<رساله اي کوتاه در اثبات توحيد باري تعالي که با استفاده از آيه شريفه "لا اله الا الله" نگاشته و به برخي شبهات پاسخ داده شده است، اين رساله در سه باب تنظيم شده است: ۱-في ترکيبها. ۲-کلام مع بعض الافاضل. ۳- ماقاله الفاضل التفتازاني.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<مرعشي: ج.۷. ص.۳۰۳
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۴. ص.۴۸۸
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۳۳۲۳ (برگ۲۲- ۲۴
(يادداشتهاي نسخه)
تحشيه از سيد رضا تبريزي در ۱۲۴۳ق و ديگران
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه در اثبات توحيد باري تعالي که با استفاده از آيه شريفه "لا اله الا الله" نگاشته و به برخي شبهات پاسخ داده شده است، اين رساله در سه باب تنظيم شده است: ۱-في ترکيبها. ۲-کلام مع بعض الافاضل. ۳- ماقاله الفاضل التفتازاني.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<مرعشي: ج.۷. ص.۳۰۳
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۴. ص.۴۸۸
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۳۳۲۳ (برگ۲۲- ۲۴
(يادداشتهاي نسخه)
تحشيه از سيد رضا تبريزي در ۱۲۴۳ق و ديگران
(يادداشتهاي نسخه)
<متن مختصر و مشهوري در مباحث علم کلام از ديدگاه اماميه که مورد توجه بسياري واقع و حواشي و شروح بسياري بدان نوشته شده است، اين رساله در شش مقصد تنظيم شده است:۱-الامور العامه. ۲-في الاجواهر و الاعراض. ۳-في اثبات الصانع. ۴-في النبوه. ۶-في الامامه. ۶-في المعاد و الوعدو الوعيد.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۳. ص.۳۵۲
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۵. ص.۱۴۱
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۳۷. ص.۳۸۸
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار عربي>: ج.۱۶۲
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۳۳۲۳ (برگ۱۰- ۱۸)
(يادداشتهاي نسخه)
<نسخه حاضر بخش الهيات را در بر دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين سفيد و خالي ،<در ادامه بخشي از کتابي با عنوان "فص واجب الوجود مبدأ کل فيض" در سر برگ آمده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<متن مختصر و مشهوري در مباحث علم کلام از ديدگاه اماميه که مورد توجه بسياري واقع و حواشي و شروح بسياري بدان نوشته شده است، اين رساله در شش مقصد تنظيم شده است:۱-الامور العامه. ۲-في الاجواهر و الاعراض. ۳-في اثبات الصانع. ۴-في النبوه. ۶-في الامامه. ۶-في المعاد و الوعدو الوعيد.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۳. ص.۳۵۲
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۵. ص.۱۴۱
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۳۷. ص.۳۸۸
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار عربي>: ج.۱۶۲
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۳۳۲۳ (برگ۱۰- ۱۸)
(يادداشتهاي نسخه)
<نسخه حاضر بخش الهيات را در بر دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين سفيد و خالي ،<در ادامه بخشي از کتابي با عنوان "فص واجب الوجود مبدأ کل فيض" در سر برگ آمده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابي در عقايد و معتقدات شيعه درباره امامت که در يک مقدمه و سه فصل تنظيم و در ۱۱شوال ۱۱۸۹ق پايان يافته است: فصل اول؛امامت علي (ع). دوم؛خلافت ابوبکر. سيم؛ مطامعن(در يک مقدمه و سه مهم)
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابي در عقايد و معتقدات شيعه درباره امامت که در يک مقدمه و سه فصل تنظيم و در ۱۱شوال ۱۱۸۹ق پايان يافته است: فصل اول؛امامت علي (ع). دوم؛خلافت ابوبکر. سيم؛ مطامعن(در يک مقدمه و سه مهم)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، تصحيح و تحشيه در هامش صفحات با امضاي "ع ب" ، "مير صدر"،"سيدالمدتقين"،"ميرزا حسن ابن الشارح"،"اسمعيل ره"،"عبدالله عفي عنه"،"ميرزا نوري"، علامت مقابله و بلاغ در هامش صفحات ديده مي شود
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، تصحيح و تحشيه در هامش صفحات با امضاي "ع ب" ، "مير صدر"،"سيدالمدتقين"،"ميرزا حسن ابن الشارح"،"اسمعيل ره"،"عبدالله عفي عنه"،"ميرزا نوري"، علامت مقابله و بلاغ در هامش صفحات ديده مي شود
(يادداشتهاي نسخه)
< رساله اي متوسط در عقايد . کلام شيعي که در سه مقام و هر کدام در چند اصل تنظيم شده است: مقام اول؛ توحيد. مقام دوم؛ نبوت (۴رکن). مقام سيم؛ امامت(۱۲اصل). نگارش رساله در ۵شعبان ۱۲۲۵ق بپايان رسيده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۳۲۶۶ (برگ۱- ۱۲۲)
