ر) از رساله ديگرش در کلام بنام "شفاءالقلوب" و استادش درفقه و اصول همانند شيخ جعفر کاشف الغطاء به فرزندش شيخ موسيکاشف الغطاء نام برده است، مولف بجهت تنظيم و تکريم و تمجيد بزرگان و فقهاي موزه نجف از شيخ احمد احسايي با اقرام نام مي برد ولي در نهايت نظرات مي را رد و نقد مي کند ، اين رساله که شروع آن در تبريز بوده در تهران در اول شعبان ۱۲۵۶ق بپايان رسيده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
عناوين و خطوط سياه وشنگرف، تحشيه مولف با امضاي "منه عفي عنه" در هامش صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله کوتاه در اثبات واجب الوجود بر روش کلامي و حکمي که پس از اثبات الواجب ديگري که قديمه ناميده شده نگاشته و در چهار فصل تنظيم ساخته است> (يادداشتهاي نسخه)
محتوا دیجیتال
نسخه خطی اسلامی-ایرانی
شناسگر
:
9F0076A7-03FE-4947-A813-28E13C473349 (Guide)
صفحهبندی
:
۱۹برگ ؛ ۱۷ (تعداد سطرهای متن)
قالب
:
الکترونیکی
توصیف
:
<رساله کوتاه در اثبات واجب الوجود بر روش کلامي و حکمي که پس از اثبات الواجب ديگري که قديمه ناميده شده نگاشته و در چهار فصل تنظيم ساخته است> (يادداشتهاي نسخه)
<رساله کوتاه در اثبات واجب الوجود بر روش کلامي و حکمي که پس از اثبات الواجب ديگري که قديمه ناميده شده نگاشته و در چهار فصل تنظيم ساخته است>
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس: ج.۱۱. ص.۳۲۱
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۱. ص.۱۰۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي: ج.۱۰. ص.۲۷
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۲۵۹۲ (برگ۲۴- ۴۲
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و نشانيها شنگرف، تحشيه در هامش صفحات با امضاي [ح.م مدظله العالي]
(يادداشتهاي نسخه)
اثبات الواجب (الجدیده)
شناسگر
:
9F0076A7-03FE-4947-A813-28E13C473349 (Guide)
صفحهبندی
:
۱۹برگ ؛ ۱۷ (تعداد سطرهای متن)
قالب
:
نسخه فیزیکی
توصیف
:
<رساله کوتاه در اثبات واجب الوجود بر روش کلامي و حکمي که پس از اثبات الواجب ديگري که قديمه ناميده شده نگاشته و در چهار فصل تنظيم ساخته است> (يادداشتهاي نسخه)
نسخه خطی اسلامی-ایرانی
شناسگر
:
9F0076A7-03FE-4947-A813-28E13C473349 (Guide)
صفحهبندی
:
۱۹برگ ؛ ۱۷ (تعداد سطرهای متن)
قالب
:
نسخه فیزیکی
توصیف
:
<رساله کوتاه در اثبات واجب الوجود بر روش کلامي و حکمي که پس از اثبات الواجب ديگري که قديمه ناميده شده نگاشته و در چهار فصل تنظيم ساخته است> (يادداشتهاي نسخه)
<رساله کوتاه در اثبات واجب الوجود بر روش کلامي و حکمي که پس از اثبات الواجب ديگري که قديمه ناميده شده نگاشته و در چهار فصل تنظيم ساخته است>
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس: ج.۱۱. ص.۳۲۱
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۱. ص.۱۰۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي: ج.۱۰. ص.۲۷
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۲۵۹۲ (برگ۲۴- ۴۲
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و نشانيها شنگرف، تحشيه در هامش صفحات با امضاي [ح.م مدظله العالي]
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه در خلق اعمال بندگان و جبر و اختيار که بدرخواست مولانا سعدالدين محمد استرآبادي زماني که دواني در کاشان اقامت داشته و در حاليکه کتابي در کنارش نبود در ذيحجه۸۸۴ق برشته تحرير در آورده> (يادداشتهاي نسخه)
محتوا دیجیتال
نسخه خطی اسلامی-ایرانی
شناسگر
:
DD7CD0E6-3FAF-4AAB-9C58-7F86A76FFFC9 (Guide)
