ترجمه کتاب فصول نصيرية <خواجه نصير الدين طوسي> که توسط <محمد جرجاني> که از شاگردان <علامه حلي> است از <فارسي به عربي> ترجمه شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<فصول نصيريه> در <اصول عقايد شيعي> است و در چهار فصل < توحيد، عدل، نبوت، معاد> و هر فصل با عنوانهاي <اصل، هدايه و تبصره>
(يادداشتهاي نسخه)
ترجمه کتاب فصول نصيرية <خواجه نصير الدين طوسي> که توسط <محمد جرجاني> که از شاگردان <علامه حلي> است از <فارسي به عربي> ترجمه شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<فصول نصيريه> در <اصول عقايد شيعي> است و در چهار فصل < توحيد، عدل، نبوت، معاد> و هر فصل با عنوانهاي <اصل، هدايه و تبصره>
(يادداشتهاي نسخه)
رساله اي است مشتمل بر قواعد مهمي که در تقسيم <ارث> احتياج به آنها پيدا مي شود، در دو قسم مشتمل بر چند <باب و فصل و قاعده> برگزار شده است
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>:ج.۵.ص.۲۷۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج۱.ص.۶۰
(يادداشتهاي نسخه)
ضميمه = مجموعه ۶۳۱(برگ۴۷ - ۶۳)
(يادداشتهاي نسخه)
رساله اي است مشتمل بر قواعد مهمي که در تقسيم <ارث> احتياج به آنها پيدا مي شود، در دو قسم مشتمل بر چند <باب و فصل و قاعده> برگزار شده است
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>:ج.۵.ص.۲۷۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج۱.ص.۶۰
(يادداشتهاي نسخه)
ضميمه = مجموعه ۶۳۱(برگ۴۷ - ۶۳)
(يادداشتهاي نسخه)
اصل از< "مانالاوس" يوناني است در اشکال کري و اصلاح از امير ابونصر منصور بن علي بن عراق >از دانشمندان رياضي قرن پنجم مشتمل بر سه مقاله اول با ۳۹ شکل دوم، ۲۱ شکل و سوم داراي ۲۵ شکل و در شعبان ۶۶۳ به پايان رسيده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۳. ص.۳۸۴
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>: ج.۸. ص.۶۳
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين شنگرف و زرين، خطوط شنگرف، تصحيح شده
(يادداشتهاي نسخه)
اصل از< "مانالاوس" يوناني است در اشکال کري و اصلاح از امير ابونصر منصور بن علي بن عراق >از دانشمندان رياضي قرن پنجم مشتمل بر سه مقاله اول با ۳۹ شکل دوم، ۲۱ شکل و سوم داراي ۲۵ شکل و در شعبان ۶۶۳ به پايان رسيده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۳. ص.۳۸۴
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>: ج.۸. ص.۶۳
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين شنگرف و زرين، خطوط شنگرف، تصحيح شده
(يادداشتهاي نسخه)
اين کتاب به درخواست <ناصر الدين ابوالفتح عبدالرحيم بن ابي منصور حاکم قهستان> در زندان قهستان در سال 633 به رشته تحرير آمده و مشتمل بر سه مقاله، در تهذيب <اخلاق، تدبير منزل و سياست مدن> که سي فصل را در بر دارد، مي باشد.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۱.ص.۳۸۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۵.ص.۱۱۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>:ج.۲۶.ص.۴۹
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين وخطوط شنگرف
(يادداشتهاي نسخه)
يادداشت تملک ابوالقاسم ۱۳۰۴-۱۲رجب تصحيح شده
(يادداشتهاي نسخه)
اين کتاب به درخواست <ناصر الدين ابوالفتح عبدالرحيم بن ابي منصور حاکم قهستان> در زندان قهستان در سال 633 به رشته تحرير آمده و مشتمل بر سه مقاله، در تهذيب <اخلاق، تدبير منزل و سياست مدن> که سي فصل را در بر دارد، مي باشد.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۱.ص.۳۸۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۵.ص.۱۱۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>:ج.۲۶.ص.۴۹
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين وخطوط شنگرف
(يادداشتهاي نسخه)
يادداشت تملک ابوالقاسم ۱۳۰۴-۱۲رجب تصحيح شده
(يادداشتهاي نسخه)
<اخلاق و فلسفه عملي> را آميخته به <عرفان> در <شش باب> به نام "<شمسالدين> <محمدبن محمد جويني>" و پس از کتاب "<اخلاق ناصري>" پرداخته است.
(يادداشتهاي نسخه)
<اخلاق و فلسفه عملي> را آميخته به <عرفان> در <شش باب> به نام "<شمسالدين> <محمدبن محمد جويني>" و پس از کتاب "<اخلاق ناصري>" پرداخته است.
(يادداشتهاي نسخه)
خواجه نصير اين کتاب را به عربي نوشته سپس در سال ۶۵۸ق. خود آن را به فارسي درآورده است که سيفصل ميباشد فصل اول آن در حساب جمل که بناي تقويم بر آن است و فصل سيام آن در معرفت اصولي که به آن احتياج افتد در اختيار است.
(يادداشتهاي نسخه)
خواجه نصير اين کتاب را به عربي نوشته سپس در سال ۶۵۸ق. خود آن را به فارسي درآورده است که سيفصل ميباشد فصل اول آن در حساب جمل که بناي تقويم بر آن است و فصل سيام آن در معرفت اصولي که به آن احتياج افتد در اختيار است.
(يادداشتهاي نسخه)
در آغاز مجموعه چهار برگ داراي يادداشتهاي مختلف و در صفحه اول <يادداشت تملک عباس> واعظ بتاريخ جمادي الثاني ۱۲۹۴ با مهر بيضوي <"عبده عباس"> و <وقفنامه> کتاب به تاريخ ۲۶ جمادي الاول ۱۳۱۸ ديده مي شود.
(يادداشتهاي نسخه)