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر از مقاله سيم تا پايان را در بر دارد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين سياه و خطوط شنرف، نسخه حاضر مسوده مولف است، تصحيح در هامش صفحات مياني
(يادداشتهاي نسخه)
< رساله اي متوسط در عقايد . کلام شيعي که در سه مقام و هر کدام در چند اصل تنظيم شده است: مقام اول؛ توحيد. مقام دوم؛ نبوت (۴رکن). مقام سيم؛ امامت(۱۲اصل). نگارش رساله در ۵شعبان ۱۲۲۵ق بپايان رسيده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۳۲۶۶ (برگ۱- ۱۲۲)
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر از مقاله سيم تا پايان را در بر دارد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين سياه و خطوط شنرف، نسخه حاضر مسوده مولف است، تصحيح در هامش صفحات مياني
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابي مفصل در ميان آيات و روايات وارده در مباحث مهم کلامي و اعتقادات که مطلع سيزده آن در اخبار و رواياتي است جزو متفقات و مشترکات عقيدتي شيعه محسوب مي شوند که ظاهرا در سيزده مطلع و يک خاتمه تنظيم شده است. مطلع سيزدهم؛ در بيان اخبار و رواياتيکه در ميان طايفه شيعه معمول فيه است و متفق عليه (شامل يک مقدمه و۶۸ نور). خاتمه؛ در بيان آثار مطالع مذکوره (شامل يک مقدمه . ۱۶ مسأله) >
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<در خاتمه از عقايد احسايي و سيد کاظم رشتي حاج کريم خان (۹۷پ) يادکرده است ولي خود شيخي نبوده است>
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۳۲۶۳ (برگ۳- ۱۱۳)
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر شامل مطلع سيزدهم و خاتمه مي باشد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط در متن و هامش سياه، نسخه حاضر مسوده اوليه مولف است
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابي مفصل در ميان آيات و روايات وارده در مباحث مهم کلامي و اعتقادات که مطلع سيزده آن در اخبار و رواياتي است جزو متفقات و مشترکات عقيدتي شيعه محسوب مي شوند که ظاهرا در سيزده مطلع و يک خاتمه تنظيم شده است. مطلع سيزدهم؛ در بيان اخبار و رواياتيکه در ميان طايفه شيعه معمول فيه است و متفق عليه (شامل يک مقدمه و۶۸ نور). خاتمه؛ در بيان آثار مطالع مذکوره (شامل يک مقدمه . ۱۶ مسأله) >
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<در خاتمه از عقايد احسايي و سيد کاظم رشتي حاج کريم خان (۹۷پ) يادکرده است ولي خود شيخي نبوده است>
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۳۲۶۳ (برگ۳- ۱۱۳)
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر شامل مطلع سيزدهم و خاتمه مي باشد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط در متن و هامش سياه، نسخه حاضر مسوده اوليه مولف است
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه در امامت و مناقب ائمه و مثالب نواصب و دشمنان که در ديباچه آن از فتحعلي شاه قاجار و فريدون مستوفي الممالک و شيخ احمد احسائي (با عنوانهاي بلند) و شيخ علي احسايي فرزندش ياد شده و در سال ۱۲۴۲ق تاليف شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۳۲۵۶ (برگ۷۵- ۱۰۶)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين سياه، حواشي و اضافات و تصحيحات از مولف سياه و در هامش صفحات نسخه حاضر سوده مولف بوده و خط خوردگي دارد
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه در امامت و مناقب ائمه و مثالب نواصب و دشمنان که در ديباچه آن از فتحعلي شاه قاجار و فريدون مستوفي الممالک و شيخ احمد احسائي (با عنوانهاي بلند) و شيخ علي احسايي فرزندش ياد شده و در سال ۱۲۴۲ق تاليف شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۳۲۵۶ (برگ۷۵- ۱۰۶)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين سياه، حواشي و اضافات و تصحيحات از مولف سياه و در هامش صفحات نسخه حاضر سوده مولف بوده و خط خوردگي دارد
(يادداشتهاي نسخه)
<>رساله اي متوسط در مباحث کلامي و اعتقادي شيعهکه در پنج باب تنظيم شده است: ۱-دراثبات صانع تعالي شانه(يک مقدمه و دو فصل) ۲-در نبوت(چهار فصل) ۳-درامامت (يک مقدمه و هفت فصل) ۴-در نبوت خاصه. ۵-در معاد>
(يادداشتهاي نسخه)
<>رساله اي متوسط در مباحث کلامي و اعتقادي شيعهکه در پنج باب تنظيم شده است: ۱-دراثبات صانع تعالي شانه(يک مقدمه و دو فصل) ۲-در نبوت(چهار فصل) ۳-درامامت (يک مقدمه و هفت فصل) ۴-در نبوت خاصه. ۵-در معاد>
(يادداشتهاي نسخه)