صفحهبندی
:
۵برگ ؛ ۱۷ (تعداد سطرهای متن)
قالب
:
الکترونیکی
توصیف
:
<رساله اي کوتاه در خلق اعمال بندگان و جبر و اختيار که بدرخواست مولانا سعدالدين محمد استرآبادي زماني که دواني در کاشان اقامت داشته و در حاليکه کتابي در کنارش نبود در ذيحجه۸۸۴ق برشته تحرير در آورده> (يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه در خلق اعمال بندگان و جبر و اختيار که بدرخواست مولانا سعدالدين محمد استرآبادي زماني که دواني در کاشان اقامت داشته و در حاليکه کتابي در کنارش نبود در ذيحجه۸۸۴ق برشته تحرير در آورده>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه در خلق اعمال بندگان و جبر و اختيار که بدرخواست مولانا سعدالدين محمد استرآبادي زماني که دواني در کاشان اقامت داشته و در حاليکه کتابي در کنارش نبود در ذيحجه۸۸۴ق برشته تحرير در آورده> (يادداشتهاي نسخه)
نسخه خطی اسلامی-ایرانی
شناسگر
:
DD7CD0E6-3FAF-4AAB-9C58-7F86A76FFFC9 (Guide)
صفحهبندی
:
۵برگ ؛ ۱۷ (تعداد سطرهای متن)
قالب
:
نسخه فیزیکی
توصیف
:
<رساله اي کوتاه در خلق اعمال بندگان و جبر و اختيار که بدرخواست مولانا سعدالدين محمد استرآبادي زماني که دواني در کاشان اقامت داشته و در حاليکه کتابي در کنارش نبود در ذيحجه۸۸۴ق برشته تحرير در آورده> (يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه در خلق اعمال بندگان و جبر و اختيار که بدرخواست مولانا سعدالدين محمد استرآبادي زماني که دواني در کاشان اقامت داشته و در حاليکه کتابي در کنارش نبود در ذيحجه۸۸۴ق برشته تحرير در آورده>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي مفصل در اصول عقايد و کلام بر مبناي مذهب امامي که در پنج مقصد به ترتيب اصول پنجگانه تنظيم و در روز يکشنبه هفتم ذيحجه ۱۲۶۱ق در قريه اشتهار و پايان يافته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
عناوين ونشانيها شنگرف ، درهامش صفحات تصحيح شده است، صفحات نسخه رطوبت ديده و نم کشيده است
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي مفصل در اصول عقايد و کلام بر مبناي مذهب امامي که در پنج مقصد به ترتيب اصول پنجگانه تنظيم و در روز يکشنبه هفتم ذيحجه ۱۲۶۱ق در قريه اشتهار و پايان يافته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
عناوين ونشانيها شنگرف ، درهامش صفحات تصحيح شده است، صفحات نسخه رطوبت ديده و نم کشيده است
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي در کلام و اصول عقايد شيعه که در يک مقدمه و چند باب تنظيم و نگارش آن در سال ۱۲۳۸ق صورت گرفته است، مولف اين رساله را در حاليکه از کربلا عازم مشهد مقدس بود در شهر اصفهان نگاشته و از سيد شفتي حجه الاسلام تجليل نموده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي در کلام و اصول عقايد شيعه که در يک مقدمه و چند باب تنظيم و نگارش آن در سال ۱۲۳۸ق صورت گرفته است، مولف اين رساله را در حاليکه از کربلا عازم مشهد مقدس بود در شهر اصفهان نگاشته و از سيد شفتي حجه الاسلام تجليل نموده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه در بيان عقايد و اصول اعتقادي و فقهي شيعه که بمقصد معرفي آن بصورت فشرده نگاشته شده و در آن با عنوان "يجب ان يعتقد..." اصول معتقدي اماميه بدون ذکر دليل شمرده شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه در بيان عقايد و اصول اعتقادي و فقهي شيعه که بمقصد معرفي آن بصورت فشرده نگاشته شده و در آن با عنوان "يجب ان يعتقد..." اصول معتقدي اماميه بدون ذکر دليل شمرده شده است>
(يادداشتهاي نسخه)