رساله ايست در منطق که قواعد منطقيرا به زبان ساده و مختصر در چندين فصل بيان کرده است. اين کتاب بخشي از کتاب جامع المقدمات و از کتب درسي بوده است
(يادداشتهاي نسخه)
رساله ايست در منطق که قواعد منطقيرا به زبان ساده و مختصر در چندين فصل بيان کرده است. اين کتاب بخشي از کتاب جامع المقدمات و از کتب درسي بوده است
(يادداشتهاي نسخه)
حاشيه مختصري است بر بخش منطق، تهذيب المنطق و الکلام تفتازاني با عنوان ص قوله -قوله که متن تهذيب المنطق تفتازاني درحاشيه بالايي نوشته شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
حاشيه مختصري است بر بخش منطق، تهذيب المنطق و الکلام تفتازاني با عنوان ص قوله -قوله که متن تهذيب المنطق تفتازاني درحاشيه بالايي نوشته شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه آب ديده و بسياري از برگها ناخوانا است. همچنين مرمت شده و اکثر حواشي صفحات وصالي است
(آسيبهای نسخه)
کتاب اشارات بوعلي سينا از طرف دو فيلسوف قرن ششم و هفتم ه.ق بشرح آمده است: شرح اول از امام فخررازي و شرح دوم: از خواجه نصيرالدين طوسي؛ خواجه در شرح خود اغلب اعتراضاتي را که امام فخر به شيخ کرده رد نموده و در حقيقت با شرح خود پاسخ باعتراضات امام فخر را داده است بعد از او اين محاکمات نوشته شد و نويسنده موارد اختلاف را پيش کشيده و قضاوت نهائي بين آن دو کرده است. اين نسخه حاوي محاکمات تا آخر منطق است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
آغاز بخش دوم: لقد اتينا علي قسم المنطق من شرح الشرح ... قوله هذه اشارات انک قد عرفت فيما سبق ان الاشاره حکم يحتاج اثباته الي دليل وبرهان و التنبيه
(يادداشتهاي نسخه)
در اين نسخه هر دو شرح بصورت مجزا و با آغاز و انجام مشخصي آمده است و بخش دوم از پايان افتادگي دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
<تاريخ کتابت نسخه در پايان بخش اول نوشته شده که ناخوانا است احتمالا سال ۸۱۵ قمري باشد>
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه آب ديده و بسياري از برگها ناخوانا است. همچنين مرمت شده و اکثر حواشي صفحات وصالي است
(آسيبهای نسخه)
کتاب اشارات بوعلي سينا از طرف دو فيلسوف قرن ششم و هفتم ه.ق بشرح آمده است: شرح اول از امام فخررازي و شرح دوم: از خواجه نصيرالدين طوسي؛ خواجه در شرح خود اغلب اعتراضاتي را که امام فخر به شيخ کرده رد نموده و در حقيقت با شرح خود پاسخ باعتراضات امام فخر را داده است بعد از او اين محاکمات نوشته شد و نويسنده موارد اختلاف را پيش کشيده و قضاوت نهائي بين آن دو کرده است. اين نسخه حاوي محاکمات تا آخر منطق است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
آغاز بخش دوم: لقد اتينا علي قسم المنطق من شرح الشرح ... قوله هذه اشارات انک قد عرفت فيما سبق ان الاشاره حکم يحتاج اثباته الي دليل وبرهان و التنبيه
(يادداشتهاي نسخه)
در اين نسخه هر دو شرح بصورت مجزا و با آغاز و انجام مشخصي آمده است و بخش دوم از پايان افتادگي دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
<تاريخ کتابت نسخه در پايان بخش اول نوشته شده که ناخوانا است احتمالا سال ۸۱۵ قمري باشد>
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيه اي است با عناوين "قوله- قوله" بر حاشيه مرتضي شريف بر "تحرير القواعد المنطقيه في شرح الشمسيه" قطب الدين رازي (۷۶۶ق) که بر گفته هاي مرتضي ره فراوان ايراد کرده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<مرعشي>: ج.۱۱. ص.۱۲۳
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۴۱۳۱ (برگ۱۲۷- ۱۵۴)
(يادداشتهاي نسخه)
<خطبه راندارد>
(يادداشتهاي نسخه)
<اين متن بدون نقطه نقطه نگارش شده است- عناوين نانويس. پايان اين نسخه متفاوت است>
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيه اي است با عناوين "قوله- قوله" بر حاشيه مرتضي شريف بر "تحرير القواعد المنطقيه في شرح الشمسيه" قطب الدين رازي (۷۶۶ق) که بر گفته هاي مرتضي ره فراوان ايراد کرده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<مرعشي>: ج.۱۱. ص.۱۲۳
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۴۱۳۱ (برگ۱۲۷- ۱۵۴)
(يادداشتهاي نسخه)
<خطبه راندارد>
(يادداشتهاي نسخه)
<اين متن بدون نقطه نقطه نگارش شده است- عناوين نانويس. پايان اين نسخه متفاوت است>
(يادداشتهاي نسخه)
<شمس الدين محمود اصفهاني شرحي بر "طوالع الانوار" قاضي بيضاوي نوشته شده است و يکي از فضلاء حاشيه اي بر آن نگاشته که مولف اين کتاب در تصريح کرده که اين حاشيه اي بر آن حاشيه. اين حاشيه با عناوين "قوله- قوله" برگزار شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۴۱۰۳ (برگ۱- ۷۷)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين شنگرف، ابتداي نسخه در (۷۲پ) قرار گرفته و صحافي شده است
(يادداشتهاي نسخه)
<شمس الدين محمود اصفهاني شرحي بر "طوالع الانوار" قاضي بيضاوي نوشته شده است و يکي از فضلاء حاشيه اي بر آن نگاشته که مولف اين کتاب در تصريح کرده که اين حاشيه اي بر آن حاشيه. اين حاشيه با عناوين "قوله- قوله" برگزار شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۴۱۰۳ (برگ۱- ۷۷)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين شنگرف، ابتداي نسخه در (۷۲پ) قرار گرفته و صحافي شده است
(يادداشتهاي نسخه)