<رساله اي کوتاه که در آن چگونگي استخراج ارتفاع سيارات و مطالع و عرض بلدان و ساير احکام نجومي از طريق اسطرلاب در بيست باب بيان شده است ، مصنف اين رساله را از کتاب ديگرش که داراي صد باب بوده برگزيده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه که در آن چگونگي استخراج ارتفاع سيارات و مطالع و عرض بلدان و ساير احکام نجومي از طريق اسطرلاب در بيست باب بيان شده است ، مصنف اين رساله را از کتاب ديگرش که داراي صد باب بوده برگزيده است>
(يادداشتهاي نسخه)
شرح مهم و تفصيلي و برهاني بر کتاب<الاشارات و التنبيهات><ابن سينا(۴۲۷ق)>که بصورت قوله - قوله تنظيم شده و در آن به بسياري از تشکيکات و ايرادات فخر الدين رازي پاسخ داده شده و نگارش آن در اواسط ماه صفر ۶۴۴ق پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۷.ص.۷۵
(يادداشتهاي نسخه)
<امام صادق قزوين>:ج.۱.ص.۱۱۳
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۳.ص.۱۰۲
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>:ج.۱۱.ص.۱۸۰
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر از اوائل نمط سوم تا پايان را در بردارد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و نشانيهاو خطوط متن و هامش شنگرف، تصحيح و تحشيه در حاشيه صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
شرح مهم و تفصيلي و برهاني بر کتاب<الاشارات و التنبيهات><ابن سينا(۴۲۷ق)>که بصورت قوله - قوله تنظيم شده و در آن به بسياري از تشکيکات و ايرادات فخر الدين رازي پاسخ داده شده و نگارش آن در اواسط ماه صفر ۶۴۴ق پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۷.ص.۷۵
(يادداشتهاي نسخه)
<امام صادق قزوين>:ج.۱.ص.۱۱۳
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۳.ص.۱۰۲
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>:ج.۱۱.ص.۱۸۰
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر از اوائل نمط سوم تا پايان را در بردارد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و نشانيهاو خطوط متن و هامش شنگرف، تصحيح و تحشيه در حاشيه صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
فائده اي کوتاه در مبحث جبر و اختيار در اعمال انسان که غير از رساله معروف <جبر و اختيار> وي است که بفارسي و در ده فصل نگاشته شده و در <کلمات المحققين> به چاپ رسيده است
(يادداشتهاي نسخه)
فائده اي کوتاه در مبحث جبر و اختيار در اعمال انسان که غير از رساله معروف <جبر و اختيار> وي است که بفارسي و در ده فصل نگاشته شده و در <کلمات المحققين> به چاپ رسيده است
(يادداشتهاي نسخه)
رساله اي معروف در قواعد استخراج تقويم و اصطلاحات اختر شناسي و سعد و نحس کواکب و ميمون بودن و نبودن روزها درسي فصل که در واقع ترجمه متن عربي است که معرف خود پيش از آن نگاشته بود، اين رساله در سال ۶۵۸ق پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۱۲.ص.۲۹۱
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۱.ص.۵۵
(يادداشتهاي نسخه)
<نسخه هاي خطي>:ج.۱.ص.۳۰۹
(يادداشتهاي نسخه)
<کشف الظنون>:ج.۲.ص.۱۰۱۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>:ج.۱۰.ص.۶۸۹
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه۲۲۲۳ (برگ ۳۵-۴۲)
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر از اواسط فصل بيست و يکم تا آخر را در بردارد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط و شکلها و جداول شنگرف
(يادداشتهاي نسخه)
رساله اي معروف در قواعد استخراج تقويم و اصطلاحات اختر شناسي و سعد و نحس کواکب و ميمون بودن و نبودن روزها درسي فصل که در واقع ترجمه متن عربي است که معرف خود پيش از آن نگاشته بود، اين رساله در سال ۶۵۸ق پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۱۲.ص.۲۹۱
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۱.ص.۵۵
(يادداشتهاي نسخه)
<نسخه هاي خطي>:ج.۱.ص.۳۰۹
(يادداشتهاي نسخه)
<کشف الظنون>:ج.۲.ص.۱۰۱۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>:ج.۱۰.ص.۶۸۹
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه۲۲۲۳ (برگ ۳۵-۴۲)
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر از اواسط فصل بيست و يکم تا آخر را در بردارد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط و شکلها و جداول شنگرف
(يادداشتهاي نسخه)
<ترجمه تحت اللفظي کتاب "الفصول النصيريه"خواجه نصير الدين طوسي (۶۷۲ق) که در چهار فصل تنظيم شده است: الفصل الاول ؛ في التوحيد الفصل الثاني ؛ في العدل الفصل الثالث؛ في النبوه الفصل الرابع؛ في المعاد. >
(يادداشتهاي نسخه)
<ترجمه تحت اللفظي کتاب "الفصول النصيريه"خواجه نصير الدين طوسي (۶۷۲ق) که در چهار فصل تنظيم شده است: الفصل الاول ؛ في التوحيد الفصل الثاني ؛ في العدل الفصل الثالث؛ في النبوه الفصل الرابع؛ في المعاد. >
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي در سلوک معنوي که در پنج باب (هر باب در شش فصل) تنظيم شده است: باب اول؛ مبدأ حرکت باب دويم؛ ازالت عوائق باب سيم ؛ سير وسلوک باب چهارم ؛ ذکر احوالي که تعاون سلوک حادث شده باب پنجم ؛ باحالتهايي که اهل وصول را شامل گردد.>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي در سلوک معنوي که در پنج باب (هر باب در شش فصل) تنظيم شده است: باب اول؛ مبدأ حرکت باب دويم؛ ازالت عوائق باب سيم ؛ سير وسلوک باب چهارم ؛ ذکر احوالي که تعاون سلوک حادث شده باب پنجم ؛ باحالتهايي که اهل وصول را شامل گردد.>
(يادداشتهاي نسخه)
<خواجه نصير اين کتاب را به عربي نوشته سپس در سال ۶۵۸ق خود آن را به فارسي در آورده است که سي فصل مي باشد فصل اول آن در حباب جمل که بناي تقويم بر آن است و فصل سي ام آن در معرفت اصولي که به آن احتياج افتد در اختيار است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۲. ص.۲۹۱
(يادداشتهاي نسخه)
<کشف الظنون>: ج.۲. ص.۱۰۱۰
(يادداشتهاي نسخه)
<دائره المعارف بزرگ ، منزوي>: ج.۱. ص.۱۴۰
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و جداول شنگرف ،خطوط سياه.
(يادداشتهاي نسخه)
<خواجه نصير اين کتاب را به عربي نوشته سپس در سال ۶۵۸ق خود آن را به فارسي در آورده است که سي فصل مي باشد فصل اول آن در حباب جمل که بناي تقويم بر آن است و فصل سي ام آن در معرفت اصولي که به آن احتياج افتد در اختيار است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۲. ص.۲۹۱
(يادداشتهاي نسخه)
<کشف الظنون>: ج.۲. ص.۱۰۱۰
(يادداشتهاي نسخه)
<دائره المعارف بزرگ ، منزوي>: ج.۱. ص.۱۴۰
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و جداول شنگرف ،خطوط سياه.
(يادداشتهاي نسخه)